1148440899

1148440899



Koncepcja hydrostatycznego układu jazdy typu „skid steer” terenowego pojazdu specjalnego przeznaczenia 65

Rys. 8. Schemat blokowy modelu układu napędowego pojazdu Fig. 8. Błock diagram of the drive system

Na drugim etapie pracy model symulacyjny będzie rozbudowany dla uwzględnienia możliwości sterowania indywidualnego każdego silnika hydraulicznego, w zależności od stanu mierzonych wielkości ciśnień i prędkości obrotowych.

6. WNIOSKI

W artykule przedstawiono plan modernizacji urządzenia mobilnego z napędem hydrostatycznym jazdy. Celem modernizacji była realizacja koncepcji zbudowania i poddania badaniom eksperymentalnym pojazdu terenowego wyposażonego w pokładowy system monitorowania parametrów pracy i wspomagania układu sterowania, w tym zarzadzania strumieniami mocy hydraulicznej do poszczególnych kół pojazdu, dla uzyskania założonych funkcji bez udziału operatora w trudnych niezdeterminowanych warunkach jazdy terenowej. Na tym etapie przedstawiono schemat hydrauliczny, i opisano dobrane, na podstawie szacunkowych obliczeń, elementy układu oraz podstawy modelu symulacyjnego opracowanego w programie Matlab/Simulink. Przede wszystkim zaproponowano rozbudowę układu hydraulicznego w taki sposób, aby zwiększyć możliwości napędu jazdy, między innymi o dwa typy połączeń silników: równolegle i szeregowo. Dodatkowo po wprowadzonych modyfikacjach będzie możliwa regulacja, jak i stabilizacja położenia podwozia w zależności od nachylenia terenu lub podczas pokonywania przeszkody. Pomiędzy silnikiem spalinowym i pompą dodano przekładnię w celu poprawy sprawności układu poprzez dopasowanie prędkości obrotowej pompy do zakresu, w którym uzyskuje ona nominalną sprawność.

Przewidziane, po zakończeniu prac modernizacyjnych, testy poligonowe i równolegle badania symulacyjne układu i elementów sterowania, umożliwią nie tylko ocenę przyjętych założeń, ale również pozwolą na dokonanie korekty algorytmów sterowania. W szczególności, dzięki zastosowaniu zaworów sterowanych za pomocą elementów sieci CANBus i wprowadzeniu do układu niezbędnych czujników pomiarowych, będzie można przebadać nie tylko wybrane algorytmy sterowania prędkością, lecz również ocenić



Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
Koncepcja hydrostatycznego układu jazdy typu „skid steer” terenowego pojazdu specjalnego przeznaczen
Koncepcja hydrostatycznego układu jazdy typu „skid steer” terenowego pojazdu specjalnego przeznaczen
Koncepcja hydrostatycznego układu jazdy typu „skid steer” terenowego pojazdu specjalnego przeznaczen
Koncepcja hydrostatycznego układu jazdy typu „skid steer” terenowego pojazdu specjalnego przeznaczen
4. Podsumowanie Przedstawione w referacie rozwiązanie hydrostatycznego układu napędowego jazdy dla
Slajd2 (97) Cechy układy kierowniczego Niezależnie od rodzaju układu kierowniczego i typu pojazdu, w
ZADANIE PROJEKTOWE NR 2Projektowanie układu sterowania typu: Bang-Bang w środowisku Stateflow/Simuli
8 (952) Nadmiar jonów SCN prowadzi do układu kompleksowego typu [Fe(SCN) 6 ] ! , przy czym barwa pog
P1180873 Obiekt zamknięty Hydrostatyczny napęd jazdy - bezstopntowe ustawienie prędkości obrotowej -
DSC00466 StfflKAUNIOWEOO WĘ Obciążenie układu prowadzącego typu (P)    9 a z F(z) -
12. Koncepcja rozwiązania układu sieci wodociągowej dla małej jednostki osadniczej. Prowadzący -
OPRACOWANIE POTENGJOMETRYCZNEGO CZUJNIKA i UKŁADU POMIAROWEGO TYPU ALL-SOLID-STATE DO _OZNACZANIA
OPRACOWANIE POTENCJOMETRYCZNEGO CZUJNIKA i UKŁADU POMIAROWEGO TYPU ALL-SOLID-STATE DO _OZNACZANIA KA
OPRACOWANIE POTENGJOMETRYCZNEGO CZUJNIKA i UKŁADU POMIAROWEGO TYPU ALL-SOLID-STATE DO _OZNACZANIA
OPRACOWANIE POTENCJOMETRYCZNEGO CZUJNIKA i UKŁADU POMIAROWEGO TYPU ALL-SOLID-STATE DO _OZNACZANIA KA
OPRACOWANIE POTENCJOMETRYCZNEGO CZUJNIKA i UKŁADU POMIAROWEGO TYPU ALL-SOLID-STATE DO _OZNACZANIA KA
OPRACOWANIE POTENCJOMETRYCZNEGO CZUJNIKA i UKŁADU POMIAROWEGO TYPU ALL-SOLID-STATE DO _OZNACZANIA KA

więcej podobnych podstron