5673850532

5673850532



OPIS PRZEDMIOTU

Nazwa przedmiotu

ORGANIZACJA 1 PROJEKTOWANIE PROCESU WSPIERAJĄCEGO ROZWÓJ UCZNIA

Kod przedmiotu

wypełnia instytut/katedra

Wydział

PEDAGOGIKI 1 PSYCHOLOGII

Instytut/Katedra

PEDAGOGIKI/ZAKŁAD DYDAKTYKI

Kierunek

Pedagogika

Specjalizacja/specjalność

wczesnoszkolna i terapia pedagogiczna, przedszkolna i terapia pedagogiczna

Poziom organizacyjny studiów

Studia pierwszego stopnia

System studiów

stacjonarne

Rok/semestr

lii [5

Tytuł i/lub stopień naukowy/tytuł zawodowy, imię i nazwisko prowadzącego/ prowadzących przedmiot

dr hab. Ewa Filipiak, prof. nadzw. UKW, mgr Joanna Szymczak, mgr Marlena Redyk

Liczba godzin dydaktycznych

15 wykładów,

15 konwersatoriów

Liczba punktów ECTS

Opisywana forma zajęć

wykład, konwersatoria

Rygor

zaliczenie z oceną

Typ przedmiotu

przedmiot specjalnościowy (specjalizacyjny)

Język wykładowy

język polski

Przedmioty wprowadzające i wymagania wstępne

Psychologia rozwoju człowieka, Psychologia dziecka, Teoretyczne podstawy kształcenia; student zna oraz rozumie poszczególne etapy w rozwoju człowieka; rozumie specyfikę procesu uczenia się - nauczania, potrafi określić interakcyjną rolę nauczyciela oraz rolę ucznia, zna i rozumie style oraz modele nauczania

Założenia i cele przedmiotu (w formie efektów kształcenia)

Celem przedmiotu jest umożliwienie studentowi poznania specyfiki projektowania edukacyjnego jako projektu indywidualnej pracy z dzieckiem, zapoznanie się oraz zrozumienie podstaw terapii pedagogicznej: istotę, wymiary. Efektem realizacji przedmiotu jest umiejętność zastosowania wybranych metod oraz techniki mające uzasadnienie w terapii pedagogicznej, zrozumienie powiązanie pomiędzy modelami nauczania a terapią pedagogiczną - student potrafi wybrać adekwatny do celu model nauczania, potrafi stworzyć projekt indywidualnej pracy z dzieckiem.

Treści programowe przedmiotu

Realizacja przedmiotu obejmuje następujące moduły treści: Projektowanie jako opracowanie projektu indywidualnej pracy z dzieckiem (uwzględniające różnice indywidualne); Projektowanie jako podejmowanie decyzji odnośnie do celów, treści, trafnej diagnozy zasobów, umiejętnego pozyskiwania sojuszników, form i organizacji pracy ucznia, doboru materiałów dydaktycznych);. Diagnoza zasobów-narzędzia diagnostyczne; Zasady konstruowania indywidualnych projektów edukacyjnych; Modele



Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
Nazwa przedmiotu ORGANIZACJA I PROJEKTOWANIE PROCESU WSPIERAJĄCEGO ROZWÓJ UCZNIA Opisywana forma
Nazwa przedmiotu ORGANIZACJA I PROJEKTOWANIE PROCESU WSPIERAJĄCEGO ROZWÓJ UCZNIA Kod
PROGRAM NAUCZANIA PRZEDMIOTU Nazwa przedmiotu ORGANIZACJA I PROJEKTOWANIE PROCESU WSPIERAJĄCEGO
PROGRAM NAUCZANIA PRZEDMIOTU Nazwa przedmiotu ORGANIZACJA I PROJEKTOWANIE PROCESU WSPIERAJĄCEGO
PROGRAM NAUCZANIA PRZEDMIOTU Nazwa przedmiotu ORGANIZACJA I PROJEKTOWANIE PROCESU WSPIERAJĄCEGO
2.    Do zakresu przedmiotowego analizy i projektowania procesów zarządzania należy:
CENTRALNA KOMISJA EGZAMINACYJNA Nazwa kwalifikacji: Organizacja i prowadzenie procesu obsługi pojazd
zdjecie0492 VIII. Projektowanie procesu badań i rozwoju oraz przygotowania czynników produkcji
realizujeMIĘDZYNARODOWY PROJEKT EDUKACYJNY wspierający rozwój czytelnictwa wśród uczniów klas
OPIS PRZEDMIOTU Nazwa przedmiotu Procesy poznawcze: myślenie, pamięć, uczenie Kod
OPIS PRZEDMIOTU Nazwa przedmiotu Procesy poznawcze: myślenie, pamięć, uczenie Kod
OPIS PRZEDMIOTU Nazwa przedmiotu Procesy poznawcze - percepcja i uwaga Kod przedmiotu 1100-Ps
Opis przedmiotu 1.    Nazwa przedmiotu: Projektowanie inżynierskie 2.
OPIS PRZEDMIOTU Nazwa przedmiotu Metody wspomagania rozwoju Kod
OPIS PRZEDMIOTU / MODUŁU KSZTAŁCENIA (SYLABUS) 1. Nazwa przedmiotu / modułu w języku

więcej podobnych podstron