5. BIBLIOGRAFIA
1. Hojnacki L.: Cyfrowych tubylców trzeba uczyć inaczej. Dlaczego i jak - wprowadzenie, [w:] Wychowanie i kształcenie w erze cyfrowej, red. P. Plichta, J. Pyżalski, Łódź 2013, s. 41-63.
2. Wojtaszczyk K.: Poziom kompetencji wirtualnych pokolenia Y i C - ocena na podstawie autodiagnozy studentów; E-Mentor nr 2 (49) 2013, s. 22-28.
3. Fazlagić J. A.: Charakterystyka pokolenia Y, E-mentor nr 3 (25) 2008, s. 13-16.
4. Czeladko R.: Polscy uczniowie bezradni w sieci. Rzeczpospolita, 29.06.2011.
5. Ciesielka M. Ocena umiejętności studentów wyższej uczelni technicznej w zakresie wykorzystania informacji - Technicke vzdelavanie ako sućasf vśeobecneho vzdelavania, 25. Medzinarodna Vedecko-Odborna Konferencja, Univerzita Mateja Bela v Banskej Bystrici, Vefka Łomnica. 7. a 8. septembra 2009, s. 93-97.
6. Ciesielka M. Ocena umiejętności studentów wyższej uczelni technicznej w zakresie wykorzystania informacji w ocenie własnej i nauczyciela, XXII. DidMatTech 2009, Trnava University, Trnava & J. Selye University, Komamo, 2010, s. 140-144.
7. Ciesielka M. Ocena umiejętności studentów wyższej uczelni technicznej w zakresie tworzenia prezentacji multimedialnych. Edukacja - Technika - Informatyka : wybrane problemy edukacji informatycznej i informacyjnej. — 2013 nr4 cz. 2, s. 214-219.
8. Ciesielka M. Ocena umiejętności studentów wyższej uczelni technicznej w zakresie redagowania prac pisemnych, Technicke vzdelavanie ako sućasf vśeobecneho vzdelavania, 26. Medzinarodna Vedecko-Odborna Konferencia, Univerzita Mateja Bela v Banskej Bystrici, 2010, s. 97 - 102.
9. Ciesielka M. Metoda projektów w rozwoju kreatywności uczniów, [w:] Technika - Informatyka -Edukacja: teoretyczne i praktyczne problemy edukacji technicznej, T. 9 / pod red. Waldemara Furmanka, Uniwersytet Rzeszowski. Rzeszów 2008 s. 120-125.
10. Ciesielka M. Realizacja projektów koncepcyjnych w oparciu o model działalności technicznej człowieka, szansą na kształtowanie świadomości technicznej uczniów. Edukacja - Technika - Informatyka, 2011 nr 2 cz. 1 s. 61-66.
11. Ciesielka M., Sułowski M.: WebQuest w nauczaniu analizy układów1 równowagi fazowej. Edukacja -Technika - Informatyka: nr 4 cz. 2, 2013, s. 308-313.
12. Hofman-Kozlowska D.: Modele edukacyjne w
cyfrowych czasach, [w:] Dydaktyka cyfrowa epoki smartfona, red. M. Wieczorek-Tomaszewska, s. 52-77 -http:/Avww .ldc.edu.pl (dostęp: 29.04.2015).
13. Ciesielka M.: Wideodydaktyka szansą na aktywizację studentów, Edukacja - Technika - Informatyka, 2015 nr 3, s. 99-10.
14. Dodge B. Some Thoughts About WebQuests -http://webquest.sdsu.edu/ (dostęp: 29.04.2013).
15. Dodge B. WebQuest.org - http://webquest.org/index.php (dostęp: 1.02.2016).
16. Metody dydaktyczne XXI wieku; WebQuest. Metoda i przykłady
http://www.enauczanie.com/metodyka/webquest (dostęp: 1.02.2016).
17. Andonovska-Trajkovska D., Cvetkova B.: WebQuest as a Teaching Strategy, Teacher International Journal 09 2013; 5 s. 15-22.
18. Walat A.: O konstrukcjonizmie i ośmiu zasadach skutecznego uczenia się według Seymoura Papcrta. Meritum, nr 4,2007, s. 8-13.
19. Segers E., Verhoeven L.: Learning in a sheltered Internet environment: The use of WebQuests, Learning and Instruction 19. 2009, s. 423^132.
20. Cigrik E., Ergu] R.: The imestion effect of using WebQuest on logical thinking ability in science educa-tion, Procedia Social and Behavioral Sciences 2, 2010, s 4918-4922.
21. Glava C. C., Glava A. E.: Teachers' views on using the internet as a learning tool Procedia - Social and Behav-ioral Sciences, 46, 2012, s. 3556 - 3560.
22. Averkieva L„ Chayka Y., Glushkov S.: Web Quest as a Tool for Increasing Studcnts' Motivation and Critical Thinking Development, Procedia - Social and Behav-ioral Sciences, 206, 2015, s. 137 - 140.
23. Pakshina N.A., Emelianova J.P., Pravdina M.V., Pakshin P.V.: Modification of Traditional WebQuests with Applications to the Study of the Control History, IFAC-PapersOnLine 48-29, 2015, s. 313-318.
24. Ośrodek Edukacji Informatycznej i Zastosowań Komputerów - Prezentacja WebQuesfów nauczycieli -http://doradca.oeiizk.waw.plAvqlista.htm (dostęp: 1.02.2016).
25. Żylińska M: Neurodydaktyka, Nauczanie i uczenie się przyjazne mózgowi, Wyd. Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika, Tontń 2013.
Nowadays access to information is virtually unlimited, but the problem becomes "information smog". This implies that a contemporary pupil, or student significant part of his time spends on the jumping from information to information, gathering them with different results, and often without analyzing. In many cases, the learner will never move from information level on knowledge level, completely not noticing the difference between these issues and without seeing the problem. In addition. therc is a problem that digital natives arc taught by digital immigrants which don t understand the leamers' pro-blems. Solutions of this problem can be sought in new teaching methods using new technologies. Among such methods, WebQuest is worth noting method. The paper describes this method along with its assumptions and guidelines for preparing and carrying out at technical education.
Keywords: WebQuest, teaching methods, digital natives.
16
Zeszyły Naukowe Wydziału Elektrotechniki i Automatyki PG, ISSN 2353-1290, Nr 48/2016