262080689

262080689



Konspekt

Lekcji


ZACHĘTA


ŚRODKI DYDAKTYCZNE:

•    Słowne

tekst drukowany

•    Słuchowo-wzrokowe

telewizor i odtwarzacz dvd / laptop i projektor multimedialny

PRZEBIEG LEKCJI I:

1.    Sprawdzenie listy - 3 minuty

2.    Podanie tematu lekcji - 1 minuta

3.    Rozmowa wprowadzająca w temat - 5 minut

-    Co to jest sztuka?

-    Czy sztuka ma czemuś służyć?

-    Kogo można nazwać artystą?

-    Czy sztuka ma jakieś granice? Czy artyście wszystko wolno?

4.    Wprowadzenie i opracowanie nowego materiału - 30 minut

•    Nauczyciel daje wybranym uczniom akapity manifestu Przybyszewskiego Confiteor,

a następnie tekstu Tischnera Sztuka. Uczniowie kolejno czytają i próbują zinterpretować fragmenty, nauczyciel może zadawać pytanie pomocnicze

•    Uczniowie w trakcie uzupełniają tabelkę

Stanisław

Przybyszewski

Józef

Tischner

Ja

Co to jest sztuka?

Czy sztuka ma cel?

Czym zajmuje się artysta?

Jak sztuka ma się do etyki, moralności, społeczeństwa?

Od czego wywodzi się (czego odbiciem jest) sztuka?

Czy sztuka może czemuś służyć?

Czy są jakieś granice, których artysta nie może przekraczać?

5.    Usystematyzowanie nowego materiału - 5 minut

•    Uczniowie formułują główne różnice w poglądach Przybyszewskiego i Tischnera

6,    Zadanie pracy domowej - 1 minuta

•    Uzupełnij ostatnią kolumnę tabeli, wpisując w nią swoje własne poglądy na temat sztuki.

-2-



Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
* Szczegółowy konspekt lekcji Efekt dydaktyczny Będę umiał(a) wyjaśnić zagrożenia, na jakie ja i moi
A. CZĘŚĆ SZCZEGÓŁOWA Ogniwa lekcji Metody, formy, środki dydaktyczne Czynności
dydaktyka konspekt cz1 MATERIAŁ W KLASIE DRUGIEJ KONSPEKT LEKCJI WPROWADZAJĄCEJ NOWY LICEUM OGÓLNOKS
Konspekt lekcji języka polskiego w gimnazjum Autor: Wioletta Rafałowicz Temat: Największa jest miłoś

więcej podobnych podstron