4865797802

4865797802



Dobry początek to dobry koniec - staranne planowanie stanowi klucz do sukcesu

2. Zanim rozpoczniesz pracę z dziećmi

   Znajdź szkoły, które są naprawdę zainteresowane projektem.

•    Określ, jacy partnerzy będą uczestniczyli w realizacji projektu.

Zwykle w realizacji projektów 50/50 uczestniczą:

-    organ prowadzący szkołę (organ finansujący działalność szkoły, w tym pokrywający jej rachunki za energię);

-    szkoła (reprezentowana przez dyrektora/dyrektorkę);

-    (zewnętrzny) instruktor - partner kierujący realizacją projektu oraz działaniami edukacyjnymi prowadzonymi w jego ramach.

Należy mieć aa uwadze, że projekt 50/50 nie przyniesie pożądanych skutków, jeżeli podejmowane w jego ramach działania będą stanowiły element zwykłych lekcji. Wymaga on bardziej otwartej formy - takiej, w której dzieci mają do odegrania istotną rolę oraz w której następuje napływ wiedzy i motywacji z zewnątrz.

   Doprowadź do zawarcia porozumienia pomiędzy szkołą a organem ją prowadzącym.

•    Dowiedz się jaka jest wielkość zużycia energii oraz związane z tym koszty (organ prowadzący powinien posiadać takie informacje).

•    Kierując się zaproponowaną metodologią wyznacz wartości referencyjne, które będą wykorzystywane w dalszych obliczeniach (UfU pracuje nad dokumentem na ten temat).

•    Zdobądź plan szkoły oraz upewnij się, że posiadasz odpowiednie termometry i inne potrzebne instrumenty.

•    Przygotuj umowę, której stronami będą szkoła i organ ją prowadzący i która będzie zawierała:

-    wielkości bazowe i docelowe w zakresie zużycia mediów

-    sposób podziału oszczędności pomiędzy organ prowadzący a szkołę

-    sposób zapłaty

-    inne postanowienia uznane za konieczne

Jeżeli szkoła płaci za energię i pozostałe media z własnych środków, stronami umowy powinieneś uczynić szkołę (reprezentowaną przez dyrektora) oraz zespół ds. energii / całą społeczność uczniów. Także w tym przypadku sporządzenie i zawarcie umowy jest konieczne, gdyż stwarza ona ramy dla realizacji projektu oraz powoduje, że strony czują się bardziej zobowiązane do realizacji założonych zadań.

Czerwiec 2009


EURONET 50/50 - Metodologia realizacji projektów 50/50 w szkołach UfU - Niezależny Instytut ds. Środowiska



Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
Dobry początek to dobry koniec - staranne planowanie stanowi klucz do sukcesu2. Zanim rozpoczniesz p
Dobry początek to dobry koniec - staranne planowanie stanowi klucz do sukcesu2. Zanim rozpoczniesz p
FRANEK? 02 H Czy tobie też dłuży się podróż? Jaki masa na to sposób? Koniec sierpniaB czas pow
PICT6140 262 koniec badania pilotażowe stanowią podstawę do weryfik-opracowania optymalnych narzędzi
HPIM1151 jest to całość wód (powierzchniowych i podziemnych Stanowią możliwą do użytkowania część og
5 sztuki oraz wartościami estetycznymi, stanowiącymi klucz do właściwego zrozumienia kultury Japonii
tina8 Klucz do sukcesu to pr€grupa Jeść drób, a może lepiej ryby? Jakie pieczywo wybrać?
Klucz do sukcesu to umiejętność przekonania innych do siebie. Nikt nie potrafi tok oczarować
WIEDZA, DOŚWIADCZENIE, INNOWACYJNOŚĆ TO KLUCZ DO SUKCESU 36% organizacji stwierdza, że ich zesp
■> wiążącym ofenzywę z zachodu. - ”Konforonc ja tchcrańska stanowi klucz do rozwiązywania
skanuj0011 (304) 2.3. Antropopresja w XX wieku - początek globalnej katastrofy biosfery? ków), to po
Algorytm planowania: Jest to pewien algorytm przeszukiwania przestrzeni stanów. Reprezentujemy go pr
dobrzy i źli, źli stanowią większość, ale koniec imperium to nie koniec świata. Państwo daje minimum
r/ 3,To nie jest koj nawet nie u st i końca, to dopi! koniec początki

więcej podobnych podstron