8416072772

8416072772



8.    Hallowell E., Ratey J., Jak żyć z ADHD.Media Rodzina, Poznań 2005.

9.    Sacks Oliver, Mężczyzna, który pomylił swoją żonę z kapeluszem. Zysk i S-ka, 1996.

10.    Sacks Olivier, Oko Umysłu. Wydawnictwo Zysk i S-ka. 2011 (październik).

11.    Sacks Olivier, Antropolog na marsie. Wydawnictwo Zysk i S-ka, 2009.

12.    Bryńska A., Kołakowski A., Pisula A., Skotnica M., Wolańczyk T., ADHD. Zespól nadpobudliwości psychoruchowej.

Przewodnik dla rodziców i wychowawców. Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2011._

Nazwa przedmiotu/modulu kształcenia*)

6. Fonetyka i fonologia języka polskiego

Język przedmiotu/modulu kształcenia*)

Język polski

Efekty kształcenia dla przedmiotu/modulu kształcenia*) (wiedza, umiejętności, kompetencje społeczne)

W_2, U_1; U_3; K_3

Semestr, w którym przedmiot/modul*) jest realizowany

Semestr pierwszy

Forma realizacji zajęć

wykład, ćwiczenia

Wymagania wstępne i dodatkowe

brak

Rodzaj i liczba godzin zajęć dydaktycznych wymagających bezpośredniego udziału nauczyciela akademickiego i słuchaczy

10-wykładów, 10-ćwiczeń

Liczba punktów ECTS przypisana przed miotowi/modulowi *)

4

Stosowane metody dydaktyczne

Wykład, dyskusja oraz ćwiczenia angażujące słuchaczy.

Sposób weryfikacji efektów kształcenia uzyskanych przez słuchaczy

Ocena znajomości tematyki zajęć i literatury przedmiotu

Forma i warunki zaliczenia przedmiotu/modulu*), w tym zasady dopuszczenia do egzaminu, zaliczenia

Egzamin

■    obecności na zajęciach;

■    aktywność podczas zajęć;

■    zaliczenie egzaminu opracowywanego w oparciu o realizowane podczas zajęć zagadnienia.

Treści programowe przedmiotu/modulu kształcenia*)

1.    Wprowadzenie do fonetyki, mowa a pismo, transkrypcja fonetyczna.

2.    Kryteria klasyfikacji głosek.

3.    Spółgłoski zwarte, zwarto-szczelinowa, szczelinowe i półotwarte. Samogłoski, półsamogłoski, dyftongi.

4.    Upodobnienia i zjawiska pozycyjne. Akcent i inne zjawiska prozodyczne.

5.    Zasady poprawnej wymowy.

12



Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
W swiecie ADHD Zaburzenia uwagi u dzieci i doroslych Media Rodzina,images big,3,83 7278 111 7 Edward
Nina Dulleck Jak pozbyć Media Rodzina
Temat 4: Jak żyć ma człowiek? Kto, komu, jakich i jak udziela rad w Pieśni XI i w innych pieśniach J
Picture31 (2) —    Żyć? Jak żyć? — spytał głos duszy, —    Tak żyć, ja
Po Co Żyjesz Krzysztof Trybulski full YJESZ4 Jak żyć pełnią życia i nie zmarnować ani chwili?
P1040642 BOHDAN T. WORONOWICZUzależnieniaGeneza, terapia, powrót do zdrowia MEDIA RODZINA parpanuKli
Pash A Lifehacker Jak żyć i pracować z głową IJokj mott muł uifttj mii 24 gotluny!jok zyc i prac
Pash A Lifehacker Jak żyć i pracować z głową Kolejne wskazówki Jak żyć i pracować • u •
Jak zmieniają się media, jak zmieniliśmy się my? Ostatnie 100 lat w historii mediów to ogromny skok
Pinta a,ustr°wałatro*ska S i V * :> Media Rodzina ‘V.
91 GŁÓWNE nurty w niemieckiej nauce 8 Nowe media (Neue Medien) Tak jak w Polsce, nowe media są przed
Hejnicka Bezwinska ped og 26 życie, dającą receptę jak żyć, jak współżyć z innymi i być szczęśliwym”
DEMOTYWATORY RÓŻNE PACZKAP0 SZT FOTO (258) Mówią, że lepiej jeden raz zobaczyć Ale nie wyjaśnili, j
Po Co Żyjesz Krzysztof Trybulski full YJESZ4 Jak żyć pełnią życia i nie zmarnować ani chwili?

więcej podobnych podstron