130859910

130859910




TYPY STRATEGII PRZEDSIĘBIORSTWA I DOMINUJĄCE W NICH ZASADY DZIAŁANIA


STRATEGIE PRZEDSIĘBIORSTWA

Strategia defensywna (obronna, pasywna)

Strategia ofensywna (aktywna)

•    postawy i zachowania obronne

•    stabilizacja źródeł dostaw i zasileń

•    rozwój technologii poprzez zakup licencji

•    maksymalizacja wyników przez ilościowy wzrost produkcji

•    sztywne zarządzanie hierarchiczne

•    wstrzymanie inwestycji

•    redukcja zatrudnienia

•    koncentracja na istniejących produktach i rynkach

•    wycofanie się z zakresów mniej ważnych

•    usztywnianie stosunków z otoczeniem

•    optymalizacja działania przez oszczędzanie

•    postawy i zachowania aktywne

•    tworzenie .nowego", różnicowanie źródeł dostaw

•    rozwój bazy naukowej i technicznej

•    maksymalizacja wyników poprzez poprawę jakości i marketing

•    zmienność reguł zarządzania

•    inwestowanie w nowe wyroby

•    szkolenia i przekwalifikowania pracowników

•    dywersyfikacja rozwojowa

•    decentralizacja decyzji

•    ciągle definiowanie istniejących struktur rynkowych i konkurencji

•    optymalizacja działania przez racjonalizację

Burzliwe otoczenie

TRWANIE = recesja, regresja

TRWANIE = rozwój, ekspansja


RODZAJE STRATEGII

§ Rozwoju:

§ Funkcjonalne:

- specjalizacja

- marketingowa

- rozwój produktu

- finansowa

- rozwój rynku

- kadrowa

- dywersyfikacja

-itp.

§ Konkurencji:

§ Relacyjne:

- kosztowa

- championa

- wyróżniania się

- awanturnicza

(dyferencjacji)

-filantropa

- i inne

§ Inne


4



Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
o rysunek schematyczny - przedstawia w najprostszy sposób zasady działania lub budowy jakiegoś mecha
Konkretyzacja celów Misja i strategia Osobowość firmy Podstawowe zasady działania Główny cel
Plansze, schematy, foliogramy, filmy przedstawiające zasady działania preparatów
Problem: STRATEGIE PERSONALNE W INSTYTUCJACH SPORTOWYCH ROZWIJANE KOMPETENCJE: Wiedza: typy strategi
Strategie Portera Trzy podstawowe typy strategii wg Portera to: 1.    Przywództwo w z
Typy strategii lokalizacyjnych sieci handlowych: •    Zasięg krajowy - Żabka, Tesco,
zdjecie0728 Typy strategii rynkowej produktu: Strategia wzrostu - to taka, w której wzrost sprzedaży
100B86 8. RYSOWANIE SCHEMATÓW I WYKRESÓW8.1. Schematy kinematyczne W celu przedstawienia zasady dzia
Bloki i moduły tematyczne 1. Typy i zasady działania sieci (2 godz.) ssasas a * aaasa s* sat esa * s
DSC00374 (17) Zasady działania przedsiębiorstwa: •przedsiębiorczość wykazywanie cech przedsiębiorczo
70 Andrzej Kozina Tabela 2. Bazowe strategie negocjacji wielostronnych Kryteria Typy strateqii
TYPY STRATEGII RYNKOWEJ PRODUKTU: -    strategie wzrostu - penetracja rynku w celu zw
PRZEDMIOT I ZASADY DZIAŁALNOŚCI GOSPODARCZEJ Pojęcie przedsiębiorcy wprowadzone zostało do kodeksu

więcej podobnych podstron