1588093683

1588093683



lata w Zakładzie Logopedii i Językoznawstwa Stosowanego UMCS - ośrodku badawczym, który może poszczycić się najdłuższą w Polsce tradycją kształcenia logopedów.

7.    Metoda Dobrego Startu : od słowa do zdania od zdania do tekstu : wspomaganie rozwoju dzieci, zwłaszcza z opóźnionym rozwojem mowy i wadą słuchu / Marta Bogdanowicz, Małgorzata Szewczyk.- Wyd. 2- Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2011.

Sygnatura: 108761

W podręczniku znajduje się rozdział poświęcony dzieciom z wadą słuchu i ich specjalnym potrzebom edukacyjnym, charakterystyka Metody Dobrego Startu i jej zastosowania w pracy z tymi dziećmi, a także dokładny opis programu Od słowa do zdania, od zdania do tekstu i zajęć, na których jest on stosowany. Oprócz tego są również trzy przykładowe scenariusze zajęć oraz propozycje zabaw i ćwiczeń.

8.    Nasze dziecko uczy się mowy / Leon Kaczmarek.- Wyd. 4.- Lublin : Wydawnictwo Lubelskie, 1982.

Sygnatura: 42699

9.    Niepłynność mowy w jąkaniu / Mariola Sidor ; Uniwersytet Marii Curie-Skłowskiej. Zakład Logopedii i Językoznawstwa Stosowanego.- Lublin : Wydaw. Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, 2011.

(Komunikacja Językowa i Jej Zaburzenia, 25.)

Sygnatura: 103530, 103531

Praca ta jest ważna dła praktyki logopedycznej. Autorka w sposób bardzo szczegółowy omówiła istniejące w literaturze definicje i klasyfikacje zaburzeń płynności mowy. Przedstawiła także różne skałę przeznaczone do diagnozy jąkania. Książka zawiera obszerną analizę objawów niepłynności. Autorka zebrała syntetycznie w formie wykresów objawy niepłynności zanotowane w tekstach dialogowych i narracyjnych. Daje to dobry obraz uzyskanych wyników, jest obszernym materiałem do analizy.

10.    Ontogeneza mowy i myślenia / Andrzej Jurkowski.- Wyd.2.- Warszawa : Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, 1986.

(Biblioteka Psychologiczna / red. Maria Przetacznikowa ; 4)

Sygnatura: 60746, 72593, 72594

11.    Opowiedz o... : terapia zaburzeń mowy u dzieci z afazją, dysfazją dziecięcą lub opóźnionym rozwojem mowy / Anna Tońska-Szyfelbein.- Wyd. 2.- Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2009.

Sygnatura: 102639, 102640

Bohaterami książki są dwie rodziny: Duchnowskich i Duszków. Przedstawione są one na ilustracjach obrazujących różne, codzienne sytuacje, z którymi dziecko na pewno już się zetknęło. Ćwiczenia proponowane przez Autorkę rozwijają nie tylko umiejętności mowy, ale też spostrzegawczość i zmysł obserwacji oraz zdolności manualne.

12.    Pomóż dziecku z... zaburzeniami mowy i komunikacji językowej / Jill McMinn ; tł. Rafał Lisowski.- Warszawa : Wydawnictwo K. E. LIBER, 2006.

Sygnatura: 96696

Kiedy mówimy o zaburzeniach mowy oraz komunikacji językowej, musimy pamiętać, że problem dotyczy znacznej grupy dzieci w wieku szkolnym. Ta książka opisuje to, jak problemy z mową i komunikacją mogą negatywnie wpłynąć na naukę. Opisuje główne źródła trudności oraz sugeruje, jak sprawić, by program był dła tego typu uczniów bardziej przystępny. Omawiane są tu zagadnienia związane z czynnym i biernym zastosowaniem języka, wykorzystaniem języka w kontaktach międzyludzkich oraz koordynacją rozwojową, a także konkretne przedmioty szkolne, takie jak język polski, matematyka i inne nauki ścisłe i przyrodnicze. Książka zawiera zarówno



Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
IMG14 (4) Stanisław Grabias Zakład Logopedii i Językoznawstwa Stosowanego UMCS w LubliniePerspektyw
DSC08150 Anna Sołtys-Chmielowicz Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej, Lublin Zakład Logopedii i Jęz
Skanuj0032 (3) 8.4.3. Testy Językowe Deklarując znajomość języka obcego kandydat może spodziewać się
27104 Skanuj0032 (3) 8.4.3. Testy Językowe Deklarując znajomość języka obcego kandydat może spodziew
27104 Skanuj0032 (3) 8.4.3. Testy Językowe Deklarując znajomość języka obcego kandydat może spodziew
TURNIEJTENISA STOŁOWEGO o Puchar Kierownika Zakładu Lingwistyki Stosowanej UMCS
Językoznawstwa Stosowanego. — Lublin : Wydawnictwo UMCS, 1995. - (Komunikacja Językowa i Jej Zaburze
uw/»UMCS Charakterystyka Zakładu Lingwistyki Stosowanej UMCS •    jednostka w
m16 (3) 2.4. Metody badawcze stosowane w naukach empirycznych 61 Badania podstawowe prowadzi się bez
WYDZIAŁ VII - NAUK O ZIEMI 1 NAUK GÓRNICZYCH 291 Przy należącym do ING Ośrodku Badawczym w Krakowie
ośrodków badawczych i udostępnienia materiałów do badań, udział przemysłu energetycznego i elektrown
243 ZASTOSOWANIE MIKROFILMU mu z ośrodków badawczych, na podstawie zgłoszonego według Bulle-łin
KonFeRENCJENAUKA CHRONI dokończenie ze str. 7 ca pomiędzy ośrodkami badawczymi trzech krajów: Polski
TZ O bowiem konieczność odmiennego postępowania badawczego, stosowania odmiennych metod badawczych.

więcej podobnych podstron