Rosslyn The Templar Mystery podpowiedzi do gry poradniki video


ROSSLYN: THE TEMPLAR MYSTERY
BY OVINE BY DESIGN 2011
Poniżej podpowiedzi do gry, które uzupełniają poradniki video:
http://www.youtube.com/watch?v=WNGPl4JG1FQ  Intro
http://www.youtube.com/watch?v=ixNsRFq1E9E  Puzzle 1-5
http://www.youtube.com/watch?v=nY0nQAOEzrM  Puzzle 6-10
http://www.youtube.com/watch?v=uCpzl8tRu28  Puzzle 11-15
http://www.youtube.com/watch?v=Jb99CDGIqSc  Puzzle 16-20
http://www.youtube.com/watch?v=ZAX0V0KEF2s  Puzzle 21-25
http://www.youtube.com/watch?v=EOPBKBJgW1I  Puzzle 26-30
http://www.youtube.com/watch?v=BcJyOhBNVYA  Puzzle 31-35
http://www.youtube.com/watch?v=1y9DA6OdQGQ  Puzzle 36-40
http://www.youtube.com/watch?v=nGB9PhecxcE  Puzzle 41-45
http://www.youtube.com/watch?v=TFq2LzgvRhE  Puzzle 46-51
http://www.youtube.com/watch?v=bi7Br9M7Efc  Zakończenie
STEROWANIE
" Klawisze WSAD  ruch w przód, tył, bok.
" MYSZKA  wybór kierunku.
" PPM  zmiana kursora.
" Klawisz Q  ekwipunek.
" Klawisz Z  dziennik.
" Klawisze STRZAAEK  przewracanie stron w dzienniku.
" Klawisz E  przykucnięcie.
PODPOWIEDZI DO ZAGADEK
" Znajdują się w dzienniku na nienumerowanej stronie. Pierwsza liczba to numer puzzli.
Po myślniku umieszczony jest numer strony, na której jest podpowiedz. Strzałka obok
numeru strony wskazuje na jej górną lub dolną połowę. Na przykład zapis 1  9 ę!
oznacza, że podpowiedz do pierwszych puzzli znajduje się na stronie dziewiątej w jej
górnej połowie.
PUZZLE 1
" Podpowiedz w dzienniku na stronie 9. w górnej połowie.
" Podejdz do płaskorzezby przy wejściu (po lewej ręce anioła nad drzwiami). Użyj na
płaskorzezbie kursora półokrągłej strzałki  odwrócisz kamienną twarz do góry noga-
mi.
PUZZLE 2
" Podpowiedz w dzienniku na stronie 5. w górnej połowie.
" Przejdz wzdłuż bocznych naw, przyglądając się płaskorzezbom z aniołami (na ścia-
nach między oknami). Pozostaw w górze dwa anioły z rozłożoną księgą w dłoniach.
Pozostałe anioły opuść kursorem strzałki w dół.
PUZZLE 3
" Podpowiedz w dzienniku na stronie 14. w górnej połowie.
" Stań przed filarem naprzeciwko wejścia tak, żeby za plecami mieć drzwi. Kursorem
półokrągłej strzałki tak obróć pierścienie na filarze, żeby anioł nad drzwiami widział
gwiazdy  odsuniesz kamienną płytę w podłodze. Z krypty wez kursorem rączki ka-
mień z literą P.
PUZZLE 4
" Podpowiedz w dzienniku na stronie 2. w górnej połowie.
" Stań twarzą do filara z pierścieniami (tego z puzzli 3.), a plecami do kolumny oplecio-
nej  wężem . Na filarze z pierścieniami tak ustaw obrazki, żeby węże z obu kolumn
mogły się zobaczyć.
PUZZLE 5
" Podpowiedz w dzienniku na stronie 7. w górnej połowie.
" Przejdz wzdłuż bocznych naw. Z języków kamiennych głów (pod oknami) zbierz kur-
sorem rączki monety (łącznie 10). Podejdz do ołtarza  skrzyni naprzeciwko wejścia.
Użyj ośmiu monet na szparze w ołtarzu  odsuniesz kamienną płytę w podłodze. Z
krypty wez kursorem rączki kamień z literą S.
