1933501943

1933501943



Efekty kształcenia

Wiedza:

Student wie, że: różne są podejścia do problematyki badań rynku, a w szczególności do ich celu. zakresu, przedmiotu i mechanizmów: badania marketingowe są elementem procesu podejmowania decyzji: uniwersalny charakter metod i technik badań powoduje, że mogą one zostać wykorzystane do pozyskiwania i przetwarzania danych dotyczących każdego rodzaju rynku.

Student zna zasady funkcjonowania rynku i mechanizmu ty nkowego oraz jego znaczenia dla decyzji podejmowanych w przedsiębiorstwach: wie, jak funkcjonuje przedsiębiorstwa w otoczeniu; zna koncepcje i narzędzia marketingowe wykorzystywane w zarządzaniu przedsiębiorstwem: rozumie potrzebę badań rynku, jako jednego z istotnych obszarów funkcjonowania współczesnego przedsiębiorstwa: zna istotę, obszary' i mechanizmy badań tynku; zna przebieg procesu badawczego: zna rodzaje i metody badań: zna źródła, metody i narzędzia pozyskiwania danych; wie o potrzebie badania chłonności, pojemności i potencjału rynkowego i rozumie celowość przeprowadzania tego typu badań: rozumie istotę i konieczność badań postaw' i preferencji konsumentów, badań struktury rynku i sposobów kształtowania pozycji rynkowej przedsiębiorstw (badań konkurencji i konkurencyjności), badań segmentacyjnych, badań produktów i cen. badań promocji i dystrybucji.

Umiejętności:

Student potrafi posługiwać się poznanymi metodami i narzędziami badawczymi oraz wykorzystywać wyniki badań do celów działalności marketingowej. Umie korzystać z różnych źródeł danych i interpretować dane statystyczne oraz wyliczać i interpretować wskaźniki: chłonności rynku, pojemności i potencjału rynkowego, a także wskaźniki udziału przedsiębiorstwa w rynku. Umie identyfikować i analizować relacje występujące pomiędzy konkurującymi podmiotami gospodarczymi, budując mapy grup strategicznych, potrafi przeprowadzać badania segmentacyjne. ustalać czynniki konkurencyjności produktów' i przedsiębiorstw. identyfikować czynniki wpływające na zachowania nabywców. Student posiada umiejętność prezentowania własnego stanowiska, popierając je argumentacją opartą na wynikach przeprowadzony ch badań.

Kompetencje społeczne:

Student rozumie potrzebę uczenia się przez cale życie oraz dąży' do pogłębiania i uzupełniania nabytej wiedzy i umiejętności, zachowuje krytycyzm w wyrażaniu opinii, potrafi współpracować w zespole, ale także pracować samodzielnie, wykazuje odpowiedzialność za powierzone mu zadania, wykazuje inicjatywę i przedsiębiorczość: w sposób właściwy komunikuje się z otoczeniem, ma świadomość znaczenia zachowania się w życiu zawodowym w sposób profesjonalny i etyczny.

Pełny opis przedniiotu/treści programowe

Wykłady podzielono na pięć grup problemów:

I WPROWADZENIE DO PROBLEMATYKI BADAŃ RYNKOWYCH I MARKETINGOWYCH

różne podejścia do problematy ki badań ry nku, mechanizm tynkowy,

decyzje ry nkowe (elementy procesu decyzyjnego).

niepewność i ryzyko sytuacji rynkowych.

istota, obszary i mechanizm badań marketingowych.

przebieg procesu badawczego,

rodzaje badań,

metody badań.



Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
,manipulacja, nowomowa, perswazja Efekty kształcenia Wiedza: Student zna podstawowe pojęcia i teorie
18. Zamierzone efekty kształcenia* Wiedza /) Student potrafi definiować podstawowe pojęcia z
MODUŁOWE EFEKTY KSZTAŁCENIA 1. WIEDZA Student: SYMBOL EFEKTU EFEKT
Efekty kształcenia Wiedza: Student uzyskuje wiedzę na temat pojęcia sportu, kultur) fizycznej i ich
Efekty kształcenia: WIEDZA 1.Student rozpoznaje i tłumaczy formy fleksyjne IV, V deklinacji, zaimki
Efekty kształcenia: Wiedza: -    student ma podstawą wiedzę na temat regulacji prawne
Efekty kształcenia: Wiedza: -    student ma podstawą wiedzę na temat regulacji
Efekty kształcenia: Wiedza: -    student ma podstawą wiedzę na temat odrębnej regulac
Efekty kształcenia: Wiedza: -    Student definiuje podstawowe pojęcia z zakresu
wychowawczych. Efekty kształcenia: Wiedza: >    Student zna terminologię uży
EFEKTY KSZTAŁCENIA: WIEDZA Student posiada wiedzę w zakresie: monitorowania i sterowania zgodnie z
Efekty kształcenia Wiedza: Student/-ka wyjaśnia znaczenie terminów związanych z reklamą i komunikacj
17. Zamierzone efekty kształcenia* Wiedza W zakresie wiedzy student: •    zna
Efekty kształcenia WIEDZA Odniesienie do kierunkowych efektów kształcenia 1. Student ma podstawową
Efekty kształcenia Wiedza: XIIA5_W01 - student/ka ma podstawową wiedzę o układach kompozycyjnych
PRZEDMIOTOWE EFEKTY KSZTAŁCENIA WIEDZA W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien być w

więcej podobnych podstron