9742848797

9742848797



3.    B. Bilicka, Krótkie kompendium operacjonalizacji celów kształcenia (część II), „Siewca. Biuletyn Katechetyczny Diecezji Toruńskiej” (2011) nr 35, s. 20-25.

4.    M. Korgul, Dydaktyka dla katechetów, Legnica 1997 lub M. Korgul, Dydaktyka na lekcjach religii, Wrocław 1998.

5.    P. Duksa, Metody katechetyczne, Olsztyn 1998.

6.    Z. Barciński (red ), Vademecum katechety. Metody aktywizujące, Kraków 2006.

Literatura dodatkowa:

J. Stała (red.), Dydaktyka katechezy - cz. I, (Seria: Academica, t. 67), Tarnów 2004; J. Stała (red.), Dydaktyka katechezy - cz. II, (Seria: Academica, t. 69), Tarnów 2004; J. Szpet, Dydaktyka katechezy, Poznań 1999; F. W. Niehl, A. Thommes, 212 metod do zastosowania na lekcjach religii, Kielce 2004; E. Brudnik, A. Moszyńska, B. Owczarska, Ja i mój uczeń pracujemy aktywnie. Przewodnik po metodach aktywizujących, Kielce 2000; E. Brudnik, Ja i mój uczeń pracujemy aktywnie. Przewodnik po metodach aktywizujących - cz. 2, Kielce 2003.

10. Efekty kształcenia:

Uwaga! Ze względu na fakt, iż przedmiot „Metodyka nauczania religii” należy do kanonu przedmiotów związanych z przygotowaniem studentów do pracy w szkole, podane w tabeli symbole efektów kierunkowych i obszarowych są zgodne z dodatkowymi efektami kształcenia związanymi z uprawnieniem do wykonywania zawodu nauczyciela religii (patrz załącznik nr 2 - materiały dla uczestników szkolenia 22 XI 2012 r.). W przypadku pozostałych przedmiotów odnosimy się do efektów kierunkowych i obszarowych znajdujących się na stronie www.teologia.umk.pl

Lp.

Efekty przedmiotowe

Po ukończeniu przedmiotu (wykład i ćwiczenia) student:

Efekty

kierunkowe

(symbol)

Efekty

obszarowe

(symbole)

1.

Definiuje podstawowe pojęcia: nauczanie, uczenie się, kształcenie, kompetencje -cele operacyjne, dydaktyka ogólna, dydaktyka katechezy.

TnMA_Wl

H2A_W02

H2A_W03

2.

Operacjonalizuje cele ogólne i porządkuje je wg taksonomii ABCD (B. Niemierko).

TnMA_K6

S1 A_K03 SI A K05

3.

Wymienia i klasyfikuje formy organizacyjne kształcenia religijnego.

TnMA_W10

H1 A_W04

4.

Wskazuje na różnice i podobieństwa zachodzące między lekcją religii a innymi przedmiotami szkolnymi.

TnMA_W 1

H2A_W02

H2A_W03

5.

Szczegółowo opisuje ogniwa jednostki katechetycznej/lekcji religii.

TnMA_W10

H1 A_W04

6.

Wyróżnia toki lekcyjne - typy lekcji i wymienia ich ogniwa.

TnMA_W10

H1 A_W04

7.

Przygotowuje konspekt lekcji religii.

TnMA_K6

S1AJC03

9



Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
V Słowa nastart! Podręcznik do kształcenia część II językowego
Sztuka nauczania czynnosci nauczyciela ?LE kształcenia rozdz 13 Wypis/ kilka operacyjnych celów ks
Zdjęcie 0219 OPERACJONALIZACJA celów kształcenia J1JKST TO OPISANIU CSLU ZA POMOCĄ TRZICH SKŁADNIKÓW
CELE KSZTAŁCENIA W EDUKAGI WCZESNOSZKOLNEJ. OPERACJONALIZACJA CELÓW KSZTAŁCENIA. CELE KSZTAŁCENIA: o
27064 skanuj0013 803.4. Operacjonalizacja celów kształcenia Cele sformułowane ogólnie są mało przyda
CZĘŚĆ II. ☆ KRÓTKI PRZEWODNIK PO TATRACH. ☆
Część II. Testy rejestracji ruchu do celów rozliczeń. 1. Testy rejestracji ruchu do celów rozliczeń
CCF20081206018 #CZĘŚĆ II. Uczeń jako najważniejsza osoba w procesie kształcenia Cele lektury: Po pr
Zdjęcie 0226 TAKSONOMIA CELÓW KSZTAŁCENIA i - to hierarchiczny układ poziomow 1/ operacji, procesów
s3(4) część II ZASTOSOWANIA Jak praca nas kształtuj? Nawet gdy praca nic wiąże się z naruszaniem pod
01 (101) Opracowanie: mgr Marta Mrozewicz Wizaż i stylizacja Część II I. Jednym z celów makijaż
CZĘŚĆ II DZIAŁALNOŚĆ OPERACYJNA BANKU Rozdział 6 RYNEK FINANSOWY ............................
Część II praktyczna •    Programy gimnastyki korekcyjno-kompensacyjnej w wybranych

więcej podobnych podstron