2150626077

2150626077




* Szczegółowy konspekt lekcji

Efekt dydaktyczny

Będę umiał(a) wyjaśnić zagrożenia, na jakie ja i moi przyjaciele jesteśmy narażeni na terenie szkoły i w domu.

Cele lekcji

•    Rozpoznać zagrożenia w szkole i w domu.

•    Ocenić różne poziomy ryzyka.

Rozpoczęcie

5 minut

Pokaż film z Napo dołączony do lekcji

•    Czym jest zagrożenie?

•    Dlaczego powinniśmy zapobiegać zagrożeniom stwarzającym niebezpieczeństwo dla nas samych i dla innych osób?

Propozycje aktywności:

40 minut

Pokaż pozostałe scenki dołączone do lekcji.

Ti Stwórz listę niebezpieczeństw pokazanych w filmie o Napo.

2.    Poprowadź dyskusję na temat tego, dlaczego film jest dobrym sposobem przypomnienia o zagrożeniach.

3.    Zachęć dzieci do wyjaśnienia, czym jest ryzyko, a czym zagrożenie.

4.    Rozdaj plakaty do tropienia zagrożeń i poproś dzieci o umieszczenie naklejek wszędzie tam, gdzie zauważą jakieś zagrożenie.

5.    Zakończ pracę w grupach. Poproś dzieci o indywidualne zaprezentowanie, jakie zagrożenia zidentyfikowały i dlaczego.

Ogólna dyskusja i ocena

Ogólna dyskusja i ocena

Pod koniec lekcji uczniowie mogą wymyślić piosenkę, tekst do rapowania lub wiersz podsumowujący wszystko, czego się nauczyli, tropiąc zagrożenia. Nauczyciel i uczniowie oceniają efekt nauki, korzystając z poniższego narzędzia:

Złoto: Potrafię podać przynajmniej trzy rodzaje zagrożeń, na jakie jestem narażony ja sam, jak też i inni. Umiem ocenić poziom ryzyka.

>: Potrafię podać przynajmniej jeden rodzaj zagrożenia (na jakie jestem narażony ja sam lub Inni) w domu i w klasie.


Brąz:    Potrafię wyjaśnić, czym jest zagrożenie.

ZADANIA DODATKOWE

Prezentacje/dyskusje dotyczące różnych typowych rodzajów zagrożeń na podstawie filmów z Napo (wypadki drogowe, wysokie napięcie, potknięcia i upadki, upadek z wysokości, np. ze schodów, hałas).

Inne krótkie filmy z Napo, które można wykorzystać do opracowania zadań dodatkowych, można znaleźć na stronie:

www.napofilm.net/pl/napos-films



Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
Konspekt LekcjiZACHĘTA ŚRODKI DYDAKTYCZNE: •    Słowne tekst drukowany •
Konspekt lekcji Wyjaśnijmy sobie najpierw słowo konspekt. Konspekt- z łac. conspectus rzut oka;
A. CZĘŚĆ SZCZEGÓŁOWA Ogniwa lekcji Metody, formy, środki dydaktyczne Czynności
dydaktyka konspekt cz1 MATERIAŁ W KLASIE DRUGIEJ KONSPEKT LEKCJI WPROWADZAJĄCEJ NOWY LICEUM OGÓLNOKS
KONSPEKT LEKCJI - scenariusz telccjl Cele szczegółowe większa precyzja i konkretność, celom
Konspekt lekcji języka polskiego w gimnazjum Autor: Wioletta Rafałowicz Temat: Największa jest miłoś
Konspekt lekcji dla klas IV-VI szkoły podstawowej z komentarzami dla nauczyciela Temat: „Pomóż Ślima
KONSPEKT LEKCJI W RAMACH ZIELONEGO CERTYFIKATU Temat: „ Idą, idą leśni kompas mają z gwiazd” Histori
21. Wytyczne do opracowywania konspektów lekcji. Opracowywanie konspektów lekcji dla uczniów 111&nbs

więcej podobnych podstron