PUZZLE 6
" Podpowiedz w dzienniku na stronie 10. w górnej połowie.
" Pod przeciwległą do wejścia ścianą poszukaj kamiennego bloku z dwoma otworami
(naprzeciw kolumny oplecionej wężami). Jeśli trzeba wciśnij klawisz E, żeby przy-
kucnąć. Na otworach we frontowej ścianie bloku użyj kamieni z literami P i S (otwory
są oznaczone właściwymi literami).
PUZZLE 7
" Podpowiedz w dzienniku na stronie 17. w górnej połowie.
" Przejdz wzdłuż bocznych naw. Kursorem strzałki w górę podnieś dwie płaskorzezby z
aniołami osłaniającymi się tarczą. Pozostałe anioły muszą być na dole (jeśli trzeba,
opuść je).
PUZZLE 8
" Podpowiedz w dzienniku na stronie 4. w dolnej połowie.
" Stań pośrodku kaplicy twarzą do drzwi. Poszukaj filara częściowo wbudowanego w
ścianę wejściową (po Twojej lewej lub po prawej ręce anioła nad wejściem). Kurso-
rem strzałki w górę podnieś podstawę filara  osłonisz okrągłą płytkę w podłodze.
" Z otworu w podłodze w głównej nawie zabierz kursorem rączki tarczę.
PUZZLE 9
" Podpowiedz w dzienniku na stronie 13. w górnej połowie.
" Na ścianie z drzwiami do kaplicy poszukaj tarcz z literą T (po lewej ręce anioła). Na
pustym miejscu wśród nich umieść tarczę z ekwipunku.
PUZZLE 10
" Podpowiedz w dzienniku na stronie 16. w górnej połowie.
" Na ścianie przeciwległej do wejścia poszukaj rzezby kamiennych dłoni. Na każdej z
dłoni użyj po jednej monecie z ekwipunku.
PUZZLE 11
" Podpowiedz w dzienniku na stronie 21. w górnej połowie.
" Przejdz wzdłuż bocznych naw i przyjrzyj się rzymskim cyfrom wyrytym na kolum-
nach, oddzielających nawy kaplicy.
" Kursorem półokrągłej strzałki obróć kolumnę III, V, VII tak, żeby ich oznaczenia były
widoczne od strony głównej nawy. Numery innych kolumn pozostaw niewidoczne dla
anioła nad wejściem.
PUZZLE 12
" Podpowiedz w dzienniku na stronie 23. w górnej połowie.
" Przejdz wzdłuż bocznych naw, przyglądając się płaskorzezbom z aniołami (na ścia-
nach między oknami). Pozostaw na dole dwa anioły obejmujące księgę. Pozostałe
anioły podnieś kursorem strzałki w górę.
PUZZLE 13
" Podpowiedz w dzienniku na stronie 3. w górnej połowie.
" Kursorem półokrągłej strzałki obróć kolumnę II, IV, VI, VIII tak, żeby ich oznaczenia
były widoczne od strony głównej nawy. Numery innych kolumn powinny być niewi-
doczne dla anioła nad wejściem, więc jeśli trzeba, obróć je oznaczeniem do bocznej
nawy.
PUZZLE 14
" Podpowiedz w dzienniku na stronie 24. w górnej połowie.
" Kursorem strzałki w dół opuść dwa kamienne bloki-ołtarze (po prawej i lewej stronie
ołtarza-skrzyni).
PUZZLE 15
" Podpowiedz w dzienniku na stronie 24. w górnej połowie.
" Z otworów w podłodze głównej nawy wez kursorem rączki dwie tarcze. Umieść po
jednej tarczy na każdym z opuszczonych w puzzlach 14. blokach-ołtarzach.
PUZZLE 16
" Podpowiedz w dzienniku na stronie 14. w dolnej połowie.
" Przejdz wzdłuż bocznych naw, szukając płaskorzezb aniołów, nad którymi ze ścian
wystają kamienne dłonie. Kursorem strzałki w górę podnieś te anioły. Pozostałe anioły
muszą być na dole, więc jeśli trzeba, opuść je kursorem strzałki w dół.
