1650025851

1650025851



Rozdział IV

Konspekty zajęć o OZE dla dzieci i młodzieży

- nar-    —

Scenariusze przedstawione w tej części zeszytu stanowić mogą odrębny materiał do przeprowadzenia pięciu niezależnych lekcji o energii Słońca, wody, wiatru, biomasy i geotermii, jak również mogą być wykorzystane jako kompleksowy zintegrowany program do edukowania z zakresu energii odnawialnej.

W rozbudowanym konspekcie zajęć ujęto pięćtzw. stacji energetycznych, które odpowiednio zaopatrzone w pomoce dydaktyczne i materiał pomocniczy służyć mają demonstracji źródła energii, jak i samodzielnemu eksperymentowaniu w celu potwierdzenia lub wykluczenia tezy wstępnej. W ramach konspektu wyróżniono: Stację 4.1. Mała turbina wodna; Stację 4.2. Wiatrak w roli głównej; Stację 4.3. Energiodajna biomasa; Stację 4.4. Ciepło z serca Ziemi; oraz Stację 4.5. Bufor energii słonecznej.

Cele ogólne scenariuszy:

1.    Określenie funkcji użytych pomocy dydaktycznych jako przyrządów badawczych, które służą do realizacji zadania głównego.

2.    Rozwijanie umiejętności obserwacji, planowania doświadczeń i wyciągania wniosków oraz ich opisywania i prezentowania.

3.    Zapoznanie się z tematyką odnawialnych źródeł energii w wyniku samodzielnej pracy i eksperymentowania z użyciem prostych elementów technicznych.

Uczeń potrafi:

1.    Powiedzieć, jakie są źródła energii dostępne w Polsce.

2.    Określić, w jaki sposób używana jest energia końcowa w Polsce.

3.    Wyjaśnia, jakie szkody w środowisku naturalnym powoduje spalanie paliw kopalnych w procesie pozyskiwania energii.

4.    Wymienia źródła energii odnawialnej i nieodnawialnej oraz umie krótko je scharakteryzować.

5.    Podać wady i zalety poszczególnych rodzajów odnawialnych źródeł energii.

6.    Wykonać proste doświadczenia prezentujące technologię pozyskiwania OZE.

Metodyka pracy z uczniem:

1. Problemowo-aktywizująca, w której zadania prowadzone są według określonych reguł na zorganizowanych stanowiskach pracy, opatrzonych przyrządami badawczymi. Praca zakończona jest podsumowującą dyskusją dydaktyczną jako formą wymiany zdań wśród grup uczniów, z użyciem merytorycznych argumentów.



Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
Przykładowy konspekt zajęć edukacyjnych dla dzieci w wieku wczesnoszkolnym poruszający problem
KONSPEKT ZAJĘĆ ZINTEGROWANYCH DLA KLASY PIERWSZEJ SZKOŁY PODSTAWOWEJ Dzieci wcześniej obejrzały .Ali
57007 s 142 143 142 ROZDZIAŁ 5 •    w szkołach specjalnych dla dzieci i młodzieży z u
1 (29) 3 IV. PIERWSI TWÓRCY ORYGINALNEJ POLSKIEJ LITERATURY DLA DZIECI I MŁODZIEŻY KLEMENTYNA Z TAŃS
KONSPEKT ZAJĘĆ LEKCYJNYCH DLA KLASY IV TECHNIKUM Klasa IV TI Prowadzący: mgr Katarzyna Listwan. TEMA
PROPOZYCJA ZAJĘĆ NA FERIE DLA DZIECI I MŁODZIEŻY SZKOLNEJ Temat:CIEMNIAFOTOGRAFICZNA ZAJĘCIA
936414I1017304301299?8139845 n Rozdzia/ VII. Organy kolegialne w systemu’ oświaty 172 -./kół specjal
6. Wymagania lokalowe i wyposażenie świetlicy: sale do zajęć dla dzieci i młodzieży, sala siłowni (s
6. Wymagania lokalowe i wyposażenie świetlicy: sale do zajęć dla dzieci i młodzieży, sala siłowni (s
laHAMUU ZAftć CHA uaNMW UKÓt PONADPODSTAWOWYCHModuł IV: Telefon Zaufania dla Dzieci i Młodzieży 116
skanuj0040 (46) Ze względu na specyfikę i złożoność imprez organizowanych dla dzieci i młodzieży, Mi
Zdjęcie0154 (2) integralną część zajęć reedukacyjnych dla dzieci dyslektycznych w celu usprawnienia
Img10276 KLAUS W. VOPELGRY I ZABAWY INTERAKCYJNI dla dzieci i młodzieży JEDNOŚĆ
IMGG86 418 •ILISTRAOA LITERACKA IMm żek dla dzieci i młodzieży sprzyjają powstawaniu ilustracji

więcej podobnych podstron