8416073706

8416073706



Metody dydaktyczne: (organizacja zajęć)

4.    Warunkiem zaliczenia i dopuszczenia do egzaminu jest:

-    obecność na wszystkich ćwiczeniach i seminariach

-    uzyskanie oceny conajmniej dostatecznej ze wszystkich ćwiczeń i seminariów tematycznych oraz trzech sprawdzianów

5.    Planowane są trzy sprawdziany: 1 - białka, enzym}’, utlenianie tkankowe, kwasy nukleinowe (listopad/grudzień) - test

II    - cukry, lipidy - statyka, przemiany

(styczeń)- ustny.

III    - aminokwasy, białka, krew, mocz, witaminy, ksenobiotyki, hormony

(kwiecień) - ustny.

Egzamin z biochemii jest egzaminem testowym, obejmuje 100 pytań opartych o technikę wyboru

Wymagania wstępne

Cele kształcenia

Poznanie budowy chemicznej organizmów żywych, procesów chemicznych i energetycznych zachodzących w tych organizmach oraz ich współdziałania i regulacji na poziomie molekularnym. Zdobyta wiedza powinna ułatwić zrozumienie mechanizmów funkcjonowania organizmu człowieka w warunkach fizjologicznych i patologicznych.

Efekty kształcenia

- w zakresie wiedzy student:

B.W4. zna podstawowe reakcje związków nieorganicznych i organicznych w roztworach wodnych

B.W10. zna budowę prostych związków organicznych wchodzących w skład makrocząsteczek obecnych w komórkach, macierzy zewnątrzkomórkowej i płynów ustrojowych

B.W11. opisuje funkcje lipidów i polisacharydów

B.W12 charakteryzuje struktury I-, II-, III- oraz IV-rzędowe białek; zna modyfikacje

potranslacyjne i funkcjonalne białka oraz ich znaczenie

B.W13. zna funkcje nukleotydów w komórce

B.W14. opisuje procesy replikacji, transkrypcji i translacji

B.W15. opisuje podstawowe szlaki kataboliczne i anaboliczne, sposoby ich regulacji

oraz wpływ czynników genetycznych i środowiskowych;

B.W16. zna profile metaboliczne podstawowych narządów i układów;

B.W17. zna pojęcia: potencjał oksydacyjny organizmu i stres oksydacyjny;

B.W18. zna enzymy biorące udział w trawieniu, mechanizm wytwarzania kwasu solnego w żołądku, rolę żółci w procesie trawienia, przebieg wchłaniania produktów trawienia

B.W26. zna mechanizm działania hormonów

B.W34. zna zasady prowadzenia badań naukowych, obserwacyjnych i doświadczalnych oraz badań in vitro służących rozwojowi medycyny w zakresie biochemii

- w zakresie umiejętności student:

B.U3. oblicza stężenia molowe i procentowe związków oraz stężenia substancji w roztworach izoosmotycznych, jedno- i wieloskładnikowych;

B.U4. oblicza rozpuszczalność związków nieorganicznych, określa chemiczne podłoże rozpuszczalności związków organicznych lub jej braku oraz praktyczne znaczenie dla dietetyki i terapii;

B.U5. określa pH roztworu i wpływ zmian pH na związki nieorganiczne i organiczne; B.U6. przewiduje kierunek procesów biochemicznych w zależności od stanu energetycznego komórek;

B.U9. posługuje się podstawowymi technikami laboratoryjnymi, takimi jak: analiza jakościowa, miareczkowanie, kolo-rymetria, pehametria, chromatografia, elektroforeza białek i kwasów nukleinowych;



Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
Metody dydaktyczne: (organizacja zajęć) 3.    Zaliczenie zajęć, udokumentowane podpis
ORGANIZACJA ZAJĘĆ Warunki zaliczenia cd. Egzamin •    3 terminy, 2 części po 45
Metody dydaktyczne (organizacja zajęć) 11.    Zasady leczenia pierwotnych bólów głowy
Metody dydaktyczne: (organizacja zajęć) 5.    Utleniania biologiczne. Związki
Metody dydaktyczne: (organizacja zajęć) 13.    Lipidy jako źródło energii 14.
Metody dydaktyczne: (organizacja zajęć) 4.    Enzymy. Budowa - apoenzym, koenzym, gru
Metody dydaktyczne: (organizacja zajęć) 9.    Lipidy - trawienie, przemiany. Trawieni
Metody dydaktyczne: (organizacja zajęć) 13.    Krew. Funkcje krwi. Składniki osocza.
Katedra i Zakład Biochemii Lekarskiej UM we Wrocławiu Organizacja zajęć i warunki uzyskania zaliczen
15. NARZĘDZIA DYDAKTYCZNE: 1. Projektor multimedialny16. WARUNKI ZALICZENIA: Pozytywne zaliczenie
Metody dydaktyczne wykład Sposób(y) i forma(y) zaliczenia egzamin pisemny, testowy Metody i
WARUNKI ZALICZENIA Dopuszczalne są dwie nieobecności na zajęciach. Trzecią należy odrobić na dyżurze
Metody dydaktyczne Forma zajęć: -    wykłady (30h) -    ćwiczenia
Metody dydaktyczne: Podczas zajęć wykorzystywane są następujące metody dydaktyczne dotyczące tematyk
6. Metodyka nauczania i organizacja zajęć Studia podyplomowe „Informatyka i Techniki Internetu: edyc
Raport Samooceny. Informatyka. WPPT PWr. 2008 4.5 Stosowane metody dydaktyczne i organizacja

więcej podobnych podstron