3329133187

3329133187



strona 5/18


PODSTAWY PROGRAMOWANIA - PASCAL

Program - kod zrozumiały dla komputera, który powstaje z kodu źródłowego po procesie kompilacji (tzw. kod wynikowy). W przypadku systemów firmy Microsoft są to pliki z rozszerzeniem EXE, a przypadku systemów firmy Apple to pliki z rozszerzeniem APP W programie nie widzimy kodu źródłowego

Zmienna - wydzielona część pamięci komputera, która posiada swoją nazwę, swój typ (np. czy jest to liczba, czy litera czy napis) oraz wartość (np. czy jest to liczba 12,5, czy jest to literka A, czy napis LICEUM). Zmienne są potrzebne, aby napisać większość algorytmów. W matematyce odpowiednikiem zmiennych są “wiadome” i “niewiadome” w zadaniach (np. x,y,a itd).

W niektórych państwach, np. w USA istnieje prawna możliwość opatentowania algorytmu. Jednak dużo osób związanych z informatyką twiedzi, że spowalnia to rozwój tej dziedziny nauki i powoduje możliwość powstania monopolu na pewne rozwiązania informatyczne. Należy również wspomnieć, że istnieje techniczna możliwość dekompilacji programu spowrotem do kodu źródłowego (a przynajmniej przybliżonej jego postaci) i w ten sposób sprawdzenia jak wymyślony został algorytm, ale prawo zwykle zabrania takiego działania.

opracowanie : mgr inż. Dominik Sieciński nauczyciel mianowany



Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
strona 4/18 PODSTAWY PROGRAMOWANIA - PASCAL Kod źródłowy - to zapis algorytmu w wybranym języku
strona 3/18 PODSTAWY PROGRAMOWANIA - PASCAL1. Podstawowe definicje Algorytm - skończony i uporządkow
strona 6/18 PODSTAWY PROGRAMOWANIA - PASCAL2. Zmienne i ich wartości Chcąc zapisać algorytm w wybran
strona 7/18 PODSTAWY PROGRAMOWANIA - PASCAL Wartość zmienny znakowych zawsze podajemy w apostrofach.
strona 8/18 PODSTAWY PROGRAMOWANIA - PASCAL3. Zmiana wartości zmiennych W trakcie działania algorytm
strona 9/18 PODSTAWY PROGRAMOWANIA - PASCAL4. Pascal dla Apple Aby skompilować i uruchomić na komput
Refaktoryzacja „Pierwszy lepszy głupiec potrafi napisać kod zrozumiały dla komputera. Dobrzy
strona 10/18 PODSTAWY PROGRAMOWANIA - PASCAL5. Mój pierwszy program Po uruchomieniu Pascala możemy n
strona 11/18 PODSTAWY PROGRAMOWANIA - PASCAL6. Spis błędów przy kompilacji Pisząc program w Pascalu
strona 12/18 PODSTAWY PROGRAMOWANIA - PASCAL7. Wczytywanie i wyświetlanie Aby napisać uniwersalny pr
strona 13/18 PODSTAWY PROGRAMOWANIA - PASCAL PRZYKŁADY UŻYCIA INSTRUKCJI WCZYTANIA i WYPISANIA WARTO
strona 15/18 PODSTAWY PROGRAMOWANIA - PASCALDodatek - Pliki tekstowe (podstawy) Program napisany w P
strona 16/18 PODSTAWY PROGRAMOWANIA - PASCAL Istnieje możliwość odczytania danych z pliku, podobnie
strona 17/18 PODSTAWY PROGRAMOWANIA - PASCAL danych z pliku (reszta programu) close(a);
Strona9 Wiadomości podstawowe ......... Program Unigraphics NX może pracować w systemach Windows NT
PODSTAWA PROGRAMOWA PRZEDMIOTU [DUKAĆJA DLA BEZPIECZEtiSTWAIII etap edukacyjny: gimnazjum Cele kszta
Program komputerowy (aplikacja) - sekwencja symboli (zrozumiałych dla komputera rozkazów) przeznaczo
Założenia poniższego programu opierają się na podstawie programowej kształcenia ogolnego dla uczniów
Dziennik Ustaw -10- Poz. 188 2) wymagań określonych w podstawie programowej kształcenia ogólneg

więcej podobnych podstron