PUZZLE 17
" Podpowiedz w dzienniku na stronie 6. w górnej połowie.
" Ustaw kolumnę I, IV, V, VIII numerem do głównej nawy. Numery innych kolumn
powinny być niewidoczne dla anioła nad wejściem.
PUZZLE 18
" Podpowiedz w dzienniku na stronie 22. w górnej połowie.
" Na ścianie przy drzwiach poszukaj dwóch płaskorzezb twarzy (jedna z nich była już w
puzzlach 1.).
" Kursorem półokrągłej strzałki obróć każdą płaskorzezbę o 180 stopni. Ta po prawej
ręce anioła powinna być do góry nogami, po lewej - normalnie.
PUZZLE 19
" Podpowiedz w dzienniku na stronie 12. w górnej połowie.
" W głębi kaplicy odszukaj filar z umieszczony w nim grawerowanym w róże walcem
(naprzeciwko kolumny oplecionej wężami).
" Na walcu z różami użyj najpierw kursora półokrągłej strzałki, a potem rączki.
PUZZLE 20
" Podpowiedz w dzienniku na stronie 19. w górnej połowie.
" Umieść walec z różami w otworze w podłodze pośrodku kaplicy.
PUZZLE 21
" Podpowiedz w dzienniku na stronie 8. w górnej połowie.
" Kursorem półokrągłej strzałki obróć walec z różami, osadzony w podłodze pośrodku
kaplicy.
PUZZLE 22
" Podpowiedz w dzienniku na stronie 20. w górnej połowie.
" Pod ścianą przeciwległą do wejścia odszukaj kamienny blok z kolorowym kamieniami
na okręgach.
" Kursorem półokrągłej strzałki obróć okręgi tak, żeby kamienie były pogrupowane we-
dług kolorów. Jeśli stoisz plecami do drzwi kaplicy, zielone kamienie powinny być na
godzinie szóstej.
PUZZLE 23
" Podpowiedz w dzienniku na stronie 1. w górnej połowie.
" Pod ścianą bocznej nawy (po stronie bloku z okręgami z puzzli 22.) odszukaj trzy
skrytki z walcami.
" Kursorem półokrągłej strzałki obróć walce tak, żeby na każdym widoczny był krzyż.
PUZZLE 24
" Podpowiedz w dzienniku na stronie 25. w górnej połowie.
" Na ścianach bocznych naw odszukaj płaskorzezby z aniołami skrępowanymi liną i wi-
szącymi głową w dół  te pozostaw na dole. Pozostałe anioły podnieś kursorem strzał-
ki w górę.
PUZZLE 25
" Podpowiedz w dzienniku na stronie 10. w dolnej połowie.
" W trzech skrytkach pod ścianą bocznej nawy (tych z puzzli 23.) obróć walce tak, żeby
na każdym był widoczny miecz.
PUZZLE 26
" Podpowiedz w dzienniku na stronie 25. w dolnej połowie.
" Wez miecz wbity w podłogę głównej nawy.
" Pod ścianą naprzeciw wejścia odszukaj kamienny blok ze szczeliną na wierzchu (obok
bloku z okręgami z puzzli 22.). Użyj na nim miecza z ekwipunku.
PUZZLE 27
" Podpowiedz w dzienniku na stronie 17. w dolnej połowie.
" Na mieczu wbitym w kamienny blok (z puzzli 26.) użyj kursora strzałki w dół  otwo-
rzysz wejście do krypty.
" Klawiszem E przykucnij. Wejdz do krypty.
PUZZLE 28
" Podpowiedz w dzienniku na stronie 2. w dolnej połowie.
" Przyjrzyj się twarzom wyrzezbionym na różnych poziomach kolumn pośrodku kapli-
cy. Przesuń pierścienie na kolumnach tak, żeby zasłonić  kocie twarze.
" Te płaskorzezby znajdują się na kolumnach: pierwszej (najbliższej wejścia)  na dole,
drugiej  pośrodku, trzeciej  na górze, czwartej  pośrodku, piątej  na dole, szóstej 
na górze.
PUZZLE 29
" Podpowiedz w dzienniku na stronie 22. w dolnej połowie.
" Ułóż dwie przesuwanki z literą T/krzyżem według wzoru.
