5851989316

5851989316



2.2. Zblokowane układy napędowe

Silnik, przekładnia główna i skrzynka biegów stanowią tu jeden zespół, umieszczony przed, nad lub za przednią lub tylną osią. Konstrukcja taka jest bardzo zwarta i umożliwia uzyskanie samochodu krótszego o 100 do 300 mm w porównaniu z samochodem, który posiada klasyczny układ napędowy. Dodatkowo zblokowany napęd przedni umożliwia uzyskanie odpowiednio więcej miejsca dla pasażerów i bagażu.

Napęd przedni nie jest jednak odpowiedni dla samochodów ciężarowych. Koła tylne są tu silnie obciążone, natomiast koła przednie mniej. Mimo to niektórzy producenci samochodów dostawczych, godząc się z tą wadą, decydują się na napęd przedni, aby uzyskać możliwie jak najniższe położenie podłogi i dzięki temu zwiększenie przestrzeni ładunkowej a także w celu ułatwienia załadunku.

2.2.1. Układ zblokowany przedni

Rys.2.5. Rozmieszczenie silnika, skrzynki biegów i mechanizmu różnicowego w samochodzie VW Polo. Z powodu niesymetrycznego położenia mechanizmu różnicowego póloś napędowa prowadząca do lewego kola przedniego jest krótsza od półosi prawej

7



Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
SILNIK PRZEKŁADNIA GŁÓWNA SPRZĘGŁO SKRZYNKA BIEGÓW
Klasyfikacja ta nie obejmuje pojazdów z napędem na wszystkie koła, w których silniki wraz ze skrzyni
Scan10117 URUCHAMIANIE SILNIKA (silnik Diesla) MECHANICZNA SKRZYNIA BIEGÓWU”u- trzymaj rozrusznika
10.2. UKŁADY NAPĘDOWE Z SILNIKAMI PRĄDU PRZEMIENNEGO 429 Rys. 10.7. Układy sterowania silników prądu
10.2. UKŁADY NAPĘDOWE Z SILNIKAMI PRĄDU PRZEMIENNEGO 431 Oznaczając przez E2 — napięcie wirnika siln
10.2. UKŁADY NAPĘDOWE Z SILNIKAMI PRĄDU PRZEMIENNEGO 433 Sygnały bramkowe Sygnał bramkowy
10.2. UKŁADY NAPĘDOWE Z SILNIKAMI PRĄDU PRZEMIENNEGO 435 tyrystorowego i falownika npięcia z tyrysto
10.2. UKŁADY NAPĘDOWE Z SILNIKAMI PRĄDU PRZEMIENNEGO 437 zminimalizowanie strat w silniku w procesie
10.2. UKŁADY NAPĘDOWE Z SILNIKAMI PRĄDU PRZEMIENNEGO 439a) UlIN U/N
10.2. UKŁADY NAPĘDOWE Z SILNIKAMI PRĄDU PRZEMIENNEGO 441 Do sterowników tyrystorów GTOb) Szyna
10.2. UKŁADY NAPĘDOWE Z SILNIKAMI PRĄDU PRZEMIENNEGO 443 Rys. 10.24. Przebiegi prędkości i momentu
10.2. UKŁADY NAPĘDOWE Z SILNIKAMI PRĄDU PRZEMIENNEGO 445 Zarówno w przekształtniku prądu przemienneg
napędów; silnik i przekładnia; przenoszenie mocy i przekształcanie ruchu; Stopniowanie i regulacja
DSC08551 Przenośniki taśmowe Eiektrobębny kompletny mechanizm napędowy (silnik, przekładnie i łożysk
Kierunek/Specjalność: MiBM / Silniki Spalinowe Tytuł przedmiotu: Układy napędowe z silnikiem

więcej podobnych podstron