5469091979

5469091979



0    planowanie przestrzenne na obszarach morskich realizowane wspólnie przez wszystkie kraje nadbałtyckie.

WWF wnosi o zmianę zapisu na str. 350 na następujący (pogrubione treści dodane, przekreślone treści usunięte):

„Ze względu na dużą liczbę statków zawijających do portów UE oraz tych, które przepływają przez wody terytorialne UE lub w ich pobliżu bez zatrzymywania się, zarządzanie odpadami ze statków staje się istotnym problemem, który musi być w pełni uregulowany prawnie, a prawo egzekwowane tak, aby nie mógł istnieć wybór Wszystkie statki stają przed wyborem: czy zdawać odpady lub pozostałości ładunku w portach, wykorzystując odpowiednie urządzenia portowe czy zrzucać je do morza. W praktyce często stosują oba rozwiązania."

Uzasadnienie:

WWF stoi na stanowisku, że przepisy prawne ich monitoring oraz sprawne egzekwowanie w sprawnie funkcjonującym państwie powinny zapobiegać łamaniu prawa, o którym mowa powyżej.

WWF wnosi także o dodanie treści do zapisu na str. 350 (pogrubione treści dodane):

„Regiony nadmorskie i ich społeczności, a także nadmorska przyroda ponoszą w przeważającej mierze konsekwencje wypadków na morzu, katastrof, rozlewów olejowych, nielegalnych zanieczyszczeń. W razie poważnego wypadku regiony przybrzeżne, w tym obszary cenne przyrodniczo (m.in. obszary chronione), miasta, gminy muszą liczyć się między innymi z takimi skutkami, jak: zanieczyszczone plaże, spadek dochodów z turystyki oraz degradacja rybołówstwa, flory i fauny."

Uzasadnienie:

WWF poprzez dodanie powyższych zapisów chce podkreślić skutki katastrof

1    wycieków na morzu nie tylko dla człowieka i jego działalności, ale również dla przyrody.

WWF wnosi o dodanie treści do zapisu na str. 350 (pogrubione treści dodane):

W przypadku awarii statków na morzu, akcje usuwania skutków muszą odbywać się w sposób skoordynowany, celem osiągnięcia ich najwyższej efektywności. Kompetencje w zakresie prowadzenia akcji ratunkowych, w tym w zakresie pomocy zwierzętom, które ucierpiały wskutek wycieku substancji niebezpiecznych, powinny być jasno określone w krajowym prawodawstwie."

Uzasadnienie:

WWF wnosi o dodanie powyższego zapisu nt. konieczności określenia kompetencji i wskazania instytucji odpowiedzialnych za prowadzenie akcji ratunkowych na morzu i wybrzeżu w przypadku sytuacji awaryjnych (np. wyciek substancji niebezpiecznych na morzu i dotarcie tych wycieków do wybrzeża). Jednym z nieuregulowanych aspektów jest m.in. określenie w polskim prawodawstwie    instytucji

odpowiedzialnych za pomoc zwierzętom, które ucierpiały wskutek wycieku ropy lub innych substancji niebezpiecznych. „Krajowy Plan Zwalczania Zagrożeń i Zanieczyszczeń Środowiska Morskiego" nie obejmuje tego tematu, a jako strona Konwencji Helsińskiej powinniśmy dążyć do wdrożenia rekomendacji 31E/6 HELCOM-u (Integrated wildlife response planning in the Baltic Sea area) do krajowego

18



Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
Pierwotny projekt został wykonany na zlecenie Morskiego Instytutu Rybackiego przez znanego specjalis
PLANOWANIE PRZESTRZENNE NA SZCZEBLU REGIONALNYMPLAN ZAGOSPODAROWANIA PRZESTRZENNEGO WOJEWÓDZTWASejmi
UNIWERSYTETZIELONOGÓRSKI ZAŁOŻENIA PLANOWANIA PRZESTRZENNEGO NA RZECZ OCHRONY KLIMATU I
DZIAŁ VI ZAKŁAD GÓRNICZY, JEGO RUCH ORAZ RATOWNICTWO GÓRNIC! Rozdział 1 Planowanie przestrzenne na t
Gospodarka przestrzenna na obszarach górskich
Gospodarka przestrzenna na obszarach wyżynnych
ZF Bień0 150 Planowanie finansowe Na przykład dopuszczalne jest zwiększenie przez firmę obowiązując
1. Inwentaryzacja ograniczeń ochronnych w planowaniu przestrzennym na wybranym obiekcie
KkwnHMi N^fMaAiiwr ność inżynieria ruchu drogowego na kierunku transport realizowanym wspólnie z
P1090883 Europejska Wspólnota™ Terytorialna Wsparcie otrzymują tylko działania realizowane wspólnie
Pro/. Michał Odlanicki-PoczobuttZagadnienie planowania przestrzennego na IX Kongresie FlG Problematy

więcej podobnych podstron