" Jeśli stoisz bokiem do wejścia do krypty, jedna układanka jest na godzinie piątej, dru-
ga  na jedenastej.
" Jeśli ponumerujesz pola układanki od 1 do 9, kliknij kolejno kwadrat numer: 5, 2, 3, 6,
9, 8, 5, 4, 7, 8, 5, 2, 1, 4, 7, 8, 9, 6, 3.
PUZZLE 30
" Podpowiedz w dzienniku na stronie 18. w górnej połowie.
" Kursorami strzałka w górę lub w dół przesuń pierścienie na kolumnach tak, żeby za-
słonić  wąsate twarze.
" Te płaskorzezby znajduja się na kolumnach: pierwszej (najbliższej wejścia)  na gó-
rze, drugiej i trzeciej  na dole, czwartej  na górze, piątej i szóstej  pośrodku.
PUZZLE 31
" Podpowiedz w dzienniku na stronie 8. w dolnej połowie.
" Poszukaj w jednej z wnęk witrażowego okienka, w którym jest strzałka z czerwonym
kamieniem (jeśli stoisz plecami do wejścia, ta wnęka jest po prawej w głębi krypty).
" Półokrągłym kursorem obróć strzałkę tak, żeby jej grot wskazywał godzinę szóstą.
PUZZLE 32
" Podpowiedz w dzienniku na stronie 23. w dolnej połowie.
" Podejdz do sześciokątnego postumentu pośrodku krypty. Kursorem strzałki w dół wci-
śnij w niego cztery wystające kostki.
PUZZLE 33
" Podpowiedz w dzienniku na stronie 5. w dolnej połowie.
" Poszukaj dwóch wnęk, w których witraże w okienkach przedstawiają miecz wbity w
pagórek (jeśli stoisz plecami do wejścia, wnęka po lewej jest bliżej, wnęka po prawej
jest w głębi krypty).
" Kursorem półokrągłej strzałki obróć każdą z tarcz tak, żeby pagórek znalazł się na go-
dzinie dwunastej.
PUZZLE 34
" Podpowiedz w dzienniku na stronie 15. w górnej połowie.
" Stań twarzą do dużej, czerwono-złotej tarczy (na ścianie w środkowej części krypty).
" Kliknij tarczę na godzinie pierwszej i siódmej  na dwóch rogach odsłonisz lilie. Po-
dobnie postąp z tarczą na przeciwległej ścianie.
PUZZLE 35
" Podpowiedz w dzienniku na stronie 21. w dolnej połowie.
" Ułóż dwie przesuwanki według wzoru.
" Jeśli stoisz bokiem do wejścia do krypty, jedna układanka jest na godzinie pierwszej,
druga  na siódmej.
" Jeśli ponumerujesz pola układanki od 1 do 9, kliknij kolejno kwadrat numer: 5, 4, 7, 8,
9, 6, 3, 2, 1, 4, 7, 8, 5, 6, 9, 8, 7, 4, 5, 6, 9, 8, 7.
PUZZLE 36
" Podpowiedz w dzienniku na stronie 9. w dolnej połowie.
" Przyjrzyj się twarzom wyrzezbionym na różnych poziomach kolumn pośrodku kapli-
cy. Przesuń pierścienie na kolumnach tak, żeby zasłonić twarze z wężem w ustach.
" Te płaskorzezby znajdują się na kolumnach: pierwszej (najbliższej wejścia)  pośrod-
ku, drugiej  na górze, trzeciej  pośrodku, czwartej  na dole, piątej  na górze, szó-
stej  na dole.
PUZZLE 37
" Podpowiedz w dzienniku na stronie 24. w dolnej połowie.
" Poszukaj dwóch wnęk, w których na okienkach są strzałki z zielonym i niebieskim
kamieniem (to przeciwległe wnęki bliższe wejścia).
" Półokrągłym kursorem obróć obie strzałki tak, by ich groty wskazywały godzinę trze-
cią.
PUZZLE 38
" Podpowiedz w dzienniku na stronie 12. w dolnej połowie.
" Poszukaj dwóch wnęk, w których okienka są niebieskimi tarczami z napisem ((jeśli
stoisz plecami do wejścia, wnęka po prawej jest bliżej, wnęka po lewej jest w głębi
krypty).
