2500336089

2500336089



Wstęp

Ocenianie stanowi niezbędny element procesu nauczania. Jako narzędzie służące określaniu poziomu i postępów w opanowaniu umiejętności i wiadomości przewidzianych na danym etapie kształcenia, jest cennym źródłem informacji służącym przede wszystkim nauczycielom, jak również rodzicom i samym uczniom.

Systematyczne, wielowymiarowe, przekazujące skonkretyzowaną informację zwrotną ocenianie wspiera rozwój młodego człowieka, wykształca i podnosi motywacje do nauki, pomaga w planowaniu dalszej edukacji.

Ocenie podlega nie tylko uczeń: jego wiedza i zachowanie. Ewaluacja jakości pracy dotyczy także szkoły jako placówki oświatowo-wychowawczej oraz realizowanych przez nią programów nauczania.

Celem opracowanego spisu było zebranie i uporządkowanie najważniejszych publikacji poświęconych szeroko rozumianemu problemowi oceniania, które ukazały się na przestrzeni ostatnich 11 lat od reformy systemu oświaty zapoczątkowanej w 1999 roku.

Bibliografia jest przeznaczona przede wszystkim dla pracowników oświaty (nauczycieli, pedagogów, dyrektorów), a także studentów kierunków pedagogicznych i ma za zadanie ułatwić zainteresowanym, chcącym poszerzyć swoją wiedzę na temat oceniania, dotarcie do poszukiwanych materiałów.

Niniejsza bibliografia jest bibliografią o charakterze rejestracyjnym. Ma ograniczony zakres. Składają się na nią opisy publikacji związanych tematycznie z problematyką oceniania: wewnętrznego - dydaktycznego i społeczno-wychowawczego; zewnętrznego -obejmującego zagadnienia dotyczące egzaminów końcowych na poszczególnych etapach edukacji (od sprawdzianu badającego wiedzę i umiejętności ucznia kończącego szkołę podstawową po egzaminy maturalne i zawodowe) oraz ewaluacja.

Przedstawiony spis bibliograficzny posiada:

■    zasięg chronologiczny - ograniczony, bibliografia ma charakter retrospektywny, zawiera piśmiennictwo z lat 1999-2010;

■    zasięg językowy - ograniczony - uwzględniono wyłącznie teksty opublikowane w języku polskim;

■    zasięg terytorialny - ograniczony zebrano literaturę wydaną jedynie na terenie naszego kraju;

5



Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
Wstęp Ocenianie stanowi niezbędny element procesu nauczania. Jako narzędzie służące określaniu pozio
Praktyki studenckie stanowią integralną część procesu nauczania na Wydziale Nauk o Zwierzętach
2 (826) ^5. środki dydaktyczne, za pomocą których można w procesie nauczania * uczenia się wykonywać
Modelowanie kinetyki procesu polimeryzacyjnego jako narzędzie badania mechanizmu polimeryzacji oraz
1. Wstęp - Dermatoglify jako narzędzie diagnostyczne Określone zespoły wad genetycznych charakteryzu
DSCF9205 Wielkość deficytu budżetu państwa Element deficytu budżetowego jako narzędzie polityki fisk
WSTĘP Mimo że obecnie dostępnych jest wiele nowoczesnych narzędzi służących do nieinwazyjnej
Nauczyciel jako element procesu glottodydaktycznego w nauczaniu wczesnoszkolnymmgr Tatiana Konderak
Prezentacja jako nowa jakość wspomagania procesu nauczania Roman Rożek 1.    Wstęp. 2
Coaching jako element procesów developmentowych 15 Specjalnościowy 12_ Team
20258 IMG718 (2) 12 Program estetyki strukturalnej przeszedł Mukafovsky do utworu traktowanego jako
ScannedImage 28 244 strukturalna wydobywa jako samą tekstowość tekstu, stanowi niezbędne medium, prz
CCF20090831062 100 Wstęp w prostej formie tego postanowienia traktuje się ten proces kształtowania
2
Znaczenie kalsy jako grupy uczniowskiej w procesie nauczania i wychowania w szkole może przejawiać s
198 Aleksandra Całka, Ryszard Kłeczek dentów jako element procesu dydaktycznego. Czy teorie i badani

więcej podobnych podstron