2277150918

2277150918



7. KRYTERIA OCENY PRAC PISEMNYCH

Ocena

Ilość punktów

celujący

100% - 95% + zadanie dodatkowe

bardzo dobry

100% - 86%

dobry

85%-71 %

dostateczny

70 % - 56 %

dopuszczający

55%-41 %

niedostateczny

40%- 0%

10. OCENA ŚRÓDROCZNA I ROCZNA

a)    Oceny śródroczna i roczna nie są średnią arytmetyczną ocen bieżących.

b)    Przy wystawianiu oceny śródrocznej bądź rocznej brane są pod uwagę nie tylko oceny bieżące, ale także zaangażowanie na lekcjach, systematyczność pracy.

c)    W przypadku przewidywanej oceny niedostatecznej na półrocze lub koniec roku szkolnego rodzice ucznia są o niej informowani z miesięcznym wyprzedzeniem.

d) Roczną ocenę celującą może uzyskać uczeń, który brał udział w konkursach przedmiotowych, zaś ze sprawdzianów, kartkówek, testów gramatycznych, dyktand otrzymał oceny celujące lub bardzo dobre.

Uczeń na ocenę dopuszczająca:

-    określa tematykę poznanych utworów,

-    wyszukuje określone informacje w tekście,

-    wskazuje nadawcę i odbiorcę wypowiedzi, a także zwroty właściwe nadawcy i adresatowi wypowiedzi,

- nazywa elementy kartki pocztowej; adresuje kartkę pocztową i zapisuje krótkie pozdrowienia, korzystając z wzoru; wskazuje nadawcę i adresata listu; zna zasady pisania sprawozdania,

-    wskazuje dialog w tekście,

-    wypowiada się na dany temat, - formułuje wypowiedź w oparciu o własne doświadczenia,

-    zna tytuły oraz bohaterów poznanych utworów,

-    wskazuje bohatera, który jest narratorem opowiadania; - podaje informacje o czasie i miejscu akcji,

-    określa, kim jest podmiot liryczny,

-    uzasadnia pisownię wyrazów z „ó”, „u”, „rz”, „ż”, „ch”, „h” z pomocą nauczyciela,

-    czyta ze zrozumieniem oraz z podziałem na role,

-    wskazuje w tekście czasowniki; odróżnia czasownik od innych części mowy z pomocą nauczyciela; określa liczbę, rodzaj i czas czasownika; rozpoznaje osobową formę czasownika oraz bezokolicznik; z pomocą nauczyciela podejmuje próby tworzenia osobowych form od bezokolicznika i bezokoliczników; tworzy formy czasu przeszłego, teraźniejszego i przyszłego,

-    zna i stara się stosować zasady pisowni nie z czasownikami, rzeczownikami, przymiotnikami, przysłówkami,



Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
Kryteria oceny prac pisemnych ucznia punktacja w % ocena poniżej 30 ndst 30-50 dop 51
2.    Do obliczenia średniej przyjmuje się: Ocena / ilość punktów celujący - 6 pkt.
14 - 15 - Dobry 16-Dobry plus 17 - 18 - Bardzo dobry KRYTERIA OCENY PRAC PISEMNYCH Z ZAKRESU SA
13 - Dostateczny plus 14- 15 - Dobry 16 - Dobry plus 17- 18 - Bardzo dobryKRYTERIA OCENY P
KRYTERIA OCENY PRAC DŁUGOTERMINOWYCH: -    ocenie podlega wiedza, umiejętności, efekt
Komentarz ogólny odnośnie kryteriów oceniania prac pisemnych Na maturze wypowiedź będzie oceniana pr
Załącznik 3. Zasady przygotowywania i kryteria oceny prac zaliczeniowych na ćwiczeniach z przedmiotu
PUNKTACJA I KRYTERIA OCENY EGZAMINU PISEMNEGO NA POZIOMIE PODSTAWOWYM Punktacja: 1 punkt za każdy el
Elżbieta Banecka sposobów na wysokie oceny z prac pisemnych
Załącznik nr 3: Zasady przygotowywania i kryteria oceny prac zaliczeniowych na ćwiczeniach z przedmi
269270 70715157552037884090 n Ocena Ilość punktów.. Uszkodzenia płodu mogą wystąpić w trakcie :
1384214U185757154943104973136 n Kryteria oceny zielnika (-0,5 pkt. = ocena obniżona o pół stopnia)

więcej podobnych podstron