" Półokrągłym kursorem obróć obie niebieskie tarcze we wnękach tak, żeby napisy na
nich znalazły się na godzinie dziewiątej.
PUZZLE 39
" Podpowiedz w dzienniku na stronie 20. w dolnej połowie.
" Na każdej z czterech przesuwanek tak przełóż płytki, by ta z rzymską cyfrą III znala-
zła się na środkowym polu układanki.
PUZZLE 40
" Podpowiedz w dzienniku na stronie 3. w dolnej połowie.
" Półokrągłym kursorem tak obróć cztery strzałki (na okienkach we wnękach krypty),
by grot każdej ze strzałek wskazywały godzinę dwunastą.
PUZZLE 41
" Podpowiedz w dzienniku na stronie 13. w dolnej połowie.
" Na każdej z czterech przesuwanek tak przełóż płytki, by odsłonić spod nich znak X.
PUZZLE 42
" Podpowiedz w dzienniku na stronie 19. w dolnej połowie.
" Kursorem rączki podnieś z podłogi w środkowej części krypty osiem walców. Te z
krzyżami umieść w otworach wokół płytki z krzyżem. Walce z gwiazdami - w otwo-
rach wokół płytki z gwiazdą.
PUZZLE 43
" Podpowiedz w dzienniku na stronie 6. w dolnej połowie.
" Na każdej z czterech przesuwanek tak przełóż płytki, by ta z rzymską cyfrą V znalazła
się na środkowym polu układanki.
PUZZLE 44
" Podpowiedz w dzienniku na stronie 15. w dolnej połowie.
" Kursorem półokrągłej strzałki przesuń okrągłą tarczę nad wejściem tak, żeby nad
drzwiami pojawił się symbol słońca.
PUZZLE 45
" Podpowiedz w dzienniku na stronie 11. w dolnej połowie.
" Półokrągłym kursorem obróć strzałkę z żółtym kamieniem tak, żeby jej grot wskazy-
wał godzinę dziewiątą.
" Jeśli stoisz plecami do drzwi, wnęka jest po lewej w głębi.
PUZZLE 46
" Podpowiedz w dzienniku na stronie 18. w dolnej połowie.
" Na ścianie przeciwległej do drzwi poszukaj wysuniętego bloku (poniżej rysunku lilii,
po lewej).
" Kursorem strzałki w górę wciśnij blok w ścianę.
PUZZLE 47
" Podpowiedz w dzienniku na stronie 1. w dolnej połowie.
" Stań twarzą do dużej, czerwono-złotej tarczy (na ścianie w środkowej części krypty).
" Kliknij ćwiartki tarczy tak, żeby zakryć obrazki lilii w rogach, a odsłonić miecze.
" Podobnie postąp z przeciwległą tablicą.
PUZZLE 48
" Podpowiedz w dzienniku na stronie 4. w górnej połowie.
" Kursorem półokrągłej strzałki przesuń symbol słońca nad drzwiami na godzinę dzie-
wiątą.
PUZZLE 49
" Podpowiedz w dzienniku na stronie 7. w dolnej połowie.
" Kursorem półokrągłej strzałki przesuń gwiazdę spod rysunku lilii (ściana naprzeciw
wejścia) na godzinę dwunastą.
PUZZLE 50
" Podpowiedz w dzienniku na stronie 16. w dolnej połowie.
" Poszukaj w krypcie wnęki z tajnym przejściem w ścianie (jeśli stoisz pod rysunkiem
lilii, obróć się twarzą w stronę wejścia; wnęka jest po prawej). Klawiszem E przykuc-
nij. Wejdz w rozświetlony otwór.
PUZZLE 51
" Kursorem półokrągłej strzałki obróć postument z książką. Wejdz do ukrytej komnaty.


Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
A New?ginning Odrodzenie poradnik do gry ep3
18 Wheels of Steel Haulin poradnik do gry ema
A Vampyre Story poradnik do gry ep4
Pro Evolution Soccer 3 poradnik do gry
007 Blood Stone poradnik do gry em9

więcej podobnych podstron