6878601675

6878601675



wanie się do zajęć dydaktycznych, przygotowywanie sprzętu lub materiałów do ćwiczeń, sprawowanie funkcji opiekuna grupy studenckiej, opiekuna studenckiego koła naukowego, praca wychowawcza w DS, udział w zajęciach prowadzonych przez samodzielnych pracowników nauki, udział w zebraniach dydaktycznych katedry, kontrola praktyk, poprawianie i ocena prac studenckich, prowadzenie prac kontrolnych. Mieli oni też wykonywać kontrolowane prace naukowo-badawcze w ramach planu katedry. W ramach zajęć organizacyjnych m.in. przypadał im udział w prowadzeniu biblioteki, w porzqdkowaniu zbiorów (100 godz.). Wymiar obowiqzków dydaktycznych określono na 400 godzin zajęć, w tym w ramach zajęć dydaktyczno-wychowawczych ustalono trzy grupy:

1)    zajęcia o charakterze seminaryjnym, polegajqce w głównej mierze na przedyskutowaniu wyznaczonego z góry tematu lub referatu, do których prowadzqcy miał obowiqzek przygotować temat, literaturę i kierować dyskusję;

2)    zajęcia o charakterze eksperymentalnym nie wymagajęce nadzorowania i przygotowania aparatury oraz zajęcia polegajqce na indywidualnym wykonywaniu przez studentów w czasie ćwiczeń pisemnych opracowań, do których prowadzqcy ustala temat, nadzoruje, sprawdza i ocenia pracę, przeprowadza zaliczenia;

3)    zajęcia o charakterze eksperymentalnym, w czasie których rola pracownika nauki polegała na przygotowaniu lub nadzorowaniu aparatury i materiałów.

Ponadto uregulowany został wymiar zajęć dydaktycznych dla innych grup pracowników: zastępców profesorów oraz wykładowców H7.

Dbajqc o rozwój młodej kadry, szczególnie o jej kształcenie dla studiów nauczycielskich i innych zakładów kształcenia nauczycieli, Ministerstwo Oświaty powołało w 1965 roku dla najlepszych absolwentów WSP asystenckie studia przygotowawcze 148, trwajęce 12 miesięcy. Słuchacze tych studiów uczestniczyli w wykładach i ćwiczeniach w zakresie przygotowania pedagogicznego, w konwersatorium na temat ustroju i organizacji nauki, szkolnictwa wyższego, w zajęciach dydaktycznych ze studentami, brali też udział w ustalaniu wykładów monograficznych i seminariów, w przygotowaniu do zajęć, uczestniczyli w pracy badawczej oraz przechodzili po 6 mie-sięcach 30-60 godz. praktykę dydaktycznę.

Jednocześnie w wyższych szkołach pedagogicznych wprowadzono uzupełnienia dotyczqce ustalenia wydziałów i specjalności, w obrębie których uruchomiono daisze studia doktoranckie. Tak np. w Katowicach odbywały

147 Zarzqdzenie Ministra Oświaty z 15 lutego 1955 r. (Nr KD 3-7248/55, Nr KD 3-7249 oraz Nr KD 3-7251/55) (Dz. Urz. Min. Ośw., 1955, nr 3, poz. 18, 19, 20).

14K Zarzędzenie Ministra Oświaty z 26 maja 1965 r. (Nr KN 2-80/65) w sprawie utworzenia przy WSP asystenckich studiów przygotowawczych (Dz. Urz. Min. Ośw., 1965, nr 9, poz. 88).

244



Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
wanie się do zajęć dydaktycznych, przygotowywanie sprzętu lub materiałów do ćwiczeń, sprawowanie fun
wanie się do zajęć dydaktycznych, przygotowywanie sprzętu lub materiałów do ćwiczeń, sprawowanie fun
12 Samodzielne przygotowanie się do ćwiczeń 13 Samodzielne przygotowanie się do
Zakres materiału obowiazuiaceeo do przygotowania się do ćwiczeń (Na podstawie podręcznika „Biochemia
Rozpiska fizjologia 21 IV 10r /akrcs materiału obowiązujący do teoretycznego przygotowania się d
12 Samodzielne przygotowanie się do ćwiczeń 13 Samodzielne przygotowanie się do
chemia5 ZAGADNIENIA I ZADANIA DO ĆWICZEŃ Z CHEMIIZAJĘCIA PIĄTE Przygotowując się do ćwiczeń należy z
chemia7 ZAGADNIENIA I ZADANIA DO ĆWICZEŃ Z CHEMIIZAJĘCIA SIÓDME Przygotowując się do ćwiczeń należy
chemia 1 ZAGADNIENIA I ZADANIA DO ĆWICZEŃ Z CHEMII ZAJĘCIA PIERWSZE Przygotowując się do ćwiczeń nal
chemia 6 ZAGADNIENIA I ZADANIA DO CWICZEN Z CHEMIIZAJĘCIA SZÓSTE Przygotowując się do ćwiczeń należy
Udział w ćwiczeniach__ Samodzielne przygotowanie się do ćwiczeń__ Udział w
Sprawozdanie. Zanim zabierzesz się do pisania Sprawozdania obowiązkowo proszę przeczytać „O
str 2W6/7 Zadanie znajdowania funkcji aproksymacyjnej Fm sprowadza się do znalezienia minimum funkcj
Po przeprowadzeniu założeń przechodzi się do budowania sprawozdań finansowych pro forma, do których
dydaktyka 011 64 Materiały cło ćwiczeń z dydaktyki ogólnejKarta pracy C 1. Zapoznaj się z podanym
budowanie poczucia odrębności. Największą wagę przywiązuje się do analizowania zaburzonych funkcji e

więcej podobnych podstron