5579672066

5579672066



w sprawie standardów audytu wewnętrznego dla jednostek sektora finansów publicznych

-    Dz. Urz. Min. Fin. z 2011 Nr 5 poz. 23.

17) Standard 1210.A1 IIA - międzynarodowy standard praktyki zawodowej audytu wewnętrznego, określony w Komunikacie nr 4 Ministra Finansów z dnia 20 maja 2011 roku w sprawie standardów audytu wewnętrznego dla jednostek sektora finansów publicznych

-    Dz. Urz. Min. Fin. z 2011 Nr 5 poz. 23.

Rozdział III

Cele i zakres prowadzenia audytu wewnętrznego w Uczelni

1.    Audyt wewnętrzny w Uczelni prowadzi niezależne, obiektywne działania o charakterze zapewniającym i doradczym, których celem jest przysporzenie wartości dodanej i usprawnienie działalności Uczelni. Pomaga on w osiąganiu celów statutowych Uczelni poprzez wprowadzanie systematycznego, zdyscyplinowanego i niezależnego podejścia do oceny i poprawy skuteczności w zakresie procesów zarządzania i kontroli w Uczelni.

2. Celem prowadzenia audytu wewnętrznego jest uzyskanie przez Rektora oceny funkcjonowania Uczelni pod względem adekwatności, skuteczności i efektywności systemów, poprzez:

a)    analizę ryzyka, dotyczącego działalności Uczelni,

b)    ocenę środowiska kontroli wewnętrznej, która ma na celu eliminowanie lub ograniczenie wystąpienia ryzyka,

c)    niezależne badanie systemów zarządzania i kontroli w Uczelni, w tym procedur kontroli finansowej;

d)    składanie sprawozdań z poczynionych ustaleń, oraz tam gdzie jest to właściwe przedstawianie zaleceń,

e)    wyrażanie opinii na temat skuteczności mechanizmów kontrolnych,

f)    dostarczenie w oparciu o ocenę systemu kontroli wewnętrznej, racjonalnego zapewnienia że Uczelnia działa prawidłowo,

g)    realizację czynności doradczych, w tym składanie wniosków mających na celu usprawnienie funkcjonowania Uczelni.

3.    Audyt wewnętrzny służy Rektorowi do uzyskania racjonalnego zapewnienia, że:

a)    cele postawione przed Uczelnią są realizowane;

b)    zasady i procedury wynikające z przepisów prawa lub przyjęte przez kierownika jednostki audytowanej są wdrażane i przestrzegane;

4



Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
Załącznik Nr 1 do P1 PLAN AUDYTU NA ROK I. Jednostki sektora finansów publicznych objęte audytem
Załącznik Nr 2 do P1 SPRAWOZDANIE Z WYKONANIA PLANU AUDYTU ZA ROK 1. Jednostki sektora finansów publ
SPIS TREŚCI Wstęp I. Zarządzanie ryzykiem wewnętrznym w jednostkach sektora finansów publicznych
UEStudia Podyplomowe: Audyt wewnętrzny w jednostkach sektora finansów publicznych Mechanizmy
ADMINISTRACJA PUBLICZNA Studia Podyplomowe: Audyt wewnętrzny w jednostkach sektora finansów publiczn
7 SPIS TREŚCI SD Formy organizacyjne jednostek sektora finansów publicznych........................
Ustawa Przepis/treść regułami nowouofp art. 53 - Kierownik jednostki sektora finansów publicznych
Liczy się przede wszystkim przynależność do kategorii jednostek sektora finansów publicznych oraz sp
5) przychody jednostek sektora finansów publicznych pochodzące z prowadzonej przez nie działaln
Partner wiodący: Partner projektu: ECDI 5) przychody jednostek sektora finansów publicznych pochodzą
1)    jednostki sektora finansów publicznych w rozumieniu przepisów o finansach
2015-01-21Zakres merytoryczny sprawozdawczości budżetowej Jednostki sektora finansów publicznych
(4) 21.    Jednostka sektora finansów publicznych zbywa akcje, udziały lub obligacje:
Rachunkowość jednostek sektora finansów publicznych i instytucji finansowych redakcja
10014 D Micro»ft PowerPoint (Rachunkowi budźeti w5 6JW jednostkach sektora finansów publicznych kos
10015 W jednostkach sektora finansów publicznych koszty mogą być grupowane :•Wg rodzajów ewidencja
10018 Inne typy przychodów w jednostkach sektora finansów publicznych: ► Środki w ramach bezzw

więcej podobnych podstron