1468551128

1468551128



4

Wstęp

Prace seminaryjne są ważnym etapem procesu dydaktycznego szkoły wyższej. Jest to pierwszy samodzielnie napisany przez studenta tekst naukowy przygotowany pod kierunkiem promotora.

Celem opracowania jest przybliżenie studentom najistotniejszych zagadnień związanych z pisaniem prac seminaryjnych.

Autorka pracy wdzięczna będzie za uwagi, rady dotyczące omawianych zagadnień. Szczególnie cenne będą opinie osób prowadzących seminaria. Myślimy, że zbierze się na Uczelni grupa osób zainteresowanych tym tematem i wspólnie opracujemy to zagadnienie w wersji rozszerzonej, np. w formie skryptu.

1.    Rodzaje prac seminaryjnych

Prace seminaryjne dzielimy na:

. Opracowanie o charakterze aplikacyjnym:

-    projekt badań,

-    analiza danych zastanych,

-    projekt działań.

. Esej1:

-    ogólny (pozostawia piszącemu dużą swobodę wyboru),

-    szczegółowy (wymaga omówienia określonych zagadnień),

-    esej typu „opisz i porównaj” (należy przeprowadzić porównanie),

-    esej z cytatem (wymaga od studenta znacznych umiejętności interpretacyjnych).

2.    Tytuł pracy

Sformułowanie tytułu pracy jest pierwszym etapem pracy naukowej. Bez niego nie można dokonać sensownego wyboru literatury, nie można ustalić celów pracy. „Trudność w sformułowaniu tytułu pracy wynika z kilku stawianych jemu żądań: ma być krótki, językowo poprawny, informacyjnie nośny i jednocześnie poznawczo intrygujący, czyli - budujący określone u czytelnika (słuchacza) i autora tekstu pożądane nastawienie.

3.    Słowa kluczowe

Tytuł pracy zawiera słowa kluczowe, które student powinien uwzględnić w strukturze swojej pracy. Na przykład tytuł:

„Czas wolny młodzieży ponadgimnazjalnej przeznaczony na rekreację ruchową”

W powyższym temacie będą to słowa:

-    czas wolny,

-    młodzież ponadgimnazjalna,

-    rekreacja ruchowa.

Słowa kluczowe sugerują sposób konstruowania pracy seminaryjnej (planu pracy).

01iver Paul: Jak pisać prace uniwersyteckie. Kraków: Wydawnictwo Literackie 1999, s. 39-42.

2 Zaczyński Władysław: Poradnik autora prac seminaryjnych, dyplomowych i magisterskich. Warszawa: Wydawnictwo Akademickie ŻAK 1995, s. 45.



Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
2.2. Praca licencjacka Praca licencjacka jest ważnym elementem procesu dydaktycznego i potwierdzenie
c) prowadzi zajęcia reedukacyjne1. Proces dydaktyczny szkoły uwzględnia cele zmierzające do dokonani
Ustanowienie zarządu i rady nadzorczej 9Kolejnym etapem w procesie tworzenia spółki akcyjnej jest us
Obraz?8 Podstawy dydaktyki ogólnej stwa*. Jest to zarazem proces zazwyczaj bardzo długi, gdyż w wiel
1. Wstęp: Negocjacje są dwustronnym procesem komunikowania się partnerów. Jest to proces podejmowani
A: UCZĄCY SIĘ I NAUCZYCIEL W PROCESIE DYDAKTYCZNYM Ewa Lipińska, Przyswajanie języka pierwszego a uc
img206 laBlit 1 Proces produkcyjny • Proces produkcyjny w zakładzie przemysłowym jest to uporządkow
kupisiewicz dydaktyka ogólna6 m 56 Dydaktyka ogólna Nie jest to odkrycie nowe, ale ma doniosłe znac
IMGg55 I. TEORETYCZNE PODSTAWY WSPIERANIA ROZWOJU DZIECI W PROCESIE WCZESNEJ EDUKACJI 17 Jest to naj
032 7 62 dydaktyka szkoły wyższej pu Technicznego i Szkolnictwa Wyższego. Do 1977 redaktorami czasop
ści bezrobocia (stopa bezrobocia nie podwyższająca płac)place są stale, stopa ich wzrostu wynosi zer
Struktura nauk dydaktycznych A) subdyscypłiny dydaktyki ogólnej: -dydaktyka szkoły wyższej- specyfik
-    dydaktyka szkoły wyższej -    edukacja ustawiczna -
Lemk K., Gawrylak B.: Doborform prezentacji multimedialnych w dydaktyce szkoły wyższej... półkach ni
Lenik K., Gawrylak B.: Dobór form prezentacji multimedialnych w dydaktyce szkoły wyższej... Rys. 4.
Lemk K., Gawrylak B.: Doborform prezentacji multimedialnych w dydaktyce szkoły wyższej... przybierać

więcej podobnych podstron