223427565

223427565



Lekcja 21: Zmieniamy animacje

Temat 6, punkt 5 (str. 69-71)

Forma zajęć

Przykłady, ćwiczenia

Osiągnięcia uczniów

i zadania z podręcznika

podstawowe

ponadpodstawowe

analiza rysunków ze str. 62 i 63; dyskusja; analiza przykładów -pokaz z wykorzystaniem projektora;

praca z podręcznikiem; ćwiczenia na komputerze; pliki z CD, folder Temat 6

przykłady 4-6 (str. 69-71); ćwiczenia 7-9 (str. 70-71); zadanie 1 i 2 (str. 72); dla zainteresowanych zadanie 5 (str. 73)

wie, że należy ograniczać czas spędzany przy komputerze - więcej czasu przebywać z rodziną i pomagać w pracach domowych; modyfikuje gotową prezentację, zmieniając animacje dodane do obrazów i tekstów (korzysta z przykładów w podręczniku i pomocy nauczyciela); zmienia m.in. efekty animacji, sposób i szybkość wyświetlania animacji

potrafi podać przykłady skutków niehigienicznej pracy przy komputerze, m.in. spędzania zbyt długiego czasu przy komputerze;

modyfikuje według własnego pomysłu gotową prezentację, zmieniając animacje dodane do obrazów i tekstów (korzystając z przykładów w podręczniku)

Przebieg lekcji 21

1.    Nauczyciel przedstawia temat i cel lekcji.

2.    Uczniowie zapoznają się z rysunkami na str. 62 i 63. Odpowiadając na pytania zamieszczone pod rysunkami, uczniowie, wspólnie z nauczycielem, dyskutują na temat sytuacji „Dobrze” i „Źle”, które obrazują zasady korzystania z komputera.

3.    Nauczyciel, korzystając z projektora, wyjaśnia, jak zmienić efekt animacji (przykład 4, str. 69). Pokazuje również, jak można szybko obejrzeć nowy efekt.

4.    Uczniowie uruchamiają program Microsoft PowerPoint i wykonują ćw. 7 (str. 70). Jeśli przy jednym stanowisku komputerowym pracuje dwóch uczniów, każdy wykonuje to ćwiczenie oddzielnie i zapisuje plik w swoim folderze. Nauczyciel pomaga nieradzącym sobie uczniom i sprawdza wykonanie ćwiczenia.

5.    Nauczyciel omawia przykład 5 (str. 70) i korzystając z projektora, pokazuje na konkretnym przykładzie, jak można zmienić początek wyświetlania animacji i czym różnią się poszczególne możliwości. Uczniowie śledzą przykład w podręczniku.

6.    Uczniowie sprawdzają w praktyce (korzystając np. z pliku owoce leśnie.ppt) różne możliwości ustawienia początku wyświetlania animacji, po czym wykonują ćw. 8 (str. 70). Jeśli przy jednym stanowisku komputerowym pracuje dwóch uczniów, każdy wykonuje część pracy. Nauczyciel pomaga nieradzącym sobie uczniom i sprawdza wykonanie ćwiczenia zgodnie z treścią.

MiGra


Poradnik metodyczny. Zajęcia komputerowe. Klasa II Scenariusze lekcji. Temat 6



Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
GARG Dzień czwarty Temat Zakres tematyczny Liczba godzin Forma zajęć Wizja i strategia
GARG Dzień czwarty Temat Zakres tematyczny Liczba godzin Forma zajęć Wizja i strategia
lekcja dwudziesta pierwsza -23-Lekcja 21 1.    allegro = szybko 2.    
10116 IMG?25 PRAGA POLNOC NR FAKSU : 0225031773 21 LIP. 2014 14:13 STR. 9 - "*• 15 u“ 2 Pk* 1 u
16217 skanuj0020 Lekcja 19TRZEBA ZMIENIĆ OPATRUNEK zmienićpomócJ/mienić LA i PA ustawione pionowo, w
2011 01 21 50 3986 Temat IV:    Oznaczanie zawartości olelku w surowcu metoda FP VII
2012 1 2520046 (2) NR 21 KWIAT LESZCZYNY I WIERZBY schemat str. 33 cn luuMir lifiM/T/ui/rAl/tr ni Na
skan087 174 CIENTO SETENTA Y CUATRO Lekcja 21 3.    La
skan087 174 CIENTO SETENTA Y CUATRO Lekcja 21 3.    La
5 (21) Ćwiczenie Cl Temat:Narzędzia ciągarskie Cel:    Zapoznanie się z budową i zasa
ZASOBY n Instrukcja_AlligatorAKTYWNOŚCI ^ Polecenie S ćwiczenia 20 1 1 □ LEKCJA 21 Alligator Flash
57684 IMG?29 ^ WJUNOC NR FPKSU : 0225091773 21 LIR. 2014 14*.00 STR. t Orzeczenie nie podlega
17645 IMG?31 ‘-•ii : NR FAKSU : 0225091773 21 LIP. 2014 14:09 STR. Mając na uwadze powyższe pełnomoc

więcej podobnych podstron