1148442212

1148442212



I i II z arkuszami maturalnymi, zwracając szczególną uwagę na zadania trudne i bardzo trudne oraz te, które po raz pierwszy pojawiły się w nowej formule egzaminu maturalnego, przygotowują zadania niestandardowe, by oswoić uczniów z różnorodnością zadań, jakie mogą spotkać na maturze, wskazują uczniom skuteczne metody pracy, oceniają prace klasowe i zadania zgodnie z kryteriami oceny zadań maturalnych, ćwiczą techniki rozwiązywania testów maturalnych, zwracając uwagę na znaczenie czasowników operacyjnych w pytaniach, rozmawiają z rodzicami na temat konieczności motywacji dzieci do nauki;

-    w związku z analizą wyników egzaminów nauczyciele wprowadzili różne metody

i formy pracy, by podnieść efektywność kształcenia, takie jak: portfolio, mapa mentalna, analiza SWOT, metoda projektu, symulacja, burza mózgów, prezentacja multimedialna, dyskusja, układanka dydaktyczna, obserwacja bezpośrednia, ćwiczenie praktyczne, drama, metoda JIGSAW, wizualizacja, gry dydaktyczne, wycieczki dydaktyczne, pokaz, drzewko decyzyjne, zajęcia laboratoryjne, doświadczenia, sporządzanie tabel i wykresów, analiza danych, formułowanie wniosków; nauczyciele bardzo często wykorzystują na lekcjach i zajęciach dodatkowych sprzęt multimedialny, korzystają z multimedialnych programów edukacyjnych, przygotowują dodatkowe pakiety zadań dla uczniów zaczerpnięte z literatury fachowej i Internetu, przypominają o skutecznych technikach uczenia się danego materiału, skłaniają uczniów do samodzielnego weryfikowania prac i nanoszenia poprawek we własnych pracach (ćwiczenie tzw. zadań krytycznej oceny), nauczyciele języków obcych oraz języka polskiego przeprowadzili próbne matury ustne w nowej formule; wszystkie metody pracy nauczyciele dostosowują do poziomu i potrzeb zespołu klasowego oraz indywidualnych potrzeb uczniów;

-jako szczególnie skuteczne metody pracy w podnoszeniu jakości kształcenia nauczyciele wymieniają metody aktywizujące uczniów, a wśród nich: portfolio, praca w grupie, dyskusja, burza mózgów, praca z projektem, międzyprzedmiotowe lekcje z języka angielskiego i niemieckiego, praca z materiałami źródłowymi, tworzenie prezentacji multimedialnych przez uczniów, wykorzystywanych potem na zajęciach, indywidualizacja uczenia, ćwiczenia praktyczne, praca w grupach i w parach; nauczyciele podkreślają, że wszystkie wymienione w punkcie poprzednim metody i formy pracy są przydatne w zależności od realizowanego na lekcji tematu i możliwości zespołu klasowego;

-    w związku z analizą wyników egzaminów nauczyciele rozwijali swój warsztat pracy: czworo nauczycieli - egzaminatorów odbyło szkolenie zorganizowane przez CKE, dotyczące sprawdzania i oceniania zadań na egzaminie maturalnym w nowej formule od roku szkolnego 2014/15, nauczyciele uczestniczyli w kursach, warsztatach i konferencjach metodycznych, siedmioro nauczycieli sprawdzało matury jako egzaminatorzy, nauczyciele zakupili literaturę fachową, uzupełniali teczki tematyczne, gromadzili testy, ćwiczenia, zadania, podręczniki, które następnie udostępniali uczniom, systematycznie przeszukiwali zasoby internetowe w celu wyszukiwania materiałów dydaktycznych, w zespołach przedmiotowych oraz z nauczycielami innych szkół wymieniali się doświadczeniami, uzupełniali wyposażenie gabinetów (np. szkło i sprzęt laboratoryjny), pisali programy zajęć fakultatywnych, wyrównawczych i laboratoryjnych;



Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
skanuj0030 80 PEDIATRIA Przy ocenie stanu ogólnego zwracamy szczególną uwagę na niepokój, duszność (
Winien cały czas obserwować pracę krajalnicy zwracając szczególną uwagę na pracę noża, szarpaka czy
PRZEDMOWA Współczesna medycyna zwraca szczególną uwagę na związki pomiędzy dietą i zwyczajami
Z geomechanicznego punktu widzenia metoda Z-S zwraca szczególną uwagę na takie aspekty jak: ■
90 91 chicznych dziecka1. Zwracano w szczególności uwagę na rozwój procesów poznawczych, rozwój moto
D formujemy zwracając szczególną uwagę na krawędzie natarcia i końcówki płatów. W miejscu osadz
nakładanie silikonu 1. Najpierw zerwij starą warstwę silikonu, zwracając szczególną uwagę na to
podejDcie do zjawiska autyzmu wczesnodziecięcego, zwracając szczególną uwagę na współpracę szkoły i
uwagi na to co dzieje się wokół mnie 13 W pracy zwracam szczególną uwagę na
Za merytoryczną poprawność pracy odpowiada Promotor, który musi zwracać szczególną uwagę na temat pr
Przedsiębiorstwo turystyczne w gospodarce wolnorynkowej G Gołembski (165) 166 VI. Oddziaływanie n
Ostatnio zwraca się szczególną uwagę na zanieczyszczenie powietrza benzopirenaini występującymi
RSCN5923 [ Ostatnio zwraca się szczególna uwagę na rolę organizmów hetero-troficznych w procesie nit
Przykładowy arkusz maturalny dla poziomu rozszerzonego £ Zadanie 8. (1 pkt) Na rysunku przedstawiono
IMG27 ■ Opowiadanie - narracja Teoretycy filmu zwracali zawsze szczególną uwagę na jego zdolność do

więcej podobnych podstron