6099520575

6099520575



Proces uczenia się dziecka ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi

Funkcje i zadania nauczyciela w kształceniu specjalnym Osobowość pedagoga specjalnego

Wykaz literatury obowiązkowej i uzupełniającej

Gajdzica Z.: Podręcznik w procesie kształcenia uczniów z lekkim upośledzeniem umysłowym. Katowice 2002. Kirejczyk K.: Istota procesu nauczania, dobór i układ treści kształcenia specjalnego. W: Upośledzenie umysłowe -pedagogika. Red. K. Kirejczyk. Warszawa 1981.

Komputer w kształceniu specjalnym. Wybrane zagadnienia. Red. J. Łaszczyk. Warszawa 1998.

Mikrut A., J. Wyczesany: Elementy metodyki nauczania początkowego dzieci upośledzonych umysłowo. Kraków 1998.

Pańczyk J.: Zasady nauczania specjalnego (dydaktyki specjalnej). „Roczniki Pedagogiki Specjalnej" 1999,1.10. Pasternak E.: Materiały z metodyki kształcenia upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim w szkole specjalnej. Lublin 1994.

Stawów y-Wojnarowska I.: Podstawy kształcenia specjalnego. Warszawa 1989.

Wyczesany J., Gajdzica Z.: Uwarunkowania edukacji i rehabilitacji uczniów o specjalnych potrzebach w rozwoju. AP, Kraków 2006

Nazwa przedmiotu/modułu kształcenia*)

Podstawy oligofrenopedagogiki z elementami dydaktyki

Język przedmiotu/modułu kształcenia*)

Język polski

Efekty kształcenia dla

przedmiotu/modułu

kształcenia*)

(wiedza, umiejętności, kompetencje społeczne)

W_1; W_3; W_4 U_1; U_3 K_1; K_2

Semestr, w którym przedmiot/moduł*) jest realizowany

I semestr

Forma realizacji zajęć

Wykład, ćwiczenia

Wymagania wstępne i dodatkowe

Podstawowe problemy pedagogiki specjalnej, wprowadzenie do dydaktyki

Rodzaj i liczba godzin zajęć dydaktycznych wymagających bezpośredniego udziału nauczyciela akademickiego i słuchaczy

20 wykłady, 15 ćwiczenia

Liczba punktów ECTS przypisana

przedmiotowi/mod ułowi*)

5

Stosowane metody

Wykład, ćwiczenia, praca grupowa

14



Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
zapoznanie się z metodami wykorzystywanymi przez nauczyciela do pracy z dzieckiem ze specjalnymi pot
BIULETYN METODYCZNY nr 1 (34) II SEMESTR 2015/2016 19 Rysunek 1. Dzieci ze Specjalnymi Potrzebami Ed
13. Jak wygląda Pani/Pan praca z uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi? 14. Czy wykorzystuj
21. Pedagogika specjalna, specj. Pedagogika wspierająca uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjny
wychowankiem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, zasad i norm etycznych, które winny być przez n
STUDIA PODYPLOMOWE - KWALIFIKACYJNE Terapia pedagogiczna i rewalidacja dziecka ze specjalnymi potrze
schemat ustroju szkolnego dla uposledzonych SCHEMAT USTROJU SZKOLNEGO DLA DZIECI I MŁODZIEŻY ZE SPEC
Wsparcie uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymiSzanowni Państwo, Rodzice, Dyrektorzy szkół,
STUDIA PODYPLOMOWE - KWALIFIKACYJNE Terapia pedagogiczna i rewalidacja dziecka ze specjalnymi potrze
KAZIMIERZ StUPEKMATEMATYCZNE KARTY PRACY DLA UCZNIÓW ZE SPECJALNYMI POTRZEBAMI EDUKACYJNYMI Część
KAZIMIERZ SŁUPEKMATEMATYCZNE KARTY PRACY DLA UCZNIÓW ZE SPECJALNYMI POTRZEBAMI EDUKACYJNYMI
Dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi (realizujące minimum programowe) będą ćwiczyły przede
Rozdział IliMODEL POMOCY DZIECIOM ZE SPECJALNYMI POTRZEBAMI EDUKACYJNYMI W NOWOCZESNEJ KONCEPCJ

więcej podobnych podstron