614373012

614373012



Dualizm korpuskularno- falowy

Wymagania na ocenę dopuszczającą. Uczeń potrafi:

(.definiuje zdolność absorpcyjną i emisyjną, ciało doskonale czarne

2. definiuje zjawisko fotoelektryczne zewnętrzne

3. podąje związek między E i B

4. zna pojęcie stałej Plancka

5. podaje związek pomiędzy E i p fotonu,

6. zna pojęcie kwantu energii, dualizm korpuskularno-falowego

Wymagania na ocenę dostateczną. Uczeń potrafi:

i .scharakteryzować zjawisko fotoelektryczne zewnętrzne,

2.omówić prawo Einsteina- Millikana,

3.określić założenia korpuskularnej teorii światła,

4. wyjaśnić pojęcie kwantu promieniowania,

5. zinterprctować prawa zjawiska fotoelektrycznego na gruncie kwantowej teorii światła,

6. wyjaśnić na czym polega dualizm korpuskulamo-falowy światła,

7. scharaktcryzować rodzaje fal w widmie promieniowania elektromagnetycznego,

8. wyjaśnić dualizm promieniowania elektromagnetycznego i wpływ częstotliwości właściwości falowe i korpuskularne promieniowania, wymagania na ocenę dobrą. Uczeń potrafi

I .omówić dlaczego nie można wyjaśnić zjawiska fotoelektrycznego w oparciu o falową naturę promieniowania 2.omówić zastosowanie zjawiska fotoelektrycznego,

3. zastosować równanie Einsteina -Millikana do wyznaczania prędkości fotoelektronów potencjału hamowania,

4.obliczyć wielkość energii kwantu promieniowania w zależności od długości fali,

5-określićć związek między masą i energią,

6.obliczyć długość fal materii reprezentującą poruszającą się cząstkę,

7.omówić wykorzystanie fal materii w mikroskopie elektronowym,

8.pokazać falowy i kwantowy opis właściwości światła,

9.obliczać energię kwantu i energię elektronu,

10.wyjaśnić brak pojęcia toru cząstki w fizyce kwantowej jako skutek zasady nieoznaczoności,

wymagania na ocenę bardzo dobrą. Uczeń potrafi

I .stosować równanie Einsteina-Millikana w rozwiązywaniu problemów,

2.scharakteryzować (jakościowo) zjawisko Comptona,

3.obliczyć ciśnienie światła całkowicie odbijanego i całkowicie pochłanianego,

4. stosować zasadę nieoznaczoności Heisenberga do interpretacji zjawisk mikroświata,

5. podkreślić, że zjawiska mikroświata są statystycznie określone,

6. porównać fale mechaniczne i fale materii,

Budowa atomu.

Wymagania na ocenę dopuszczającą. Uczeń potrafi:

1. posługuje się pojęciami poziomu energii, liczba kwantowa, widmo energetyczne, stan podstawowy i stan wzbudzony elektronu, widmo lini pasmowe ciągłe i absorpcyjne

2. wymienia składniki atomu

3. streszcza postulaty Bohra

4. przedstawia graficznie poziomy energii dozwolonych atomu wodoru

5. wymienia liczby kwantowe

6. cechy promieniowania X i praktyczne wykorzystanie

7. wie, że promieniowanie X jest składnikiem fal elektromagnetycznych

Wymagania na ocenę dostateczną. Uczeń potrafi

I .zastosować przykłady stanów, w których energia jest kwantowana,

2.obliczać dozwolone poziomy energetyczne drgającej struny,

3.analizować zjawiska zachodzące przy dostarczeniu odpowiedniej porcji energii dla układu będącego w określonym stanic podstawowym warunki powrotu do stan podstawowego (odebranie tej porcji energii),

4.omówić sposoby pobudzania atomów do świecenia,

5.wykazać różnicę między widmem emisyjnym i absorpcyjnym atomowym, ó.określać różnicę poziomów energetycznych.



Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
Aby otrzymać ocenę dostateczną, uczeń musi spełniać wymagania na ocenę dopuszczającą, a ponadto
Aby otrzymać ocenę dobrą, uczeń musi spełniać wymagania na ocenę dopuszczającą i dostateczną, a pona
FIZYKA - WYMAGANIA NA OCENĘ DOPUSZCZAJĄCY DLA KLAS PIERWSZYCH(cały rok) 1.    Co to j
Wymagania (podstawowe) na ocenę dostateczną Uczeń potrafi: i .omówić sposoby wzbudzania prądu
WYMAGANIA NA POSZCZEGÓLNE OCENY Aby otrzymać ocenę dopuszczającą, uczeń powinien umieć: 1.
Wymagania na ocenę: KLASA 1 dopuszczającą dostateczną dóbr. bardzo dobrą Dział Temat
Dualizm korpuskularno-falowy - cecha obiektów kwantowych (np. fotonów, czy elektronów) polegająca na
Dualizm korpuskularno-falowy - cecha obiektów kwantowych (np. fotonów, czy elektronów) polegająca na
12 Wymagania na ocenę bardzo dobrą. Uczeń potrafi: 1. porównać skutki działania stałej siły i siły
Kontrola wiedzy Uczeń na ocenę Dopuszczającą (2) •Wymienia grupy zwierząt należące do
/Ja Uczeń na ocenę h % Dopuszczającą (2) Wymień wspólne cechy glonów Dostateczną
To musisz wiedzieć, na poszczególne oceny! Uczeń na ocenę Dopuszczającą (2) Czym różni się
Ocenę celującą otrzymuje uczeń, gdy spełnia wymagania na ocenę bardzo dobrą i gdy: -
Ocenę dobrą uczeń otrzymuje, gdy spełnia wymagania na ocenę dostateczną i gdy: -    n

więcej podobnych podstron