2150626089

2150626089



Logistyka - nauka

nerowe stanowią 88,19 % polskiego rynku przeładunków kontenerów. W porównaniu do największych na świecie są to terminale o stosunkowo małych zdolnościach przeładunkowych. Jednak biorąc pod uwagę rynek bałtycki, DCT najbliższym czasie może stać się jednym z liderów w ilości przeładowywanych TEU rocznie.

ładunkowych w portach morskich, w tym również w Polsce uzależniony jest od ogólnoświatowych zmian gospodarczych. Wzrost gospodarczy w danym regionie skutkuje wzrostem ilości przewożonych towarów w kontenerach.


Tabela 5. Udział morskich terminali kontenerowych w polskim rynku przeładunków kontenerów w 2010 roku


Streszczenie


Zakończenie

Rozwój transportu kontenerowego na świecie znacznie wyprzedził jego rozwój w Polsce. Podczas gdy na świecie w latach 80. bazy kontenerowe konkurowały w ilościach przeładowanych TEU liczonych w setkach tysięcy (niektóre porty osiągały wyniki milionowe), w Polsce dopiero rozpoczynał działalność pierwszy terminal kontenerowy. Obecnie funkcjonujący model morskich przewozów kontenerowych ma bezpośredni wpływ na rozwój i harakter terminali kontenerowych. Dlatego polskim terminalom kontenerowym raczej nie grozi rozwój w kierunku megaportów. Niemniej jednak Baltic Container Terminal i Gdynia Container Terminal są na drodze do uzyskania dobrej pozycji w śród portów drugorzędowych, a w przypadku De-epwater Container Terminal Gdańsk, aby stać się największą bazą przeładunkową na Bałtyku.

Podsumowując, stwierdzić należy że przewozy kontenerowe mają zdecydowanie charakter globalny, a więc poziom przewozów czy obrotów prze-

W artykule przedstawiono genezę morskich przewozów kontenerowych. Zidentyfikowano czynniki które zadecydowały o skali sukcesu technologii kontenerowej w przewozach morskich. Scharakteryzowano rozwój morskich przewozów kontenerowych w kontekście światowego i polskiego rynku, skupiając się głównie na potencjale przeładunkowym oraz ilościach przewożonego towaru.

Abstract_

The article presents the genesis of maritime Container traffic. It identifies factors that deter-mined the scalę of the success of Container technol-ogy in the transport at sea. The paper characterizes the development of maritime Container transport in the context of the world and Polish market, focus-ing mainly on the potential for transshipment and the ąuantities of transported goods.

Logistyka 5/2011    | 785 |



Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
Logistyka - nauka Rys. 6. Stanowisko badawcze -moduły montażu i Rys. 7. Stanowisko badawcze - moduł
Logistyka - nauka basenie Morza Śródziemnego jest Marsylia, natomiast najwięcej kontenerów jest
Logistyka - nauka Jerzy Kupiński1 2, Jacek Fabisiak3, Jarosław Michalak4Morskie przewozy kontenerowe
Logistyka - nauka kolejowych przewozów towarowych na rynku krajowym oraz międzynarodowym, który jest
DSC05390 (3) Logistyto w Potsc* - Raport 2009
Logistyka ■ nauka Streszczenie Hybrydy organiczno-nieorganiczne nie stanowią jedynie kreatywnej
89690 Zeskanowany dokument 19 Rozdział 1. Pojęcie pomocy społecznej ustawy stanowił, że obywatele Po
Logistyka - nauka 4.    Dokumentacja techniczna stanowiska badawczego. Wydział Samoch
Logistyka - nauka Rys.2. Przykładowy, uśredniony wg 100 cykli wykres indykatorowy [7] Stanowisko
Logistyka - nauka Rys. 3. Schemat blokowy stanowiska badawczego [4]: 1 - silnik PERKINS 1104C-E44T;
T^Ti Fashion Biznes PAiHKW 81ZSES 19 mifl • d Jedna z najciekawszych inicjatyw na polskim rynku mody
Logistyka - nauka W warunkach polskich uczelnie wyższe starają się obecnie rozwijać przedsiębiorczoś

więcej podobnych podstron