3702672967

3702672967



Budownictwo Podziemne i Bezpieczeństwo w Komunikacji Drogowej i Infrastrukturze Miejskiej

Na rys. 4. widoczny czujnik obciążeń, pierścień oporowy oraz fragment modułu sterującego DYNAMETR Z25 (Producent Firma PROCEQ, Zurich - Szwajcaria).

Rys.5. Wyrwany stożek materiału z próbki kostkowej wg rys.l [2]

Fig. 5. A plucked-up cone of materiał from the sample of cube in the obedience to fig. 1 [2]

3. WYNIKI BADAŃ PORÓWNAWCZYCH ORAZ OCENA DOKŁADNOŚCI

Zalecana krzywa korelacji związku „wytrzymałość = F(siła wyrywająca)” wg [4] jest przedstawiana w postaci wielomianu tj. Y = aX +b gdzie Y= fci; X=F: fci = 1,41*F-2,82 (dla betonu o wytrzymałości na ściskanie do 50 MPa), (1)

fd = 1,59*F -9,59 (dla betonu o wytrzymałości na ściskanie powyżej 50 MPa), (2)

gdzie: fci - wytrzymałość kostkowa na ściskanie MPa; F- siła wyrywająca kotew [kN].

Wg amerykańskich przepisów zawartych w Normie ACI 228.1 In-Place Methods to Estimate Concrete Strength [12]

fci = 0,76F116,    (3)

fcl = 0.69F1'12,    (4)

W celu weryfikacji w pracy [2] przeprowadzono badania porównawcze dokładności oceny wytrzymałości betonu metodami nieniszczącymi oraz metodą „pull-out”. Przykładowe wyniki przedstawiono w tabeli 1 oraz na rys.6 otrzymując zależność w postaci Y= 1,538IX-2,5951. Zmieniając oznaczenia otrzymujemy, fci =l,54F-2,60 [MPa]. Odpowiada to wartościom pośrednim współczynników w wyżej podanych zależnościach (1) i (2).

69



Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
Budownictwo Podziemne i Bezpieczeństwo w Komunikacji Drogowej i Infrastrukturze MiejskiejWspółczesne
Budownictwo Podziemne i Bezpieczeństwo w Komunikacji Drogowej i Infrastrukturze Miejskiej (seminiszc
Budownictwo Podziemne i Bezpieczeństwo w Komunikacji Drogowej i Infrastrukturze Miejskiej b - kotew
Budownictwo Podziemne i Bezpieczeństwo w Komunikacji Drogowej i Infrastrukturze Miejskiej Korelacja
Budownictwo Podziemne i Bezpieczeństwo w Komunikacji Drogowej i Infrastrukturze MiejskiejY=1,5381*X
Budownictwo Podziemne i Bezpieczeństwo w Komunikacji Drogowej i Infrastrukturze Miejskiej Rys. 7. Po
Budownictwo Podziemne i Bezpieczeństwo w Komunikacji Drogowej i Infrastrukturze Miejskiej - metoda
Budownictwo Podziemne i Bezpieczeństwo w Komunikacji Drogowej i Infrastrukturze Miejskiej 5. LITERAT

więcej podobnych podstron