9742848641

9742848641



Nauczyciel zwraca się do uczniów:

Can you give me the nanieś of the most important Poles throughout the centuries?

Czy możesz podać nazwiska najważniejszych Polaków na przestrzeni wieków?

Uczniowie podają przykładowe nazwiska, które zostają zapisane na tablicy. Nauczyciel prosi o uzasadnienie wyboru.

Why have you chosen this person?

Dlaczego wybrałeś tę właśnie osobę?

Jeśli nie padnie nazwisko Fryderyka Chopina, nauczyciel naprowadza uczniów na nie, odtwarzając przygotowany wcześniej fragment muzyczny. Uczniowie po odsłuchaniu nie powinni mieć problemów ze wskazaniem nazwiska tego ważnego Polaka.

What do you know about Frederic Chopin? Co wiesz o Fryderyku Chopinie?

Tym pytaniem nauczyciel ustala wiedzę uczniów o wybitnym kompozytorze.

II. Faza śródlekcyjna - 35 minut Zadanie 1 - czytanie ze zrozumieniem

Nauczyciel rozdaje uczniom karty pracy z biografią Chopina. Zadanie uczniów polega na przeczytaniu tekstu ze zrozumieniem oraz ustaleniu najważniejszych wydarzeń w życiu kompozytora. Wydarzenia te zostaną ułożone chronologicznie na osi czasu.

Please read the following biography and then complete the axis concerning composer’s life. Przeczytaj, proszę, poniższą biografię, a następnie uzupełnij oś dotyczącą życia kompozytora.

Tekst jest dostępny w odrębnym dokumencie pod nazwą: karty_pracy.doc.

Źródło tekstu: http://www.essortment.com/all/fredericchopin_reze.htm

Nauczyciel sprawdza poprawność odpowiedzi, wybierając uczniów do omówienia

poszczególnych punktów.

Klucz odpowiedzi jest w odrębnym dokumencie pod nazwą: klucz_odpowiedzi.doc.

Zadanie 2 - skojarzenia muzyczne

Nauczyciel wyjaśnia uczniom, że wysłuchają znanego utworu kompozytora (Etiuda c-moll op. 10 nr 12). Ich zadaniem będzie ustalić, którego wydarzenia z życia kompozytora dotyczy ten utwór. Będzie też wymagane uzasadnienie.

Listen to the piece of musie and decide which event from Chopin’s life the musie is connected with. Why did Chopin compose such a work? What images come to your mind when you listen to it? Wysłuchaj utworu muzycznego i powiedz, które wydarzenie



Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
pic 11 03 122351 2485.    Dodawanie i odejmowanie paseczków Nauczyciel zwraca się do
64,65 3 z radości; gdy zaś słyszeli syczące płomic ręce. Następnie nauczyciel zwraca się do dzieci,
Przebieg zajęć: I.    Powitanie. Dzieci siedzą w kręgu. Nauczyciel zwraca się do
1271083335314176529794E21592218468320071 o V. Match thefollowing responses: J_ 2 n Can you give m
Ankieta dla uczniów Droga uczennico! Drogi uczniu! Zwracamy się do Ciebie z prośbą o pomoc w dokonan
img254 umieć cicho porozumiewać się ze sobą, pamiętać, że nie powinny zwracać się do nauczycielki pr
IMGY85 (2) 318 WZNIOSŁOŚĆ W IRYDIONIE ludzkość winna dokonać, Mazzini zwraca się do „apostołów prawd
page0124 116 Summa teologiczna które z natury potrafimy, nie potrzebujemy łaski. Lecz anioł zwraca s
KI4 Nazwiska i tytuły. Zwracaj się do danej osoby po nazwisku lub użyj jej tytułu zawodowego. Lee E

więcej podobnych podstron