130859532

130859532



stosowane w naukach prawnych

Metody nauczania:

Wykład - wykład informacyjny z elementami prezentacji multimedialnej/ ćwiczenia - analiza tekstów prawnych, dyskusje, casc study

Treści merytoryczne przedmiotu:

1.    Państwo - definicje, funkcje, klasyfikacja, organy

2.    Państwo a inne grupy społeczne: partie polityczne, związki, stowarzyszenia, grupy nacisku, subkultury

3.    Charaktery styka nauk prawnych i ich podział

4.    Prawo - definicje, pojęcie, funkcje

5.    Prawo a inne regulatory zachowań

6.    Normy prawne i przepisy prawne

7.    Prawo - jego tworzenie, obowiązywanie, stosowanie, wy kładania

8.    Stosunek prawny i jego elementy

Metody i formy oceny pracy studenta:

Wykład - egzamin końcowy' z całej materii będącej przedmiotem wykładu Ćwiczenia - ocenianie ciągle, obecność na zajęciach

Spis zalecanych lektur:

1.    Morawski L., Wstęp do prawoznawstwa, Toruń 2006

2.    Salamonowicz Z., Wstęp do prawoznawstwa, Szczytno 2003

3.    Stawecki T„ Winczorek P., Wstęp do prawoznawstwa. Warszaw a 2003

4.    Redelbach A., Wstęp do prawoznawstwa, Toruń 2002

5.    Zieliński M., Wykładnia prawa. Zasady. Reguły. Wskazówki

Nazwa przedmiotu:

Historia administracji

Kod przedmiotu:

10.6 HAD 111

Formula przedmiotu:

wykład

Status przedmiotu:

obowiązkowy

Zakład, instytut:

Zakład Administracji, Instytut Nauk Społecznych

Semestry:

1

2

3

4

5

6

Liczba godzin w semestrze:

30

Punkty ECTS:

3

Poziom przedmiotu:

podstawowy

Wymagania wstępne:

brak

Język wykładowy:

polski

Cel nauczania:

Student potrafi zaprezentować najnowszą historię administracji w zarysie, dzięki czemu buduje bazę historyczną do studiowania prawa administracyjnego; opisuje genezę aktualnych rozwiązań w dziedzinie administracji publicznej; swobodnie posługuje sic podstawowymi pojęciami.

Metody nauczania:

wykład, pomocniczo pokaz foliogramów (mapy, wykresy, schematy, zdjęcia)

Treści merytoryczne przedmiotu:

1.    Uwagi w stępne (pojęcie administracji, jej typizacja oraz podstawow e zasady)

2.    Cechy szczególne administracji XVIII w. we Francji, Prusach. Austrii, Polsce u schyłku XVIII (reformy łat 1764-1795)

3.    Administracja centralna, administracja terytorialna, samorząd terytorialny oraz kwestia podziałów terytorialno - administracyjnych na przykładzie wybranych państw świata: Francji. Niemiec (Prus. Austrii, zjednoczonych Niemiec), Rosji, ziem polskich w XIX w. oraz w okresie Drugiej Rzeczypospolitej

10



Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
materialnym Metody nauczania: Wykład informacyjny z elementami prezentacji multimedialnej Treści
Metody nauczania: Wykład informacyjny z elementami prezentacji multimedialnej Treści merytoryczne
Metody nauczania: Wykład informacyjny z elementami konwersatorium Treści merytoryczne przedmiotu: 1
IMG@27 Edukacja Techniczno - Informatyczna Wydział Fizyki TechnicznejPEDAGOGIKA I METODY NAUCZANIApr
Metody nauczania: Wykład - wy kład informacyjny z elementami prezentacji multimedialnej/ ćwiczenia -
19 Stosowane metody dydaktyczne Metody podające: wykład informacyjny; objaśnienie lub
19 Stosowane metody dydaktyczne Wykład informacyjny i problemowy, wykład konwersatoryjny. 20 Metody
Zmodyfikowany podział metod nauczania: •    metody podające: o wykład informacyjny, o
Wymagania wstępne: słuchacz ma podstawową wiedzę z zakresu ekonomii Metody nauczania: wykład problem
Metody dydaktyczne ■    wykład informacyjny i problemowy, konwersatoryjny,
17. METODY DYDAKTYCZNE: Wykład informacyjny. Wykład problemowy. Wykład konwersatoryjny. Dyskusja
Uniwersytet Rzeszowski METODY NAUCZANIA: wykład, ćwiczenia JĘZYK WYKŁADOWY: polski IMIĘ I NAZWISKO
METODY KSZTAŁCENIA: Wykład informacyjny, wykład problemowy i konwersatoryjny, praca z tekstem
Metody / techniki dydaktyczne: ■    Metody podające: wykłady informacyjny z
EKONOMIA I ZARZĄDZANIE Metodyka nauczania Wykład i konwersatorium Dodatkowe uwagi Stopień, imię i

więcej podobnych podstron