9742848796

9742848796



6.    Podobieństwa i różnice między lekcją religii a innymi przedmiotami szkolnymi.

7.    Struktura jednostki katechetycznej /lekcji religii (szczegółowo).

8.    Modlitwa na lekcji religii.

9.    Zeszyt ucznia, prace domowe.

10.    Pluralizm metod nauczania, kryteria doboru metody w katechezie.

11.    Tok lekcyjny - typy lekcji (wg M. Snieżyńskiego).

12.    Konspekt i scenariusz lekcji religii.

13.    Jak obserwować lekcję prowadzona przez innego nauczyciela - arkusz obserwacji.

14.    Przygotowanie do praktyk ciągłych (wrześniowych), omówienie instrukcji praktyk.

Na treść programową ĆWICZEŃ składają się następujące zagadnienia:

1.    Mój obraz szkolnej lekcji religii - dyskusja (2 godz.).

2.    Jak rozpocząć pracę z nową klasą; metody integracyjne i na poznanie imion (4 godz.)

3.    Operacjonalizacja celów ogólnych i taksonomia celów nauczania wg B. Niemierko (4 godz.)

4.    Konspekt lekcji religii (4 godz.).

5.    Praktyki śródroczne: obserwacja lekcji (5 godz.) i omówienie obserwowanych zajęć (2 godz.).

6.    Wybrane metody aktywizujące i ich zastosowanie na lekcjach religii, przygotowanie pomocy dydaktycznych (9 godz.).

Bilans pracy studenta:

•    udział w wykładach = 30 godz.,

•    aktywny udział w ćwiczeniach na WT = 25 godz.,

•    obserwacji lekcji (tzw. praktyka śródroczna) = 5 godz.,

•    dokończenie (w domu) sprawozdań z obserwowanych lekcji = 1 godz.,

•    przeczytanie lektury obowiązkowej (literatura obowiązkowa pkt 1-3) = 7 godz.

•    zapoznanie się z lekturą obowiązkową (literatura obowiązkowa pkt 4-6) = 4 godz.

•    przygotowanie do ćwiczeń = 3 godz.

•    przygotowanie jednego konspektu lekcji religii wraz z prezentacją multimedialną = 5 godz.,

•    przygotowanie do testu końcowego z zakresu treści wykładów i lektury obowiązkowej = 10 godz.

Łączny nakład pracy studenta wynosi 90 godz., co odpowiada 3 punktom ECTS.

9. Literatura:

Literatura obowiązkowa:

1.    B. Bilicka, Metodyka nauczania religii. Skrypt do użytku wewnętrznego (wersja elektroniczna).

2.    B. Bilicka, Krótkie kompendium operacjonalizacji celów kształcenia, „Siewca. Biuletyn Katechetyczny Diecezji Toruńskiej” (2010) nr 34, s. 42-52.

8



Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
page0070 60 panpsychizmu *) Co do nas będziemy dalej zachowywać różnicę między tern, co nazwaliśmy p
PODOBIEŃSTWA I RÓŻNICE MIEDZY SPÓŁKĄ Z.O.O I AKCYJNĄ Podobieństwa: muszą być wpisane do rejestru -
PODOBIEnSTWA I RozNICE MIEDZY SPolKa Z.0.0 I AKCYJNa Podobieństwa: -    muszą być wpi
mi teatru lalkowego), na podobieństwa i różnice między utworami literackimi a widowiskami scenicznym
Obraz?0 l$6 Podstawy dydaktyki ogólnej 3.    Wskaż podobieństwa i różnice między nauc
NAUCZANIE ZINTEGROWANE Rozmowy; Opowiadanie i opisywanie; Podobieństwa i różnice między ludźmi,
Znaczenie diagnostyczne. Różnicowanie między anemią złośliwą a innymi przypadkami zaburzeń
Istota analizy struktury Jej celem jest ustalenie podobieństw i różnic między jednostkami badanej
CCF20090429003 91.    Podobieństwa i różnice między metodą miana i metodą NPL % 92.
DSCF6732 Podobieństwa i różnice między produkcją rolniczą a produkcją nierolniczą Produkcja
page0057 ROZDZIAŁ I. Różnica między poznaniem a przedmiotem poznania. Zbadawszy materyę i sprowadziw
Obraz3 (89) 1. SYSTEM PRZYRODNICZY ZIEMI TEST II B 6. Wpisz do tabeli po dwa podobieństwa i po dwie
- 37 lizowane. Powszechnie przyjmuje sie. że przedmiotem wyrównywania różnic międzyregionalnych winn

więcej podobnych podstron