5673056370

5673056370



Program specjalizacji w psychologii klinicznej

III. Program nauczania poszczególnych modułów

Moduł I: Zaburzenia psychiczne i zaburzenia zachowania

A.    Treści nauczania

•    Pojęcie normy i patologii psychicznej.

•    Charakterystyka zaburzeń nerwicowych (objawy i zespoły).

•    Charakterystyka zaburzeń osobowości i zachowania (objawy i zespoły).

•    Charakterystyka zaburzeń afektywnych (objawy i zespoły).

•    Charakterystyka zaburzeń schizofrenicznych (objawy i zespoły).

•    Charakterystyka zaburzeń psychicznych i zachowania spowodowanych używaniem substancji psychoaktywnych (objawy i zespoły).

•    Charakterystyka innych zaburzeń: organicznych i zespołów behawioralnych związanych z zaburzeniami fizjologicznymi i czynnikami fizycznymi (objawy i zespoły).

•    Cechy i stopnie zaburzeń rozwoju psychicznego.

•    Charakterystyka zaburzeń zachowania i emocji rozpoczynających się zwykle w dzieciństwie i w wieku młodzieńczym.

B.    Oczekiwane wyniki kształcenia

W wyniku kształcenia psycholog nabędzie umiejętność:

•    definiowania i rozpoznawania objawów zaburzeń nerwicowych, zaburzeń osobowości i zachowania, afekty wnych, schizofrenicznych i związanych z używaniem substancji psychoaktywnych,

•    różnicowania zaburzeń nerwicowych z zaburzeniami osobowości i afektywnymi,

•    wykorzystywania wiedzy o stanie psychicznym i funkcjonowaniu pacjenta we wcześniejszych okresach rozwojowych, ważnych dla aktualnej diagnozy.

C.    Wskazówki metodyczne dotyczące realizacji programu modułu

Czas realizacji:    30 godzin.

Formy zajęć:    wykłady, seminaria.

Sposób zaliczenia:    kolokwium u kierownika specjalizacji.

Wykaz niezbędnych pomocy dydaktycznych: tablica, folie, pisaki, rzutnik pisma, rzutnik

przeźroczy, rzutnik multimedialny, komputer.

Moduł II. Kliniczna diagnoza psychologiczna

A. Treści nauczania

•    Cele diagnozy psychologicznej.

•    Formułowanie hipotez diagnostycznych i tworzenie planów ich weryfikacji.

•    Metody i techniki stosowane w klinicznej diagnozie psychologicznej: obserwacja, wywiad i rozmowa psychologiczna, eksperyment kliniczny, testy, metody projekcyjne.

•    Specyfika diagnozy psychologicznej w różnych zaburzeniach.

CMKP 2003



Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
Program podstawowy specjalizacji w dziedzinie fizjoterapii III. Program nauczania poszczególnych mod
CENTRUM MEDYCZNE KSZTAŁCENIA PODYPLOMOWEGO Program specjalizacji w PSYCHOLOGII KLINICZNEJ Program dl
Program specjalizacji w psychologii klinicznej C. Wskazówki metodyczne dotyczące realizacji programu
Program specjalizacji w psychologii klinicznej C. Wskazówki metodyczne dotyczące realizacji programu
Program specjalizacji w psychologii klinicznej B.    Oczekiwane wyniki kształcenia W
Program specjalizacji w psychologii klinicznejSPECJALISTYCZNE BLOKI SZCZEGÓŁOWE I. PSYCHOLOGIA KLINI
Program specjalizacji w psychologii klinicznej II. Plan
Program specjalizacji w psychologii klinicznej •    Charakterystyka zaburzeń
Program specjalizacji w psychologii klinicznej •    przekazywania wyników procesu
Program specjalizacji w psychologii klinicznej -    metody interwencji, -
Program specjalizacji w psychologii klinicznej B.    Oczekiwane wyniki kształcenia W
Program specjalizacji w psychologii klinicznej B.    Oczekiwane wyniki kształcenia W
Program specjalizacji w psychologii klinicznejI. ZAŁOŻENIA ORGANIZACYJNO-PROGRAMOWE A)
Program specjalizacji w psychologii klinicznej B.    Oczekiwane wyniki kształcenia W
Program specjalizacji w psychologii klinicznej Postępowanie kwalifikacyjne Do specjalizacji może
Program specjalizacji w psychologii klinicznejSPECJALISTYCZNY BLOK PODSTAWOWY I. Założenia
Program specjalizacji w psychologii klinicznejII. Plan
Program specjalizacji w psychologii klinicznej •    Zasady formułowania wyniku diagno

więcej podobnych podstron