1629290339

1629290339



wykonywanie zdaniem badanych rzeczy najciekawszych czy ograniczony dostęp do nowoczesnych wynalazków. O atrakcyjności lekcji matematyki mogą świadczyć głosy akcentujące: dostosowanie zajęć do potrzeb i możliwości uczniów, dobrą atmosferę, właściwe przekazywanie wiedzy, rozwiązywanie zadań-łamigłówek, ocenianie aktywności, zaangażowanie nauczyciela. Oprócz tych głosów pozytywnych, pojawiają się również liczne głosy negatywne, w których uczniowie podkreślają przede wszystkim:

-    zbyt szybkie tempo nauczania

-    brak indywidualizacji

-    nudę i monotonność lekcji

-    brak alternatywnych, urozmaiconych metod dydaktycznych

-    ograniczony repertuar form sprawdzania wiedzy

-    niespójność w zakresie stopnia trudności zadań omawianych na lekcji i wymaganych na sprawdzianach

Na pytanie, które ze sposobów prowadzenia zajęć powoduje, że angażujesz się i jesteś kreatywny, uczniowie ankietowani z przedmiotu matematyka jak i przedmiotów mechatronicznych zgodnie odpowiedzieli, że jest to praca w grupach, praca w parach, praca indywidualna, prezentacje nauczycieli i prezentacje uczniów. Za aktywizujące i mobilizujące kreatywność formy pracy na matematyce uznano również:

•    Rozwiązywanie zadań na tablicy -11,1%

•    Kserówki z przykładami zadań 5,6%

•    Zadania z platformy e-leamingowej 5,6%

•    Praca na lekcji 5,6%

•    Sklejanie figur 5,6%

•    Sprawdzian 5,6%

•    Zadania z przykładami z rzeczywistości 5,6%

Warto zauważyć, że uczniowie oczekują zajęć ciekawych, angażujących wszystkie zmysły i dających okazję do wykazania się umiejętnościami nie tylko ściśle przedmiotowymi ale również informatycznymi, manualnymi i społecznymi.

Kolejne pytanie wymagało od uczestnika ankietyzacji dojrzałej i świadomej samooceny. Uczniowie mieli podać swoje mocne strony zarówno z matematyki jak i z przedmiotów zawodowych. W odniesieniu do matematyki uczniowie wskazali:

-    podstawowe umiejętności matematyczne,

-    geometria,

-    wyrażenia algebraiczne,

-    łatwe przyswajanie wiedzy,

Z kompetencji miękkich uczniowie zaznaczyli:

-    logiczne myślenie

-    dobra pamięć

-    chęć rozwoju

-    ambicje

-    szybkie uczenie się.

Z kolei z przedmiotów zawodowych, jako mocne strony uczniowie uważają:

-    zainteresowanie elektroniką,

-    elektrotechnika

-    projektowanie układów sterowania,

-    tworzenie układów w festo.

Jako kompetencje miękkie wskazali:

-    ambicje i zainteresowania,

-    łatwość przyswajania i rozumienia pojęć,

-    umiejętność szybkiego i efektywnego skupiania się,



Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
skanuj0005 (213) zachowań autoprezentacyjnych powinna być szczególnie wysoka w warunkach ograniczone
Slajd30 2 Ograniczenia w dostępie do informacji zawartych w planie zapewnienia bezpieczeństwa •
Rysunek 1. Podział źródeł informacji W przypadku ograniczonego dostępu do istniejących informacji
Czytelnictwo ukowych. To powoduje nierówne szanse osób ! niewidomych czy niedowidzących w dostępie d
223. Boć J., Administracyjnoprawne ograniczenia dostępu do informacji, w: Wolność informacji i
Zamkii zakleszczanie Zamek (ang.: lock) — metoda ograniczania dostępu do danych Zamek typu X —
73096 skanuj0205 (4) Rozdział 7. ♦ System plików 217Logowanie Jeżeli chcemy ograniczyć dostęp do nas
Klatka dostępności źródła informacji (4) Każde z wymienionych sześciu ograniczeń w dostępności do
DSC00151 mm MH
CCI20110110005 18. Wskaż główne bariery internacjonalizacji polskich przedsiębiorstw: Korupcja, Ogr
rys 5 19 Ponadto realizacja poszczególnych faz w pracy potokowej jest ograniczona dostępem do zasobó
IMG 42 (2) O ile nie może być mowy o ograniczaniu dostępu do edukacji przedsi wicielom jakiejkolwiek
Abstrakcja Jest to uproszczenie polegające na ograniczeniu dostępu do tych cech obiektu (danych lub

więcej podobnych podstron