9157474101

9157474101



SEMESTR III

1

Człowiek jako jednostka w społeczeństwie.

-    postawy procesu socjalizacji,

-    mechanizm identyfikacji z osobami znaczącymi - pojęcie autorytetu,

-    metody wpływu społecznego - stosowanie kar i nagród,

-    motywy ulegania wpływom społecznym, potrzeba bezpieczeństwa, akceptacji i znaczenia,

-    grupa rówieśnicza jako środowisko wychowawcze,

-    zabawa, nauka, praca jako podstawowe formy aktywności społecznej,

-    umiejętności interpersonalne - zasady komunikacji międzyludzkiej,

-    elementy psychologii stosunków międzyludzkich - agresja, asertywność, uległość, konflikty.

2

Filozofia form życia indywidualnego.

-    specyfika procesów spostrzegania przez człowieka,

-    wpływ nastawień, emocji, potrzeb i dążeń człowieka na filozofię życia,

-    procesu emocjonalne; wpływ emocji na sprawność człowieka,

-    dialog w wychowaniu.

SEMESTR IV

1

Organizacja i działalność ruchu społecznego na rzecz osób zagrożonych patologią i osób niepełnosprawnych.

-    procesy związane z pojęciem normy w psychologii i pedagogice; patologia rozwoju osobowości,

-    uzależnienia - rodzaje, wpływ na funkcjonowanie człowieka,

-    agresja interpersonalna - przyczyny, sposoby radzenia sobie z agresją własną i innych,

-    organizacja i zasady funkcjonowania instytucji działających resocjalizacyjnych, terapeutycznych, rewalidacyjnych na rzecz zagrożonych patologią społeczną oraz osób niepełnosprawnych (MOS, MOW, PO, SOSW),

-    przedstawienie i analiza działalności znanych form grup samopomocowych (Stowarzyszenie AA, AL. - Anon, MONAR, KARAN itp.),

-    grupy wsparcia jako wspólna podstawa grup samopomocy społecznej,

-prawo a patologia form życia społecznego i indywidualnego.

5. PRZEDMIOT: WIEDZA O SPOŁECZNOŚCIACH LOKALNYCH

L.p.

Tematyka zajęć

SEMESTR I

Wprowadzenie

1

Wąskie pojmowanie społeczności lokalnej

-    interakcja jako podstawa społeczności lokalnej i globalnej

-    społeczności wiejskie, małych miast, dzielnic i osiedli,

-    integracja społeczności lokalnej

2

2.Szerokie pojmowanie społeczności lokalnej:

- biologicznie uwarunkowane społeczności lokalne - grupy wiekowe,



Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
Człowiek jako jednostka w nowoczesnej cywilizacji, kierunki jego dążeń, jak również jego postawa wob
SEMESTR III Fazy i etapy animacji społeczno-kulturalnej środowisk lokalnych; animacja jednostek i
104S16 16 pracowanego w ciągu wieków. Człowiek jako jednostka staje się twórczy dzięki temu jedynie,
c)    Natura człowieka jako jednostki ( w szczególności jego rozum, jego godność
1.3.1. Elementy niezależne od przedsiębiorstwa Człowiek jako jednostka nie może wyłączyć się z
Skuteczne motywowanie - klucz do sukcesu przedsiębiorstwa 65 kłada też, że człowiek jako jednostka
DSC09227 Wartość i jakość życia □    Olu człowieka Jako istoty społeczne) bardzo Itcr
DSC09227 Wartość i jakość życia □    Olu człowieka Jako istoty społeczne) bardzo Itcr
image 06b631 0 jpeg 66 ANTONINA KŁOSKOWSKA powtarza jedynie stwierdzenie, że rodzina jako ważna jedn
45085 skanuj0022 (184) 230 SPOŁECZNOŚCI LOKALNE wioskowych. Istnieje miejscowości jako jednostki osa
Rekrutacja 2013 S: studia stacjonarne I stopnia: dziennikarstwo i komunikacja społeczna Rok U, SEMES
Semestr III Fizjologia człowieka 60 h Podstawy genetyki 60 h Biochemia ogólna i żywności 60
IMAG0184 (6) Społeczne konsekwencje procesu starzenia się ludnoicl I Edukowanie jednostek i społecze
27032008(002) Organizacja jako system społeczno-techniczny w ujęciu K. Bolesty-Kukułki o postawy •

więcej podobnych podstron