5673056623

5673056623



BADANIA MARKETINGOWE I ANALIZA RYNKU    wl str. 13

Marketingowe systemy informacyjne

Główną funkcją badań marketingowych jest zbieranie, analiza i prezentacja danych z różnych źródeł. Przedsiębiorstwa zlecające badania potrzebują jednak nie dane lecz informacje, jakie można z nich wydobyć.

Podstawą istnienia marketingowych systemów informacyjnych jest zamiana danych na informacje dla ich użytkowników.

Marketingowy system informacyjny (MSI) jest to skoordynowany zespół ludzi, działań i narzędzi, głównie systemów komputerowych, których celem jest wytwarzanie, przechowywanie i wykorzystywanie danych dostarczanych przez badania marketingowe. Dzięki organizacji sieci przepływu danych w ramach przedsiębiorstwa decydenci są na bieżąco zaopatrywani w niezbędne informacje.


Pojęcia informacji i danych znacznie się różnią. Dane to symbole przenoszone za pomocą znaków czy sygnałów, ogólnie - nośników danych. Informacja natomiast jest zawarta w danych.

Dobrze zaprojektowany MSI jest porównywalny do systemu nerwowego przedsiębiorstwa. Zadaniem MSI jest określenie kto, kiedy, jakiej i w jakim formacie informacji potrzebuje.

Cechy dobrego MSI:

♦    System nie powinien dostarczać informacji zbędnej i w nadmiarze.

Dane powinny być oceniane i agregowane zgodnie z potrzebami.

♦    Zarówno użytkownicy informacji jak i ich dostawcy muszą być świadomi podejmowanych decyzji i znać potrzeby informacyjne na każdym etapie procesu podejmowania decyzji.

♦    Podejmowane na podstawie informacji decyzje powinny podlegać kontroli. To pozwala zdobyć doświadczenie i uczyć się podejmowania decyzji obarczonych ryzykiem.

♦    Użytkownicy informacji powinni uważać MSI za swój system. To ułatwia współpracę i podejmowanie decyzji.

♦    MSI jest zawsze elementem przedsiębiorstwa podczas gdy badania marketingowe mogą prowadzić wyspecjalizowane firmy zewnętrzne.



Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
BADANIA MARKETINGOWE I ANALIZA RYNKU wl str. 11. BADANIA MARKETINGOWE A PODEJMOWANIE DECYZJI Przesła
BADANIA MARKETINGOWE I ANALIZA RYNKU    wl str. 10 Etyka związana z prowadzonymi
BADANIA MARKETINGOWE I ANALIZA RYNKU    wl str. 17 System informacji marketingowej w
BADANIA MARKETINGOWE I ANALIZA RYNKU wl str. 3 Dlaczego tak często lekceważy się badania marketingow
BADANIA MARKETINGOWE I ANALIZA RYNKU wl str. 4 Dane i informacje marketingowe Informacje marketingow
BADANIA MARKETINGOWE I ANALIZA RYNKU wl str. 5 Informacje, którymi dysponuje dana firma, mogą być tr
BADANIA MARKETINGOWE I ANALIZA RYNKU wl str. 6 Rozwój praktyki i teorii badań marketingowych Trocką
BADANIA MARKETINGOWE I ANALIZA RYNKU wl str. 9 4.    Miejscowe gazety i radiostacje c
BADANIA MARKETINGOWE I ANALIZA RYNKU w2 str. 13 Zbieranie danych zewnętrznych Wyszukiwanie,
BADANIA MARKETINGOWE I ANALIZA RYNKU w2 str. 1 2. PROJEKTOWANIE BADAŃ MARKETINGOWYCH Jak sformu

więcej podobnych podstron