pierwiastki i zwiÄ…zki zadania 2


Pierwiastki i związki chemiczne_ćw_p_27
Zad.1. (0  4pkt)
Przeprowadzono doświadczenie, które zostało przedstawione na rysunkach.
Cl2 Br2 Cl2 J2
KJ KBr
chloroform chloroform chloroform
Napisz, jakie zmiany zaobserwowano w poszczególnych probówkach. Odpowiedz uzasadnij równaniami
reakcji.
& & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & &
& & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & &
& & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & &
& & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & &
& & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & &
Zad.2 (0  4pkt)
Napisz równania reakcji przedstawione na podanym schemacie e formie cząsteczkowej.
Ca(OH)2
CO
C CO2
X CO2
& & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & &
& & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & &
& & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & &
& & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & &
Zad.3 (0  3pkt)
Zaprojektuj doświadczenie pozwalające określić charakter chemiczny tlenku magnezu.
a) narysuj schemat doświadczenia.
b) Napisz obserwacje.
c) Zapisz wniosek i poprzyj go równaniem reakcji.
& & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & &
& & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & &
& & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & &
& & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & &
& & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & &
& & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & &
& & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & &
& & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & &
& & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & &
& & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & &
Zad.4 (0  2pkt)
W tabeli zostały przedstawione właściwości fizyczne wybranych związków.
Wzór Temperatura Temperatura Rozpuszczalność Rozpuszczalność
substancji
topnienia [°ðC] wrzenia [°ðC] g/100g H2O (20°ðC) g/100g H2O (100°ðC)
Na2CO3 858 (r*) 21,8 44,6
KOH 405 1322 85 581,6
PbSO4 1000(r*) (r*) 0,0045 0,0057
LiF 849 1670 0,27 0,135
Li2CO3 732 1310(r*) 1,35 0,72
(r*)  związek się rozkłada
Na podstawie danych z tabeli podaj:
a) wzór związku o najwyższej temperaturze topnienia, którego rozpuszczalność w wodzie maleje wraz ze
wzrostem temperatury;
& & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & ..
b) wzory związków, które ulegają rozkładowi podczas ogrzewania.
& & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & ..
Zad.5 (0  1pkt)
Aby porównać moc wodorotlenków przeprowadzono doświadczenie, z którego wniosek zapisano w postaci
równania reakcji:
2 NaOH + Cu(OH)2 + 2 NaCl
CuCl2
Wskaż wodorotlenek o większej mocy. & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & ..
Zad.6 (0  1pkt)
Podane równania reakcji opisują jedną z właściwości stężonego kwasu siarkowego(VI).
2
Cu + H2SO4 +
+
CuSO4 SO2 2 H2O
2
C + H2SO4
2 SO2 +
+ 2
CO2 H2O
+ 2
2 HBr + H2SO4 + H2O
Br2 SO2
Określ, czy stężony kwas siarkowy(VI) jest w tych reakcjach utleniaczem, czy reduktorem.
& & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & &
Zad.7 (0  2pkt)
Oblicz zawartość procentową żelaza w węglanie żelaza(III).
p i z_ ć_p_27
Zad.8 (0  3pkt)
Aby otrzymać 58g siarczanu(VI) miedzi(II), zmieszano stechiometryczne ilości kwasu siarkowego(VI) z
tlenkiem miedzi(II). Napisz odpowiednie równanie reakcji i oblicz masę użytego tlenku miedzi(II).
Zad.9 (0  4pkt)
Uzupełnij tabelę:
Właściwości Amoniak (NH3) Siarkowodór (H2S)
Stan skupienia
Barwa
Gęstość [g/dm3]
Charakter chemiczny
Zad.10 (0  5pkt)
Mając do dyspozycji: Ag, Mg, HCl, H2O i NaOH zaprojektuj doświadczenie, którego celem będzie porównanie
aktywności magnezu i srebra.
a) Zaprojektuj odpowiedni odczynnik.
b) Przedstaw rysunek doświadczenia.
c) Podaj przewidywane obserwacje.
d) Napisz wniosek oraz odpowiednie równania reakcji.
& & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & &
& & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & &
& & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & &
& & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & &
& & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & &
& & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & &
& & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & p i z_ć_p_27
Pierwiastki i związki chemiczne_ćw_p_28
Zad.1 (0  4pkt)
Przeprowadzono doświadczenie, które zostało przedstawione na rysunku.
K Fe Ca
H2O
a) Napisz, jakie zmiany zaobserwowano w poszczególnych probówkach uwzględniając szybkość przebiegu
reakcji.
& & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & ...
& & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & ...
& & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & ...
& & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & ...
& & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & ...
& & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & ...
b) Uszereguj wymienione metale według rosnącej aktywności chemicznej. & & & & & & & & & & & ..& & ...
Zad.2 (0  4pkt)
Na schemacie przedstawiono przemiany, jakim ulega siarka i jej zwiÄ…zki.
NaOH
O2 O2
S X Y H2SO4 4
Z
3
2
1
a) Podaj wzory sumaryczne i nazwy związków Y i Z
& & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & ...
b) Napisz w formie cząsteczkowej równania reakcji 1 i 4
& & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & ...
& & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & ...
Zad.3. (0  3pkt)
Zaprojektuj doświadczenie pozwalające określić charakter chemiczny tlenku siarki(IV).
a) narysuj schemat doświadczenia;
b) zapisz obserwacje;
c) podaj wniosek i równanie reakcji.
& & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & &
& & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & &
& & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & &
& & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & &
& & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & ...
& & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & ...
Zad.4 (0  3pkt)
Aby otrzymać 60 g siarczanu(VI) żelaza(III), zmieszano stechiometryczne ilości kwasu siarkowego(VI)
z tlenkiem żelaza(III). Napisz odpowiednie równanie reakcji i oblicz masę zużytego tlenku żelaza(III).
Zad.5. (0  1pkt)
Aby porównać aktywność fluorowców, przeprowadzono doświadczenie, z którego wniosek zapisano w postaci
równań reakcji. Uszereguj podane fluorowce według malejącej aktywności.
1)
+
Cl2
2 NaBr +
Br2 2 NaCl
2)
+
Cl2 2 NaI I2
2 NaCl +
3) + 2 NaBr I2
Br2 2 NaI +
& & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & ...
Zad.6. (0  2pkt)
Stężony kwas azotowy(V) reaguje z węglem, w wyniku czego powstaje CO2, H2O i NO2.
a) Określ, jakie stopnie utlenienia mają atomy azotu w tej reakcji.
b) Określ, czy stężony kwas azotowy(V) jest w tej reakcji utleniaczem czy reduktorem.
& & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & ...
& & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & ...
& & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & ...
& & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & ...
& & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & ...
& & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & ...
& & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & ...
& & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & ...
& & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & p i z_ć_p_28


Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
pierwiastki i zwiÄ…zki zadania
pierwiastki i zwiÄ…zki zadania5
pierwiastki i zwiÄ…zki zadania4
pierwiastki i zwiÄ…zki zadania3
PIERWIASTKI I ZWIÄ„ZKI AMFOTERYCZNE
JAKOŚCIOWE OZNACZANIE WYBRANYCH PIERWIASTKÓW W ZWIĄZKACH ORGANICZNYCH
Przykładowe zadania związki karbonylowe nazewnictwo
7 2 1 Linie pierwiastkowe zadania rozwiÄ…zane
,projektowanie materiałów inżynierskich, zadania i rozwiązania Pierwiastki stopowe
Analiza Matematyczna 2 Zadania
ZARZÄ„DZANIE FINANSAMI cwiczenia zadania rozwiazaneE
ZADANIE (11)

więcej podobnych podstron