8941511002

8941511002



8. A. Alberro, "Conceptual art and politics of publicity", str. 2 - 42.

Pytania kontrolne:

1.    Relacja między minimalizm a konceptualizm

2.    Podważenie statusu przedmiotu w sztuce konceptualnej

3.    Sztuka pop art a konceptualizm

4.    Deestetyzacja obszaru sztuki w działaniach konceptualnych i jej wpływ na przekształcenia w obszarze wizualnej kultury masowej

5.    Strategie myślenia i działania w obszarze konceptualizmu (Tony Godfrey, Peter Osborne i inni)

11 maja

Nowe media - źródła, lata 70. i 80. (11 maja)

Nowe media po 1990 (18 maja)

Podczas zajęć podjęty zostanie problem medialnego aspekt sztuki jako przestrzeni komunikacji społecznej zorientowanego nie tylko estetycznie. Pojawienie się w obszarze sztuki tzw. nowych mediów (czym są?) jest nie tylko instrumentem nowej sztuki, ale także wpływa na jej charakter. Współczesna kultura wizualna zdominowana jest przez różne obszary doświadczeń medialnych. Podczas zajęć pokazane zostaną korzenie tego zjawiska i jego konsekwencje. Omówiona zostanie twórczość artystów kształtujących obszar nowych mediów przede wszystkim w obszarze tzw. sztuki video. Zainteresowaniami na pograniczu technologii i form artystycznych. Podjęty zostanie problem naddania społeczno-symbolicznego obszaru nowych mediów angażującego odbiorców w przestrzeń wirtualną i interaktywną, podporządkowaną procesom technologicznym. Problem zmian w szeroko rozumianym obszarze kultury związany z eksploatacją obszaru nowych mediów w tym:

>    Zmiany o charakterze technologicznym;

>    Zmiany społeczne

>    Zmiany o charakterze kulturowym;

>    Zmiany o charakterze społecznym

>    Zmiany o charakterze tekstualnym;

>    Zmiany o charakterze ekonomicznym

Literatura:

1.    Piękno w sieci. Estetyka a nowe media pod red. K Wilkoszewskiej, Kraków 1999

2.    Obraz i obrazowanie w dobie mediów elektronicznych, pod red. V. Sajkiewicz, Katowice 2010

25 maja

Kultura 2.0 - interaktywna struktura kreacji w obszarze kultury wizualnej. Net Art i sztuka interaktywna

Cechy charakterystyczne dla nowych obszarów doświadczeń o charakterze audiowizualnym takie jak cyfrowość, interaktywność, hipertekstualność, wirtualność, symulacja, symulakrum,

Omówione zostaną rodzaje aktywności interaktywnej. Problem nieustannej transformacji przez kulturę i sztukę interaktywną społeczeństwa. Postawiony zostanie problem rozumienia podstawowych pojęć dla tego obszaru sztuki jak: interaktywność, wirtualność, net art i innych. Przedmiotem zajęć będzie próba uchwycenia i określenia statusy kultury wobec masowo zmieniającego się doświadczenia wizualnego kultury masowej kształtowanego przez mit obecności w świecie wirtualnym i mit interaktywności.



Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
Art and culture The art and culture of Lodź develop dynamically and on many levels.There are 10 thea
99.    B.96796 THE FUTURĘ of public employee retirement systems / ed. by 01ivia S. Mi
shoes&pattens2 Shoes in art and literaturę The purpose of this finał chapter is to bring to-gether
IMG#10 22 Associative Principles and Democratic Reform public power and of the devolved associationa
168 A. Wyszomirski principles of public relations in order to gain favour of voters and raise the pr
Tax expenditures: spending through the Polish tax system 103 spending and it is unfortunately gettin
45895 New Forms Taschen 019 art and new expressions of the built form. As in art, there may be no do
■    Michał Szychowski, Commemorating the victims of the former KL Lublin through art
130 Desrosiers, Marie-Eve et Philippe Lagassć, « Canada and the Bureaucratic Politics of State Fragi
3.3.1.    art. 227 Traktatu WERSALSKIEGO:,The Allied and Associated Powers publicly a
12 training team formed by a nucleus of national doctors and an expatriate public health specialist

więcej podobnych podstron