6218157141

6218157141



Ćwiczenie 2.

Student zna:

•    postępowanie profilaktyczno-lecznicze u dziecka

•    kierunki zapobiegania próchnicy

•    kariostatyczne mechanizmy działania fluoru

•    rolę procesu remineralizacji oraz porównać mechanizmy remineralizacji szkliwa i zębiny

•    metodykę fluoryzacji kontaktowej z użyciem preparatów z niską i wysoką zawartością fluoru

•    dla danego dziecka dzienną dawkę fluoru w suplementacji fluorkowej

Ćwiczenie 3.

Student zna:

•    cechy zębów mlecznych w aspekcie rozwoju próchnicy

•    charakterystyczne postacie i przebieg próchnicy w zębach mlecznych

•    metody leczenia próchnicy w zębach mlecznych

•    materiały stosowane do leczenia próchnicy w zębach mlecznych oraz podać wskazania i przeciwwskazania do ich stosowania w różnych sytuacjach klinicznych

•    właściwości różnych materiałów (tj. szkło-jonomery, kompomery, ormocery, kompozyty, amalgamat srebra, korony stalowe) stosowanych w leczeniu próchnicy zębów dziecięcych

Ćwiczenie 4.

Student zna:

•    cechy zębów stałych w aspekcie rozwoju próchnicy u dzieci

•    metody stosowane w diagnostyce próchnicy u dzieci

z użyciem: lusterka i zgłębnika, wybarwiania tkanki próchnicowej, separacji czasowej zębów, transiluminacji, światła laserowego (Diagnodent), zdjęć rtg i in.

•    odmienność w preparacji ubytków w zębach stałych niedojrzałych i wyjaśnić problem ochrony miazgi

•    rolę opatrunków tymczasowych i odontotropowych w leczeniu próchnicy głębokiej

Ćwiczenie 5.

Student zna:

•    nowoczesne metody oceny ryzyka próchnicy

•    minimalnie inwazyjna stomatologia

•    mechanizm powstawania i leczenia próchnicy początkowej (biała plama)

•    zasady kwalifikacji pacjentów i zębów w celu uszczelniania bruzd i zagłębień

•    wskazania i przeciwwskazania do poszerzonego lakowania, wypełnienia zapobiegawczego (PRR) oraz innych metody minimalnie inwazyjnych

•    materiały stosowane do uszczelniania bruzd

Ćwiczenie 6.

Student zna:

•    wskazania do różnych metod opracowywania ubytków próchnicowych

•    niestandardowe metody leczenia próchnicy

•    metody opracowywania ubytków: ART (Atraumatic Restorative Treatment), chemo- mechaniczną, abrazyjną, ozonowania, tunelową, szczelinową, w kształcenie spodka

•    materiały stosowane w poszczególnych metodach

Zaliczenie_



Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
Ćwiczenie 3. Student zna: •    diagnostykę różnicową normy i patologii w obrębie jamy
SEMESTR 8 Ćwiczenie 1. Student zna: Ćwiczenie 2. Student zna: czynniki etiologiczne chorób miazgi
CIMG1212 Zasady postępowania profilaktyczno-leczniczego MaoMctak Tted. MUkowtocydoza.WO?, Warszawa E
B.W20. zna zasady postępowania profilaktycznego i pielęgnacyjnego w odniesieniu do noworodka donoszo
Ćwiczenia: Mózgowie i rdzeń kręgowy (9 ćwiczeń po 3 godz.). Wiedza: student zna podstawowe pojęcia i
IMG!02 1. Cel ćwiczenia W trakcie ćwiczenia studenci zapoznają się z: -    podstawowy
17. Zamierzone efekty kształcenia* Wiedza W zakresie wiedzy student: •    zna
Wojewódzki ośrodek medycyny pracy    Projekt Budowlany Centrum profilaktyczno-lecznic
Wojewódzki ośrodek medycyny pracy    Projekt Budowlany Centrum profilaktyczno-lecznic
Wojewódzki ośrodek medycyny pracy    Projekt Budowlany Centrum profilaktyczno-lecznic
Wojewódzki ośrodek medycyny pracy    Projekt Budowlany Centrum profilaktyczno-lecznic
Wojewódzki ośrodek medycyny pracy    Projekt Budowlany Centrum profilaktyczno-lecznic
Wojewódzki ośrodek medycyny pracy    Projekt Budowlany Centrum profilaktyczno-lecznic
Wojewódzki ośrodek medycyny pracy    Projekt Budowlany Centrum profilaktyczno-lecznic
Wojewódzki ośrodek medycyny pracy    Projekt Budowlany Centrum profilaktyczno-lecznic
Wojewódzki ośrodek medycyny pracy    Projekt Budowlany Centrum profilaktyczno-lecznic

więcej podobnych podstron