1109810944

1109810944



Badania sensoryczne kosmetyków... 467

producenta, z drugiej grupą docelową konsumentów, do której są adresowane produkty analizowanego producenta. Produkty oferowane przez Ziaja Ltd Zakład Produkcji Leków Sp. z o.o. należą do grupy kosmetyków przystępnych cenowo, stąd możliwa jest w nich niższa zawartość innowacyjnych składników niż w tzw. ekskluzywnych produktach.

Wyniki przeprowadzonych badań sensorycznych potwierdziły, że kosmetyki z udziałem nanocząstek są lepiej odbierane przez klientów niż specyfiki o analogicznym działaniu bez innowacyjnych struktur. Przy czym opisywana zależność nie miała związku z kategorią ocenianego wyrobu. Przeszkoleni w zakresie badań sensorycznych oceniających określili: kremy do twarzy, kremy do rąk, mleczka do demakijażu zawierające nanocząstki i/lub składniki wyprodukowane przy udziale nanotechnologii jako lepiej nawilżające niż podobne produkty bez cząsteczek w rozmiarze nano, co potwierdza słuszność hipotezy HI.

Bibliografia

1.    Baryłko-Pikielna N., Matuszewska I.: Sensoryczne badania żywności. Wydawnictwo Naukowe PTTŻ, Kraków 2009.

2.    Duda I. (red.): Słownik pojęć towaroznawczych. Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej, Kraków 1994.

3.    Gawędzka J., Jędryka T.: Analiza sensoryczna. Wybrane metody i przykłady zastosowań. Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Poznaniu, Poznań 2001.

4.    Jałowiec T.: Towaroznawstwo dla logistyki. Wybrane problemy. Difin, Warszawa 2011.

5.    Jędrka T., Kozłowski T.: Materiały do ćwiczeń z analizy sensorycznej. Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Krakowie, Kraków 2001.

6.    Kaczmarek T.: Zarządzanie ryzykiem handlowym, finansowym i produkcyjnym dla praktyków. Wyd. ODDK, Gdańsk 2002.

7.    Karpiel Ł., Skrzypek M.: Towaroznawstwo ogólne. Wyd. Akademii Ekonomicznej w Krakowie, Kraków 2000.

8.    Kmiecik D., Kobus J.: Badania postaw konsumentów wobec przeciwutleniaczy. Żywność. Nauka. Technologia. Jakość. Supl. 2 (43), 2005, s. 308-317.

9.    Kocierz K., Misiarz M.: Towaroznawstwo. Wydawnictwo Rea, Warszawa 2009.

10.    Kołożyn-Krajewska D. i in.: Towaroznawstwo. WSiP, Warszawa 1999.

11.    Łatka U.: Technologia i towaroznawstwo. WSiP, Warszawa 2003.

12.    Małecka M.: Metody analizy żywności. Fundacja rozwój SGGW, Warszawa 2005.

13.    Moskaluk-Grochowicz A., Wolniak R.: Przegląd wybranych nanocząstek stosowanych w kosmetykach, [w:] Zieliński R., Żuchowski J. (red.): Aktualne Badania Jakości Wyrobów Przemysłowych. Wyd. Uniwersytetu Technologiczno-Humanistycznego w Radomiu, Radom 2014, s. 67-75.



Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
Badania sensoryczne kosmetyków... 465 70 r 12    3    4 para
Badania sensoryczne kosmetyków... 469 Abstract The results of the sensory evaluation confirmed that
Badania sensoryczne kosmetyków... 457 Metody organoleptyczne są dzisiaj szeroko stosowanymi metodami
Badania sensoryczne kosmetyków...
Badania sensoryczne kosmetyków... 461 Każdy z oceniających: •    przed
Badania sensoryczne kosmetyków... 463produktów kosmetycznych, gdzie kosmetyki matujące postrzegane s
Politechnika INSTYTUT A n Warszawska INDUSTRY^GRUPA DOCELOWA Adresatami „Akademii KAIZEN" są pr
Paweł Nowik Konspekt do zajęć. 1)    Grupa docelowa: B2 2)    Rodzaj

więcej podobnych podstron