8299308106

8299308106



Załącznik nr 4 do zarządzenia nr 12 Rektora U) z 15 lutego 2012 r.

Sylabus modułu kształcenia na studiach wyższych

Nazwa Wydziału

Nazwa iednostki prowadzącej moduł

Instytut Dziennikarstwa, Mediów i Komunikacji Społecznej

Nazwa modułu kształcenia

Historia Polski XX w.

Kod modułu

WZID-D-211N

lezyk kształcenia

lezyk polski

Efekty kształcenia dla modułu kształcenia

K_W01: ma uporządkowaną wiedzę podstawową o charakterze i miejscu nauk społecznych, w szczególności z zakresu dziedzin i dyscyplin właściwych dla kierunku dziennikarstwo i komunikacja społeczna, zorientowaną na zastosowania praktyczne w wybranej sferze działalności społecznej, medialnej lub/i promocyjno-reklamowej

K_W02 : zna podstawową terminologię z zakresu nauk społecznych oraz dziedzin i dyscyplin właściwych dla kierunku dziennikarstwo i komunikacja sjiołeczna, w tym związaną z wybraną sferą działalności społecznej, medialnej lub/i promocyjno-reklamowej

K_W04 : ma podstawową wiedzę o budowie i funkcjach systemu społeczno-politycznego i medialnego we wsjiółczesnym społeczeństwie informacyjnym i relacjach między oboma systemami w Polsce i na świecie

K_U01 : potrafi wyszukiwać analizować, oceniać, selekcjonować i użytkować informację z wykorzystaniem różnych źródeł i sposobów, a następnie argumentować merytorycznie z wykorzystaniem poglądów innych autorów oraz formułować wnioski

K_U04 : rozumie i potrafi analizować i interpretować zjawiska społeczne, w tym zjawiska

K_K01 : rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie; potrafi uzupełniać i doskonalić nabytą wiedzę i umiejętności

Europy

Typ modułu kształcenia (obowiazkowv/fakultatvwnvl

Obowiązkowy do zaliczenia semestru/roku studiów

I

Semestr

I

Imię 1 nazwisko osoby/osób ^

zaliczenia, w przypadku gdy nie jest to osoba prowadząca

Wymagania wstępne i dodatkowe

Brak

Rodzaj i liczba godzin zajęć dydaktycznych wymagających

Wykład; 30

i studentów, gdy w danym module przewidziane są takie

3

Bilans punktów ECTS

1 ECTS - 30 godzin kontaktowych, 2 ECTS - 60 godzin samodzielnej pracy studenta (zapoznanie z

Stosowane metody dydaktyczne

wykład akademicki wspierany prezentacją multimedialną, dyskusją wokół wybranych zagadnień historycznych oraz analiza źródeł historycznych

Metody sprawdzania i kryteria oceny efektów kształcenia

Egzamin pisemny (Test zaliczeniowy zdany po osiągnięciu co najmniej 51% przewidzianych punktów]_

Forma i warunki zaliczenia modułu, w tym zasady dopuszczenia do egzaminu, zaliczenia, a także forma

Egzamin pisemny. Do egzaminu dopuszczani są wszyscy zapisani na przedmiot, obecność na

i warunki zaliczenia poszczególnych zajęć wchodzących w

dodatkowymi punktami.

Treści modułu kształcenia

W trakcie wykładów i dyskusji wokół wybranych elementów historii student uzyskuje uporządkowaną wiedzę podstawową o charakterze i miejscu nauk społecznych, w szczególności z zakresu historii Polski w XX wieku, zorientowaną na zastosowania praktyczne w pracy dziennikarza. Poznaje podstawową terminologię z zakresu historii Polski, podstawową wiedzę o budowie, funkcjach i przekształceniach systemu społeczno-politycznego w Polsce w XX wieku. Dowiaduje się także, jak wyszukiwać, analizować, oceniać, selekcjonować i użytkować informacje na tematy historyczne a w toku dyskusji uczy się argumentować merytorycznie z wykorzystaniem i poszanowaniem poglądów innych. W przekazie wykładu znajdują się wskazówki dotyczące uzupełniania, rozszerzania w przyszłości wiedzy z zakresu historii Polski oraz Europy oraz konieczności zachowania dziedzictwa kulturowego

Wykaz literatury podstawowej i uzupełniającej, obowiązującej do zaliczenia danego modułu

Roszkowski W.. Historia Polski 1914-2005, Warszawa 2006.

