8676616533

8676616533



Badania marketingowe rynków...

Ocena warunków działania przedsiębiorstwa może stanowić zarówno opis istniejącego, jak i przewidywanie przyszłego stanu otoczenia firmy. Poznanie warunków jest konieczne do odpowiedzi na pytanie, czy wchodzić na rynki międzynarodowe oraz które z krajów dają największe szanse na powodzenie przedsięwzięcia. Badaniami może być objęte bliższe i dalsze otoczenie firmy. Do badań prowadzonych w bliskim otoczeniu firmy można zaliczyć:

-    badania potrzeb nabywców i popytu,

-    badania konkurentów.

Na działalność przedsiębiorstwa poza granicami kraju wpływają także czynniki mające swe źródło Hotoczeniu dalszym. W tym wypadku badania marketingowe powinny obejmoyR czynniki: |H

-    demograficzne (aiffliza cech pojjpićjT wedłujTfi^^g^Sdnych kryteriów),

-    ekonomiczne (np. Bal i za dynamiki PKB, dochodu gospodarstw domowych, poziomu oszczędności)*

—- - techniczno-technologiczne (np. obserwacja postępu technologicznego i analiza jego wpływu na jakość i koszty wytwarzania produktów, rozpoznanie przesłanek wskazujących na potrzebę wdrożenia najnowszych osiągnięć),

-    polityczno-prawne (analiza w pływu przepisów na działalność marketingową firmy, analiza szeroko rozumianej polityki handlowej poszczególnych krajów),

-    przyrodnicze (np. badanie wpływu warunków klimatycznych na użytkowanie lub trwałość produkjtów),

-    kulturowe (badanie np. wzorców zachowań, systemó^vartości oraz kierunków i siły ich zmian)8.

Badania instrumentów' oddziaływania na rynek obejmują analizę narzędzi marketingu, takich jak: produHa,|dv8teyłHG|aś promocja. Należy tu także dodać 5P - ludzi; na rynkach jnjgdjy ijaJo^oYjJyąh iiajaąo^ć(fśjtuteczność komunikacji międzyludzkiej wpływa wiele czynników, w szczególności uwarunkowania kulturowa.

Zakres badań podejrfK^'ąwdi)\\' jta/ łrzecCobszarach będzie w dużej mierze zależał od stopnia intei;iiacjbrta 1 iYacfi, Ictóry^rechuje zagraniczną działalność przedsiębiorstwa. Firmy, które dopiero wchodzą na rynki międzynarodowe lub są na nich głównie dzięki prowadzeniu działalności eksportowej, skupiają się przede wszystkim! na rozpoznaniu warunków funkcjonowania. Dłuższa obecność na rynkach zagranicznych i zaangażowanie firmy w działalność międzynarodową prowadzi do zwiększenia zasobów wiedzy o tych rynkach, co prowadzi do ograniczenia badań w tym zakresie. Jednocześnie wzrasta popyt na informacje ułatwiające odpowiedni dobór narzędzi marketingowych. Wyższe stopnie internacjonalizacji firmy wymagają często także podjęcia decyzji o ewentualnej stan-



Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
3 (293) Analiza sytuacyjna (badania warunków działania przedsiębiorstwa)A. Analiza popytu 1.
2 (302) Przedmiot badań marketingowych •    Warunki działania przedsiębiorstwa •
Badania marketingowe rynków... 51 tów o identycznych cechach pozwala na standaryzację działań
SCAN0166 12 tif jmH Badania marketingowe rynków zagranicznych_ Jednak gromadzenie danych za pośredni
SCAN0166 7 tif Badania marketingowe rynków zagranicznych (w tym np. odsetek dzieci i młodzieży oraz
Slajd2 MAKROOTOCZENIE i MAKROOTOCZNIE - warunki działania przedsiębiorstwa, które określają
ZZL Golnau18a o braku profesjonalizmu w działaniach przedsiębiorstwa i może się do niego
1. WSTĘP Marketing międzynarodowy - całokształt aktywnych działań przedsiębiorstw ukierunkowanych na
METODY BADAŃ MARKETINGOWYCHZe względu na rodzaj oczekiwanych informacji, badania marketingowe i rynk
Badania marketingowe rynków... 53 kalibracji). Do najczęściej spotykanych problemów należy kwestia
Badania marketingowe rynków... 55 jednego rodzaju (np. potakiwania lub zaprzeczania) lub skłonność d
Badania marketingowe rynków... 43 -    wzrastające ryzyko wprowadzania na rynek nowyc
Badania marketingowe rynków... 47 Organizacje międzynarodowe opracowują i publikują bazy danych o
Badania marketingowe rynków... analizy danych, lecz niektóre z nich są wyjątkowo przydatne w ocenie
Badania marketingowe rynków zagranicznych.

więcej podobnych podstron