5673056973

5673056973



NAUKI HUMANISTYCZNE I SPOŁECZNE NA RZECZ BEZPIECZEŃSTWA

zewnętrzne i w końcu powstaje sytuacja, która powoduje niezadowolenie klientów (kontrahentów) znajdujące odbicie w publikacjach medialnych.

Niektóre ze wspomnianych sytuacji narastają powoli i jeśli są niezauważane lub lekceważone przez zarząd mogą przybrać katastrofalne rozmiary we wszystkich obszarach funkcjonowania organizacji, inne wybuchają niespodziewanie. Nie jest prawdą, że firma nie może się w pewien sposób przygotować na większość możliwych do przewidzenia sytuacji kryzysowych. Mając wypracowane pewne procedury, poradzi sobie w większości sytuacji.

Etapy tworzenia programu antykryzysowego

Niewiele kryzysów pojawia się zupełnie bez zapowiedzi. Zwykle zarząd firmy otrzymuje sygnały, które sugerują możliwość lub prawdopodobieństwo wystąpienia kryzysu. Jeśli poważnie je potraktuje, jest to absolutnie ostatni dzwonek na rozpoczęcie opracowania planu komunikacji kryzysowej.

Pierwsza faza planu to budowa zespołu kryzysowego. Jest to zazwyczaj niewielka, kompetentna grupa ludzi. Najlepiej, jeśli na jej czele stanie prezes razem z szefem PR i szefem działu prawnego jako głównymi doradcami. Inni członkowie zespołu komunikacji kryzysowej powinni wywodzić się z kierownictwa działów: finansów, kadr i ewentualnie merytorycznych (produkcyjnych) komórek firmy.

Druga faza budowania planu to wyobrażenie sobie wszelkich sytuacji mogących zagrozić reputacji firmy, wpłynąć na utratę zaufania jej klientów, nadszarpnąć pozytywny wizerunek itp. Fachowcy twierdzą - im więcej takich sytuacji opisanych jest w podręczniku kryzysowym danej firmy, tym lepiej, ponieważ mniej zdarzeń może ją negatywnie zaskoczyć. Często takie hipotetyczne sytuacje tworzone są przy pomocy tzw. burzy mózgów, w której uczestniczą zarówno osoby związane z firmą jak i zupełnie postronne. Wtedy metoda ta daje szansę twórczego i otwartego podejścia do zadania.

Kolejny krok to opracowanie procedur kryzysowych na wypadek wystąpienia hipotetycznie założonych sytuacji. Muszą one zawierać dokładne opisy ewentualnych zdarzeń, prawdopodobieństwo ich wystąpienia, wszelkie możliwe konsekwencje tych zdarzeń wraz z przyczynami ich wystąpienia (scenariusze: optymistyczny, realny i pesymistyczny), jak również szczegółowy plan postępowania (włącznie z nazwiskami osób, którym przydzielone zostająjakieś zadania do wykonania i czasem ich wykonania). Im dokładniejsze procedury -tym większa szansa szybkiego opanowania kryzysu i zniwelowania jego skutków. Jeśli nie jesteśmy przygotowani do sytuacji trudnej, paraliżuje to funkcjonowanie firmy, potęguje stres



Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
NAUKI HUMANISTYCZNE I SPOŁECZNE NA RZECZ BEZPIECZEŃSTWA Wagowo ilość powstających substancji nie jes
NAUKI HUMANISTYCZNE I SPOŁECZNE NA RZECZ BEZPIECZEŃSTWA Anna LELEŃ Dział Spraw Pracowniczych i
NAUKI HUMANISTYCZNE I SPOŁECZNE NA RZECZ BEZPIECZEŃSTWA •    zachowań - można to
NAUKI HUMANISTYCZNE I SPOŁECZNE NA RZECZ BEZPIECZEŃSTWA Jednym z najważniejszych elementów tego syst
NAUKI HUMANISTYCZNE I SPOŁECZNE NA RZECZ BEZPIECZEŃSTWA poprzednich ocen, ze szczególnym
NAUKI HUMANISTYCZNE I SPOŁECZNE NA RZECZ BEZPIECZEŃSTWA Ryc. 3 Projektowanie systemu ocen pracownicz
NAUKI HUMANISTYCZNE I SPOŁECZNE NA RZECZ BEZPIECZEŃSTWA Przedmiotem oceny może być natomiast: •
NAUKI HUMANISTYCZNE I SPOŁECZNE NA RZECZ BEZPIECZEŃSTWA •    kryteria
NAUKI HUMANISTYCZNE I SPOŁECZNE NA RZECZ BEZPIECZEŃSTWA •    szkoleniach i awansowani
NAUKI HUMANISTYCZNE I SPOŁECZNE NA RZECZ BEZPIECZEŃSTWA Metody i techniki oceniania Metodą oceniania
NAUKI HUMANISTYCZNE I SPOŁECZNE NA RZECZ BEZPIECZEŃSTWA liczba rodzajów arkuszy w organizacji powodu
NAUKI HUMANISTYCZNE I SPOŁECZNE NA RZECZ BEZPIECZEŃSTWA podwładni. Takie podejście do oceniania zwię
NAUKI HUMANISTYCZNE I SPOŁECZNE NA RZECZ BEZPIECZEŃSTWAWstęp Współczesne koncepcje zarządzania
NAUKI HUMANISTYCZNE I SPOŁECZNE NA RZECZ BEZPIECZEŃSTWA Przytoczone przykłady nie są wyczerpującą li
NAUKI HUMANISTYCZNE I SPOŁECZNE NA RZECZ BEZPIECZEŃSTWA ma decydujący wpływ na rozwój przedsiębiorst
NAUKI HUMANISTYCZNE I SPOŁECZNE NA RZECZ BEZPIECZEŃSTWA Ryc. 2. Procedura tworzenia planu rozwoju pr

więcej podobnych podstron