5910202331

5910202331



3. PROWADZENIE ZAJĘĆ W OBECNOŚCI OPIEKUNA STAŻU LUB DYREKTORA

W okresie stażu przeprowadziłam 15 godzin lekcyjnych w obecności mojego opiekuna stażu p. mgr Alicji Kołodziejczyk, natomiast w obecności dyrektora 5 godzin lekcyjnych.

Do każdych z zajęć opracowałam scenariusze lekcji, a w miarę potrzeb przygotowałam samodzielnie pomoce dydaktyczne, wykorzystując do tego celu m. in. swoje umiejętności pracy z komputerem.

Na zajęciach stosowałam różne techniki przekazywania wiedzy z zakresu języka niemieckiego dostosowując tym samym przekazywane wiadomości do możliwości intelektualnych uczniów, uwzględniałam naturalne zdolności psychofizyczne dzieci i młodzieży. Preferowałam pracę w grupach lub w parach, wykorzystując również pracę indywidualną (w szczególności w przypadku indywidualizacji pracy z uczniem zdolnym i słabym). Pod uwagę brałam zróżnicowanie poziomu i tempa pracy poszczególnych uczniów poprzez urozmaicanie form pracy, gdyż uczniowie (szczególnie zdolniejsi) wykonują prace w szybszym tempie, w związku z czym konieczna staje się większa indywidualizacja pracy (w odniesieniu do tempa i treści programowych).

Ze względu na to, iż aktywizacja uczniów na lekcjach języka obcego jest niezwykle ważnym elementem służącym rozwijaniu aktywności językowej, stosowałam bardzo różne techniki nauczania. Do najczęściej stosowanych należały:

•    techniki kontrolowane (rozgrzewka językowa, tłumaczenie, dyktando, testy),

•    techniki półkontrolowane (krótkie opowiadanie, pytanie - odpowiedź),

•    techniki niekontrolowane (odgrywanie ról i dialogów).

Zwracałam dużą uwagę na specyfikę nauczania języka niemieckiego w klasach IV - VI, gdzie uczniowie uczą się praktycznie wszystkimi zmysłami, poprzez zabawę, piosenkę, taniec. Dzieci bardzo chętnie uczyły się w formie zabawy, bez sztywnych reguł i zasad. Biorąc te cechy pod uwagę oraz zmysły, którymi dzieci przyswajają sobie wiedzę, stosowałam następujące metody:

a.    zmysł słuchu:

•    Kto to powiedział?

•    Takie same dźwięki.

•    Echo.

•    Powtarzanie łańcuszka wyrazów.

•    Śpiewanie piosenek.

b.    zmysł wzroku:

•    Odtwarzanie ciągu ilustracji.

•    Co znajduje się pod karteczką?



Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
Przeprowadzenie 15 godzin zajęć przedmiotu Psychologia w formie wykładów zakończonych zaliczeniem z
„Planowanie, organizowanie i prowadzenie zajęć dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych wynikając
„Planowanie, organizowanie i prowadzenie zajęć dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych wynikając
2. Zajęcia i zadania próbne (przygotowanie i prowadzenie zajęć opiekuńczo- wychowawczych wynikającyc
„Planowanie, organizowanie i prowadzenie zajęć dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych wynikając
7.    Opiekun stażu kierunkowego, specjalista w dziedzinie psychologii klinicznej&nbs
Stary skrypt z kinezy1 -    czas jednostki i forma prowadzonych zajęć uzależniona je
IMGD63 Jeżeli roztwór znajduje się w probówce - ogrzewanie prowadzimy na łaźni, jeżeli w zlewce lub
EFEKTY KSZTAŁCENIA I SPOSÓB PROWADZENIA ZAJĘĆ Cel przedmiotu Zapoznanie studentów z podstawowymi
13 Samodzielne prowadzenie zajęć w świetlicy 14 Obserwacja zajęć z pedagogiem
1. Odniesienie efektów kształcenia i treści kształcenia do sposobów prowadzenia zajęć i metod
Treści kształcenia: Organizacja i prowadzenie zajęć na poszczególnych etapy zdobywania kompetencji
-    10 godzin przygotowania konspektów prowadzonych zajęć oraz skonsultowanie

więcej podobnych podstron