1155788224

1155788224



fikacje zawodowe w czasie okoto 1 895 godzin dydaktycznych, student stu-diujqcy zaocznie te same kwalifikacje musi zdobyć w około 575 godzinach dydaktycznych ,G7. Plany studiów uniemożliwiają realizację powszechnego zadania, aby studia zaoczne byty identyczne i jednoznaczne z dziennymi studiami magisterskimi przeznaczonymi dla osób uzyskujących maturę bezpośrednio przed ich rozpoczęciem, zobowiązanych do poświęcenia całego swojego czasu na zdobywanie wiedzy. Z uwagi na fakt, że studia podejmują czynni nauczyciele, za wiele godzin w planach studiów przeznaczonych zostało na zajęcia z metodyki (nie ma praktyki, aby sprawdzić teorię). Przypadkowy był chyba plan studiów i przedmiotów na poszczególnych latach studiów. Studenci I roku nie odbywali w uniwersytetach zajęć z przedmiotów społeczno-politycznych i z wybranych zagadnień z psychologii i pedagogiki. Wykłady z tych przedmiotów nadawane były w audycjach radiowych i telewizyjnych w ramach NURT-u. W początkowym okresie brak było programów nauczania. Nauczyciele akademiccy często prowadzili zajęcia „na wyczucie". Funkcjonujący system dydaktyczny wpływał m.in. na niepowodzenia w studiach ,68.

Nie bez znaczenia był i status studenta studiów zaocznych. W myśl przepisów i regulaminu był on pełnoprawnym studentem, faktycznie miał okazjonalny kontakt z nauczycielami akademickimi, biblioteką uczelnianą, laboratorium, pracownią przedmiotową bądź metodyczną.

Trzecia grupa trudności wypływała z działalności zawodowej, społeczno--organizccyjnej i rodzinnej, które wypełniały dzień studentowi studiów zaocznych, pozostawiając niewiele czasu na studiowanie i samokształcenie; student studiów zaocznych miał sporo kłopotów z uzyskaniem w miejscu zamieszkania podręczników, skryptów, literatury obowiązkowej i uzupełniającej, informatorów, encyklopedii, słowników.

,,i7 Sq to porównania w zakresie maksymalnych ilości godzin, a nie występujqcych w konkretnych planach studiów. Przedmioty kierunkowe zajmowały od 75% do 82% ogólnego budżetu czasu studiów.

IfiK A. K o t u s i e w i c z, H. Kwiatkowska, Dydaktyczne uwarunkowania niepowodzeń w studiach nauczycieli czynnych zawodowo w świetle badań empirycznych, „Kwartalnik Pedagogiczny'' 1977, nr 4, s. 103—114. Autorki przeprowadziły te badania na nauczycielach studiujqcych w UW w roku akad. 1975/76 na kierunkach: historia, matematyka, pedagogika, filologia polska, filologia rosyjska, pedagogika specjalna — resocjalizacja.



Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
szkolenie w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy, w wymiarze 4 godzin dydaktycznych dla wszystkic
Liczba godzin dydaktycznych 20 Tytuł i/lub stopień naukowy/tytuł zawodowy, imię i nazwisko
Termin odbywania praktyki Studenci realizują praktykę zawodową w czasie letnich wakacji zgodnie z
Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa w Tarnowie 19 Stosowane metody dydaktyczne Wvkład: wvkład z
Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa w Tarnowie Sylabus przedmiotu podstawy dydaktyki Nr pola Nazwa
Wydział Leśny Znaczna część godzin dydaktycznych to elektywy lub tzw. przedmioty do wyboru, lic
Regulamin praktyk zawodowych na kierunku PEDAGOGIKA w SAN w Łodzi§4. Studenci podczas odbywania prak
Łącznie przeprowadzono: •    379 godzin dydaktycznych dla 172 grup, w tym: o 235 godz
Publiczne wyższe szkoły zawodowe w liczbach Największa - PWSZ w Legnicy - 5004 studentów ogółem (w t
godzin szkoleniowych Łącznie odbyło się 5 szkoleń - 76 godzin dydaktycznych Wszyscy uczestnicy szkol
WŁADZE UCZELNI prof. nadzw. dr hab. Donat Mierzejewski Prorektor ds. Dydaktyki i Studentów prof

więcej podobnych podstron