3329133557

3329133557



17


Zadania i ogólna budowa układów konstrukcyjnych podwozia

Rys. 1.16 Zawieszenie samochodu osobowego [52]


Zawieszenie, wykorzystując elementy sprężyste i amortyzujące umieszczone między nadwoziem (ramą) i kołami samochodu, stanowi sprężyste połączenie dwóch mas: resorowanej, czyli nadwozia (lub nadwozia wraz z ramą) samochodu i nieresorowanej, którą tworzą koła, hamulce, wahacze itp.

Układ kierowniczy ma za zadanie umożliwić kierowcy nadanie pojazdowi wymaganego kierunku ruchu i utrzymanie tego kierunku przez odpowiednie ustawienie kół kierowanych. Układ ten składa się z dwóch mechanizmów:

■    mechanizmu kierowniczego, służącego kierowcy do ustawienia kół kierowanych pojazdu pod kątem potrzebnym do uzyskania wymaganego kierunku jazdy i składającego się z koła kierownicy, kolumny kierownicy, przegubowego wału kierownicy oraz przekładni kierowniczej;

■    mechanizmu zwrotniczego, służącego do ustawienia kół kierowanych względem siebie pod takimi kątami, aby ich toczenie po łuku odbywało się poprawnie pod względem kinematycznym i składającego się z drążków kierowniczych, ramion zwrotnic i zwrotnic.

Układ kierowniczy jest najczęściej wspomagany hydraulicznie lub elektrycznie.

Układ hamulcowy ma za zadanie zmniejszenie prędkości lub zatrzymanie pojazdu znajdującego się w ruchu oraz jego unieruchomienie na postoju. Pojazdy samochodowe są wyposażone w hamulce robocze (zasadnicze), awaryjne i postojowe (pomocnicze), a ich niezawodność ma decydujący wpływ na poziom bezpieczeństwa czynnego samochodu. Układ hamulcowy składa się z mechanizmów hamulcowych oraz mechanizmu uruchamiającego hamulce. Obecnie stosowane są hamulce tarczowe lub szczękowo--bębnowe. Mechanizm uruchamiający hamulce może być mechaniczny, hydrauliczny, pneumatyczny lub hydrauliczno-pneumatyczny. W celu zmniejszenia siły niezbędnej do uruchamiania układu hamulcowego stosuje się mechanizmy wspomagające działanie hamulców.



Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
15 Zadania i ogólna budowa układów konstrukcyjnych podwozia Uwzględniając różne konstrukcje
74339 P4120061 (2) 18 Ogólna charakterystyka współczesnych konstrukcji nośnych 9) Rys. 2.7. Rodzaje
17 Zadanie 3: Dla manipulatora przestrzennego typu 3R (rys.4) należy: związać z każdym członem układ
17 Zadanie 3: Dla manipulatora przestrzennego typu 3R (rys.4) należy: związać z każdym członem układ
17 Zadanie 3: Dla manipulatora przestrzennego typu 3R (rys.4) należy: związać z każdym członem układ
17 Zadanie 3: Dla manipulatora przestrzennego typu 3R (rys.4) należy: związać z każdym członem układ
P4120068 (2) Ogólna charakterystyka współczesnych konstrukcji nośnych Rys. 2.3S. Schematy dwukrzy. w
zadania 11 Egzamin z Układów Elektronicznych Nieliniowych z dnia 16.09.1999 Czas i 30 mi nur, bez no
system podatkowy14 17% od przychodów ze świadczenia niektórych usług niematerialnych, m.in. wynajmu
system podatkowy14 17% od przychodów ze świadczenia niektórych usług niematerialnych, m.in. wynajmu
arcz 126 Prędkość jazdy tkm/h] Rys. 8.5. Charakterystyka dynamiczna samochodu osobowego ze
arcz 95 Dane techniczne V[km/h} Rys. 6.3. Charakterystyka dynamiczna samochodu osobowego Masa całkow
Program wykładów: Rys historyczny układów sterowania, ewolucja PLC. Przykładowe zadania PLC. Budowa
Skrypt PKM 1 00161 322 Zadanie 9.17 Dobrać łożysko 2 do podparcia wałka przekładni kątowej (rys. 9.1
img019 19 rany    informację Rys. 1. Ogólna budowa systemu telekomunikacyjnego wające

więcej podobnych podstron