1109810189

1109810189



Przedmowa

także tzw. zmiany powiązane w celu zilustrowania pojęcia pochodnej. Wiele praktycznych zastosowań omówiono również dla całki oznaczonej i równań różniczkowych.

Podręcznik obejmuje klasyczny wykład matematyki na kierunkach przyrodniczych, czyli analizę matematyczną i algebrę liniową. Pierwsze dwa rozdziały mają charakter wstępny, a jednocześnie służą precyzyjnemu zdefiniowaniu pojęć znanych wcześniej. W rozdziale 3 przypomniano pewne własności zbiorów liczbowych, by zakończyć go pełną teorią o ciele liczb zespolonych. Rozdziały od 4 do 7 zawierają wykład z analizy funkcji jednej zmiennej. Rozdziały 8 i 9 poświęcone są algebrze liniowej, a rozdziały od 10 do 13 obejmują analizę funkcji wielu zmiennych. Skoncentrowano się w nich na analizie funkcji dwu i trzech zmiennych, a w przypadku rachunku całkowego omówiono jedynie całki podwójne. Szczególnie w początkowych rozdziałach pewne fragmenty są tożsame z poprzednim podręcznikiem. W przypadku funkcji wielu zmiennych zaproponowano nowe, prostsze podejście. We wszystkich rozdziałach zamieszczono wiele zadań z przykładowymi rozwiązaniami. Na końcu każdego rozdziału znajduje się zbiór zadań przeznaczonych do rozwiązywania w ramach ćwiczeń. W stosunku do poprzedniego podręcznika usunięto niektóre trudniejsze zadania, zastępując je nowymi - wiele z nich dotyczy zastosowań matematyki. Zaproponowano również zadania, które uczą bardziej intuicyjnego rozumienia matematyki. Zdecydowana większość zadań ma odpowiedzi.

Podręcznik uwzględnia również zmiany programowe, które zaszły w szkołach ponadgimnazjalnych. Dlatego też poszerzony został Dodatek, dzięki któremu studenci mogą uzupełnić braki z matematyki elementarnej. Dodatek ten umożliwia również szybkie odwołanie się do własności funkcji podczas rozwiązywania zadań.

Autorzy pragną podziękować pracownikom dydaktycznym i technicznym Katedry Zastosowań Matematyki Uniwersytetu Rolniczego w Krakowie; pracownikom dydaktycznym za nieocenioną pomoc w przygotowaniu zadań i odpowiedzi, oraz pracownikom technicznym Katedry za pomoc w redakcji niniejszego podręcznika.

*

W drugim wydaniu podręcznika, który właśnie Czytelnik trzyma w ręce, zostały wprowadzone pewne zmiany dotyczące zadań znajdujących się na końcu każdego rozdziału. Wiele zadań zostało dodanych, kolejność została zmieniona. Jest więc ona istotnie inna niż w wydaniu pierwszym. Autorzy mają nadzieję, że dają do ręki Czytelnikowi ulepszoną, choć zapewne nie doskonalą wersję podręcznika.

Marek Ptak Joanna Kopcińska



Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
•    jako uogólnienie pojęcia tzw. sumy kontrobiej. w celu sprawdzana integralności p
26 Anna Dolot trzebne do realizacji określonego celu. Dodatkowo może także inicjować zmiany służące
skanuj0042 (60) biet w mediach i kulturze popularnej; postuluje on zmiany legislacy® w celu poprawie
Image113 połączonych kaskadowo. Pierwszy z nich nosi nazwę Master (M), drugi — Slave (S). W celu zil
Image333 W celu zilustrowania komparacji liczb przedstawionych w kodzie 8421 BCD, na rys. 4.380 prze
img102 Dydaktyka ogólna dz ty (E ci P Q( Godny uwagi był także nacisk na powiązanie pedagogiki z jej
PICT5932 Uwzględnienie na socjognimic kołowym (a także nieuporządkowanym) wszystkich powiązań (wybor
IMGb17 (2) 4. Wykaz zabezpieczonych śladów oraz przedmiotów, w tym przekazanych biegłemu / specjaliś
IMGb31 (2) > - 4. Wykaz zabezpieczonych śladów oraz przedmiotów, w tym przekazanych biegłemu / sp
Slajd50 Procedury kontraktowe wg. FIDIC PRZEDMIAR ROBÓT tzw. Ślepy kosztorys -    zes
Opis przedmiotu Celem zajęć jest zapoznanie studenta z podstawowymi pojęciami, faktami i metodami al
nić szerokość światła przewodów mlecznych a także uwidacznia zmiany nowotworowe (rak lub

więcej podobnych podstron