5796574111

5796574111



oparte na realizacji dwóch programów: opracowanego przez uczelnię programu nauczania stanowiącego ofertę dydaktyczną i programu działań studenta, określającego jego możliwości i cele. System ten wykorzystuje różne media informacyjne i stosuje wszystkie możliwe metody przekazu i komunikacji. System kształcenia na odległość realizuje te same cele, co stacjonarny system edukacji, przy czym nie narzuca formalnych barier rekrutacji i daje duże możliwości wyboru form i metod kształcenia oraz trybu studiowania. Z punktu widzenia uczelni system pozM>ala elastycznie określać wielkość naboru i nie jest ściśle ograniczony wielkością posiadanych zasobów materialnych (sal wykładowych, laboratoriów, bibliotek itp.), proces kształcenia na odległość jest ściśle dostosowany do możliwości i potrzeb studenta'.

Autorka niniejszego opracowania sądzi, że wykorzystanie technologii informacyjnych w kształceniu na odległość jest nieuniknioną konsekwencją wyzwań, jakie niesie społeczeństwo informacyjne w zakresie edukacji całożyciowej. Ponadto zgadza się ze stwierdzeniem R. Tadeusiewicza, że im bardziej życzliwie odnosimy się więc do omawianej techniki sieciowej i im większe nadzieje wiążemy z jej rozwojem w przyszłości tym bardziej wnikliwie musimy analizować wszelkie dostrzegane wady i tym staranniej musimy dążyć do ich eliminacji1 2

Kształcenie na odległość to problem nowy w środowisku pedagogicznym, który wymaga przeprowadzenia systematycznych badań empirycznych i podejmowania prób wdrażania tej formy kształcenia do praktyki edukacyjnej.

Stąd też w roku akademickim 2004/2005 zapoczątkowany został w Zakładzie Technologii Kształcenia Instytutu Pedagogiki UMK w Toruniu eksperyment pedagogiczny mający między innymi na celu zainicjowanie i przyspieszenie procesu, poprzez który studenci pedagogiki mieli możliwość nie tylko uczestniczyć w wykładach online za pomocą narzędzi do komunikacji synchronicznej, ale również mogli wykorzystywać serwer edukacyjny do wzbogacenia własnego procesu uczenia się. Badania miały charakter etapowy. Pierwszy etap miał na celu skontrolowanie poprawności skonstruowanych narzędzi badawczych i sprawdzenie założonej procedury badawczej, czyli przeprowadzenie badań pilotażowych. W drugim etapie, w badaniu wstępnym, określono stopień inteligencji, motywacji, rodzaj modalności sensorycznej oraz posiadanych przez studentów wiadomości w tematyce

2

1

   K. Wieczoikowski, Kształcenie na dystans z wykorzystaniem sieci komputerowej CODN, zeszyt 39, Warszawa 1996.

2

   R. Tadeusiewicz, Społeczność Internetu, Warszawa 2002, s. 14.



Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
Cykl szkoleniowy z zakresu AAC1 oparty na metodzie aktywizacji i superwizji , opracowany przez dr Ma
DSC00065 6 Jak sprawdzasz ciągi niwelacyjne oparte na    bj dwóch mperacp a.) jednym
RÓŻNE POZIOMY STRATEGII 1.    Strategia na poziomie korporacji: Strategia opracowana
Typy partii politycznych dzenie klasyfikacji partii politycznych opartej na wyodrębnieniu dwóch kate
Systemy polityczne współczesnego świata drugie, systemy dwupartyjne, czyli oparte na dominacji dwóch
10174825b6976804063352&85744319016513522 n ROZUMIENIE CZYTANEGO TEKSTU Zestawienie powstało na bazie
2.5    W eryfikacja modeli życia kulturalnego na przykładzie W armii i Mazur Opracowa
„Logistyka krwioobiegiem gospodarki opartej na wiedzy - wdrożenie programu rozwojowego potencjału
II. ZAŁOŻENIA METODYCZNE Kurs jest zrealizowany na podstawie szczegółowego programu nauczania dla cz
7a bmp Dodatkowe informacje Źródła: ■ Komorowska H., Konstrukcja, realizacja i ewaluacja programu na
Politechniką Gdańską a zakładem pracy, której tresc została ustalona przez Uczelnię. Wzór umowy stan
Dydaktyczna mapa modułowego programu nauczania stanowi schemat powiązań między modułami oraz jednost
Dydaktyczną mapę modułowego programu nauczania stanowi schemat powiązań między modułami oraz jednost

więcej podobnych podstron