Friszke A.. Polska. Losy państwa i narodu 1939-1989, Warszawa 2003.

Żarnowski j.. Polska 1918-1939. Praca. Technika. Społeczeństwo, Warszawa 1999.

Hass L, Inteligencji polskiej dole i niedole XIX i XX wiek. Łowicz 1999.

Historia życia prywatnego od I wojny światowej do naszych czasów, Wrocław 2000.

Zblewski Zdzisław, Dudek Antoni, Utopia nad Wisłą. Historia Peerelu, Warszawa 2008, Andrzej Paczkowski, Pół wieku dziejów Polski; 1939-1989, Warszawa 2005 Literatura uzupełniająca: Gabinety drugiej Rzeczypospolitej, praca zbiorowa pod red. Janusza Farysia i janusza Pajewskiego, Poznań 1991, Eisler Jerzy, Polskie miesiące czyli Kryzys(y) w PRL, Warszawa 2008

Wymiar, zasady i forma odbywania praktyk, w przypadku, gdy program kształcenia przewiduje praktyki



Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
Załącznik nr 4 do zarządzenia nr 12 Rektora U
Załącznik nr 9 do zarządzenia nr 12 Rektora UJ z 15 lutego 2012 r. Sylabus modułu kształcenia na stu
Załącznik nr 9 do zarządzenia nr 12 Rektora UJ z 15 lutego 2012 r. Sylabus modułu kształcenia na
Załącznik nr 4 do zarządzenia nr 12 Rektora UJ z 15 lutego 2012 r. Sylabus modułu kształcenia na
Załącznik k nr 4 do zarządzenia nr 12 Rektora U
Sylabus modułu kształcenia na studiach wyższyc Nazwa Wydziału Wydział Zarządzania i Komunikach
Sylabus modułu kształcenia na studiach wyższych Nazwa Wydziału Wydział Zarządzania i Komunikacji
Załącznik _Sylabus modułu kształcenia na studiach wyższych Nazwa Wydziału_ Wydział
Załącznik nr 3 do zarządzenia nr 12 Rektora UJ z 15 lutego 2012 r. PLAN STUDIÓW NA KIERUNKU STUDIÓW
Załącznik nr 6 do zarządzenia nr 12 Rektora UJ z 15 lutego 2012 r. Program kształcenia na studiac
Załącznik nr 7 do zarządzenia nr 12 Rektora UJ z 15 lutego 2012 r. Opis zakładanych efektów kształce
Załącznik nr 8 do zarządzenia nr 12 Rektora UJ z 15 lutego 2012 r. Plan studiów na studiach podyplom
Załącznik nr 7 do Zarządzenia Rektora nr 10/12 z dnia 21 lutego 2012r. KARTA MODUŁU / KARTA
Załącznik nr 7 do Zarządzenia Rektora nr 10/12 z dnia 21 lutego 2012r. KARTA MODUŁU / KARTA
Załącznik nr 7 do Zarządzenia Rektora nr 10/12 z dnia 21 lutego 2012r. KARTA MODUŁU / KARTA
Załącznik nr 7 do Zarządzenia Rektora nr 10/12 z dnia 21 lutego 2012r. KARTA MODUŁU / KARTA
Załącznik nr 12 do Regulaminu postępowania kwalifikacyjnego w sprawie nadawania uprawnień

więcej podobnych podstron