5755073422

5755073422



Materiał nauczania

Założone osiągnięcia ucznia

• korzysta z przepisów prawnych dotyczących uprawnień osób bezrobotnych

Współpraca gospodarcza z zagranicą

Uczeń:

•    wymienia i charakteryzuje formy powiązań gospodarczych z zagranicą

•    formułuje zasady etycznego zachowania w biznesie międzynarodowym

•    wyjaśnia pojęcia: „kurs walutowy", „rynki finansowe", „integracja gospodarcza", „globalizacja", „import", „eksport", „nabycie wewnątrzwspólnotowe" i „dostawa wewnątrzwspólnotowa"

•    wyjaśnia wpływ kursu walutowego na gospodarkę i międzynarodową współpracę gospodarczą

•    porównuje różne formy integracji gospodarczej

•    identyfikuje korzyści i zagrożenia wynikające ze współpracy gospodarczej z zagranicą

•    rozumie istotę globalizacji oraz związane z nią szanse i zagrożenia

Aktywność i kariera zawodowa

Uczeń:

•    wyjaśnia pojęcia : „aktywność zawodowa", „kariera zawodowa", „kwalifikacje zawodowe" i „kompetencje zawodowe"

•    analizuje oferty dotyczące podnoszenia posiadanych i zdobywania nowych kwalifikacji

•    wymienia posiadane kwalifikacje

•    wyszukuje informacje o kwalifikacjach zawodowych potrzebnych w zawodzie, który chciałby wykonywać

•    opisuje i analizuje przebieg kariery zawodowej wybranej osoby

Rynek pracy

Uczeń:

•    wyjaśnia pojęcia: „pracodawca", „pracownik", „rynek pracy", „podaż pracy", „popyt na pracę" i „mobilność na rynku pracy"

•    wskazuje specyficzne cechy funkcjonowania rynku pracy

•    charakteryzuje aktualną sytuację na rynku pracy

•    wyszukuje z dostępnych źródeł informacje o cechach osobowych oczekiwanych przez pracodawców

•    wyszukuje informacje o możliwościach zdobycia pracy na różnych rynkach pracy wyodrębnionych według kryterium geograficznego

•    klasyfikuje rynek pracy według kryterium geograficznego

•    ocenia nieetyczne zachowania pracownika wobec pracodawcy i pracodawcy wobec pracownika

Aktywne

poszukiwanie pracy

Uczeń:

•    charakteryzuje i ocenia metody aktywnego poszukiwania pracy

•    wyszukuje adresy instytucji wspomagających aktywne poszukiwanie pracy, znajdujących się w pobliżu miejsca zamieszkania

•    korzysta z różnych źródeł informacji o miejscach pracy

•    sporządza c.v., list motywacyjny i kwestionariusz osobowy

•    analizuje oferty pracy zamieszczone w prasie lub Internecie

•    uczestniczy w rozmowie kwalifikacyjnej w warunkach



Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
Materiał nauczania Założone osiągnięcia ucznia •    korzysta z tabeli
Materiał nauczania Założone osiągnięcia ucznia symulowanych Rozpoczęcie
Materiał nauczania Założone osiągnięcia ucznia •    charakteryzuje przyczyny
Materiał nauczania Założone osiągnięcia ucznia • dokonuje
Materiał nauczania Założone osiągnięcia ucznia •    nazywa i charakteryzuje
Materiał nauczania Założone osiągnięcia ucznia gospodarce rynkowej •
Materiał nauczania Założone osiągnięcia ucznia emerytury •    analizuje
Materiał nauczania Założone osiągnięcia ucznia •    rozróżnia pojęcia:
Założone osiągnięcia ucznia prawnych prowadzenia działalności gospodarczej podlegających
-    uczniowie korzystając z treści materiału nauczania w poradniku dla ucznia (wykaz
uczniowie korzystając z treści zawartych w materiale nauczania - poradnika dla ucznia, wskazują i
INFORMATYKA dla szkół ponadgimnazjalnych. Zakres rozszerzony Opis założonych osiągnięć ucznia -
100c02 4)    opis założonych osiągnięć ucznia i propozycje metod ich oceny, z
INFORMATYKA dla szkół ponadgimnazjalnych. Zakres rozszerzony Opis założonych osiągnięć ucznia -
21298 Zasady Wykładni Prawa L Morawski 4 Zasady wykładni prawa ■* kładni przepisów prawnych dotyczą

więcej podobnych podstron