2455029153

2455029153



Publikacja prezentuje autorski model wczesnego wspomagania rozwoju dzieci z niepełnosprawnościami lub zagrożonych niepełnosprawnością skoncentrowany na interakcjach rodzice - dziecko. Wyróżniono tu sześć cech, którymi powinny charakteryzować się interakcje wspomagające rozwój: okazywanie dziecku miłości, wrażliwe odpowiadanie na zachowania dziecka, podzielanie tematu interakcji, dopasowywanie oddziaływań do potrzeb i możliwości dziecka, wzajemność oraz kierowanie zachowaniem dziecka.

Podręczniki

Krystyna Błachnio, Vademecum logopedyczne (ok. 19,6 ark.), wyd. III

W konwencji autorskiego wykładu zaprezentowano podstawowe problemy współczesnej logopedii. Wartość naukowa i praktyczna książki jest integralnie związana z interdyscyplinarnym ujęciem problemów patologii mowy - objawów, przyczyn, diagnostyki i profilaktyki. Proponowane rozwiązania praktyczne mogą być przydatne w codziennej pracy terapeutycznej. Książka zainteresuje nie tylko studentów i nauczycieli akademickich, lecz także logopedów, psychologów, pedagogów, lingwistów i lekarzy.

Władysław Dykcik (red.), Pedagogika specjalna, (ok. 32,0 ark.), wyd. IX

Wznowienie znakomicie przyjętego podręcznika, będącego kompendium aktualnej wiedzy z pedagogiki specjalnej, ze szczególnym uwzględnieniem współczesnych kierunków przemian teorii i praktyki tej dyscypliny. Przeznaczony jest głównie dla studentów pedagogiki, psychologii, socjologii i pracy socjalnej, służyć też może nauczycielom, rodzicom dzieci niepełnosprawnych, a także samym osobom niepełnosprawnym.

Eugeniusz Józefowski, Arteterapia w edukacji. Praktyka oddziaływań za pomocą kreacji plastycznej i studia badawcze (ok. 18,0 ark., liczne il., DVD)

Książka stanowi podsumowanie doświadczeń w zakresie praktyki kształcenia studentów oraz praktyki artystyczno-pedagogicznej, podczas której autor stosował metody oddziaływań arteterapeutycznych. U podstaw jej konstrukcji leży dążenie do przybliżenia teorii do praktyki i pomocy w samodzielnym rozwoju własnych zastosowań praktyki arteterapeutycznej w szeroko rozumianej edukacji i sztuce. Na płycie DVD dołączonej do książki znajdują się prezentacje multimedialne składające się z filmów i fotografii. Podręcznik przeznaczony jest dla studentów kierunków pedagogicznych, artystycznych i arteterapeutycznych, a także nauczycieli, metodyków, pedagogów, psychologów, artete-rapeutów oraz artystów prowadzących warsztaty.

19



Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
Komu przysługuje świadczenie wczesnego wspomagania rozwoju? Dzieciom: • z niepełnosprawnością
2014-03-04§1. Rozporządzenie określa warunki organizowania wczesnego wspomagania rozwoju dzieci,
WCZESNE WSPOMAGANIE ROZWOJU DZIECKA NIEPEŁNOSPRAWNEGO Bibliografia adnotowana w wyborze za lata 2000
Wydawnictwa zwarte 1. Aktualne problemy wspomagania rozwoju dzieci niepełnosprawnych /
WCZESNE WSPOMAGANIE ROZWOJU DZIECKA NIEPEŁNOSPRAWNEGO Bibliografia adnotowana w wyborze za lata 2000
WCZESNE WSPOMAGANIE ROZWOJU DZIECKA NIEPEŁNOSPRAWNEGO Bibliografia adnotowana w wyborze za lata 2000
29 WCZESNE WSPOMAGANIE ROZWOJU DZIECKA... tyczy to także dzieci uczestniczących w zajęciach w ramach
%ystem Wczesnego Wspomagania Rozwoju Dziecka w m. st. Warszawie Dzieci w zespołach wczesnego wspomag
MASAŻ W ramach wczesnego wspomagania rozwoju prowadzone są również zajęcia podczas których dzieci
Wczesne wspomaganie rozwoju - szansą dziecka Wykres Nr 1 Liczba dzieci i młodzieży z niepełnosprawno
Wczesne wspomaganie rozwoju - szansą dziecka Wykres Nr 3 Udział dzieci i młodzieży z niepełnosprawno
Wczesne wspomaganie rozwoju - szansą dzieckaWykres Nr 4. Liczba dzieci niepeinospra wnych w wieku od
Wczesne wspomaganie rozwoju - szansą dziecka z czynnościami dnia oraz terapii i edukacji dzieci z au

więcej podobnych podstron