5851989304

5851989304



•    umożliwienie chwilowego odłączania silnika od mechanizmów napędowych i łagodnego sprzęgania silnika znajdującego się w ruchu z mechanizmami napędowymi samochodu.

•    zabezpieczenie wszystkich elementów układu napędowego przed nadmiernymi obciążeniami mogącymi powstać w wyniku gwałtownego przyspieszenia mas obrotowych związanych z mechanizmami napędowymi samochodu. Obciążenia tego rodzaju w postaci momentu skręcającego w układzie napędowym, wy wdanego bezwładnością mas z nim związanych, mogą powstać w przypadku gwałtownego pdączenia silnika posiadającego dużą prędkość obrotową z mechanizmami napędowymi w czasie ruszania samochodu z miejsca.

•    zabezpieczenie elementów mechanizmów napędowych, zwłaszcza kd zębatych, od drgań skrętnych przekazywanych przez silnik do układu napędowego i wynikających z cykliczności pracy silnika. Do tłumienia tych drgań służy stosowane w sprzęgłach urządzenie zwane tłumikiem drgań skrętnych.

W sprzęgłach, wspdczesnych samochodów osobowych stosowane są tarczowe sprężyny dociskowe zamiast sprężyn śrubowych.

Rozpowszechnienie w sprzęgłach samochodów osobowych sprężyn tarczowych jest wynikiem wielu ich zalet w porównaniu ze sprężynami śrubowymi, a mianowicie:

>    uproszczenia konstrukcji sprzęgła dzięki wyeliminowaniu dźwigni odwodzących tarczę dociskową, których zadanie spełniają wewnętrzne brzegi sprężyny tarczowej,

>    możliwości uzyskania prawie stałej wartości momentu tarcia sprzęgła niezależnie od stopnia zużycia okładzin ciernych dzięki małym zmianom siły sprężyny w zależności od ugięcia w pewnych jego granicach,

>    małej siły potrzebnej do włączania i wyłączania sprzęgła,

>    prostszej technologii i mniejszych kosztów wytwarzania niż sprzęgieł ze sprężynami spiralnymi.

Wadami sprężyn tarczowych są:

>• mała możliwość regulowania przez kierowcę płynności włączania sprzęgła przy ruszaniu samochodu z miejsca,

>    utrudniona standaryzacja sprężyn tarczowych ze względu na ścisłą zależność ich wymiarów i kształtu od indywidualnych wymiarów konstrukcyjnych, nacisków jednostronnych i momentu tarcia przenoszonego przez sprzęgło.



Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
Po odłączeniu silnika od instalacji pralki (punkty 2C, 2B, 3 B, 4B, 6D), silnik przymocowany do
Obsługa i naprawa Audi (45) 1 Z. dl LIM 1IV1 DCIMZTIM UWC E 64 Odłączanie silnika od skrzyni biegó
DSC 15 Zadania sprzęgła •    chwilowe rozłączenie silnika od pozostałych
IMAG1844 -    5,0 m/s1 - pozostałe samochody, hamowanie z odłączonym silnikiem od prę
48684 skanuj0020 (128) 268 io odłączeniu silnika napędowego od sieci wynosi zazwyczaj kilka do kilku
Bilans mocy 263 po odłączeniu silnika napędowego od sieci wynosi zazwyczaj kilka do kilkunastu obro
OMiUP t2 Gorski87 Rys. 7.108. Holownik z napędem Voitha Schneidera 1 — silnik spalinowy; 2 — wal; 3
Obsługa i naprawa Audi (306) ■    Odłączyć przewody gumowe (w komorze silnika) od nag
ksiazka(121) MECHANIZM KIEROWNICZY WYMONTOWANIE I WMONTOWANIE Wymontowanie. Odłączyć przewody od aku
DSC08551 Przenośniki taśmowe Eiektrobębny kompletny mechanizm napędowy (silnik, przekładnie i łożysk
mom chwilowy msc^Pi m - moment chwilowy c - stała zależna od silnika P - strumień chwilowy&nbs
W środkach transportu MK znajdują zastosowanie głownie na elementy mechanizmu napędowego i silnika

więcej podobnych podstron